Antena-3-Veress

Jurnalistul Robert Szolt VERESS (foto) a colaborat o vreme cu ANTENA 3, televiziune gestionată de societatea pe acţiuni cu acelaşi nume, în baza unui contract de cesiune a drepturilor de autor din 1 aprilie 2013. La sfârşitul lunii septembrie 2014, ANTENA 3 SA (CUI: 15971591) a renunţat la serviciile lui VERESS, reziliind unilateral contractul. În plus, nici nu a considerat că trebuie să îi dea jurnalistului un preaviz.

 Nemulţumit de tratament, Robert Szolt VERESS a depus o reclamaţie la Judecătoria sector 1, pe 10 decembrie 2014. După aproape 3 luni, la primul termen de judecată din 5 martie 2015, această instanţă a ajuns la concluzia că “nu e treaba ei” şi a declinat competenţa de soluţionare a cauzei în favoarea Tribunalului Bucureşti, secţia civilă şi de proprietate intelectuală.

 După alte 9 luni şi 5 termene de judecată, chiar la început de decembrie 2015, Tribunalul Bucureşti s-a decis să dea o sentinţă în Dosarul 18460/3/2015: “respinge ca neîntemeiată cererea privind obligarea pârâtei (ANTENA 3 SA – n.r.) la plata sumei de 2.000 lei lunar net, pentru perioada începând cu 01.10.2014 către reclamant, precum şi la plata dobânzilor aferente”.

 Totuşi, Robert Szolt VERESS nu s-a zbătut chiar degeabă pentru că instanţa a mai decis că “obligă pârâta la plata către reclamantă a sumei de 1.000 euro în echivalent lei la data plăţii cu titlu de despăgubiri datorate pentru denunţarea unilaterală a contractului şi lipsa preavizului. Obligă pârâta la plata cheltuielilor de judecată către reclamant, în sumă de 100 lei”. Sentinţa nu este definitivă, putând fi atacată cu apel.

 Dincolo de faptul că, la ce amenzi a încasat ANTENA 3, suma de 1.000 euro este nesemnificativă, merită reţinut faptul că instanţa a considerat că şi în cazul rezilierii unui contract de cesiune a drepturilor de autor se impune acordarea unui preaviz. (sursa foto: videonews.antena3.ro)

 CITIŢI ŞI:

ANTENA 3 a pierdut definitiv procesul cu Ioana BĂSESCU şi are de plătit 5.300 euro

14 Decembrie 2015

Spune-ți opinia