Zilele trecute m-a întrebat un cititor SUPERVIZOR.ro dacă ştiu ce datorii mai are CONSTRUCŢII FEROVIARE MOLDOVA SA Iaşi (CUI: 1967132) şi dacă a intrat în faliment. Persoana respectivă susţinea că deţine nişte acţiuni la această firmă.

Nu am putut să-i răspund pe loc, chiar nu ştiam exact ce s-a mai întâmplat cu această societate, rămăsesem cu impresia că a fost îngropată de BUTNARIU&POPA, dar se pare că încă nu. Din respect pentru cititorul respectiv, încerc să formulez un răspuns pe baza ultimelor documente publicate de administratorul judiciar EUROBUSINESS LRJ SPRL (Eduard PASCAL), acelaşi practician care se ocupă de un amar de vreme şi de falimentul echipei POLITEHNICA IAŞI.

TEORETIC, doar teoretic, sunt şanse mari ca societatea să-şi revină… din moment ce planul de reorganizare presupune achitarea a doar 22% din datorii. Aşa spune documentul numit “Tabel definitiv reactualizat conform Planului de Reorganizare…“. Mai exact, tabelul susţine că datoriile totale ale acestei firme (chiar nu pot să îi spun companie) sunt de 149,49 milioane lei… şi prin planul de reorganizare judiciară s-a decis că trebuie achitate doar 32,95 milioane lei.

Până acum, C.F. MOLDOVA a plătit 1,2 milioane lei… a rămas restul! Înţeleg că situaţia asta e valabilă la nivelul “trimestrului III şi parţial trimestrul IV, anul III al planului de reorganizare”. Adică undeva spre final. Conform legii, un plan de reorganizare are o durată maximă de 3 ani, dar poate fi prelungit cu încă un an. Conform raportului depus pe 11 ianuarie 2018, “administratorul judiciar opinează că este oportună modificarea planului de reorganizare în sensul creşterii veniturilor destinate plăţii creditorilor prin suplimentarea activelor supuse procedurii de valorificare”.

Mai pe româneşte, administratorul judiciar recunoaşte că nu se poate achita suma de 31,86 milioane lei “în ultimele zile” ale perioadei de reorganizare… şi încearcă o şmecherie. Propune vânzarea unor active… cu o valoare de piaţă de 135.670 euro! DA, nu e glumă! Eduard PASCAL a convocat Comitetul Creditorilor (controlat de Fisc) pentru data de 26 ianuarie 2018, pe ordinea de zi fiind votarea raportului din 9 ianuarie 2018. Prin acest raport, PASCAL încearcă să forţeze prelungirea planului de reorganizare cu un an… în ideea că debitoarea va mai obţine – în anul de prelungire – 429.114 lei din valorificarea activelor (cei 135.670 euro) şi vreo 12 milioane de euro din contracte în derulare (nu pune în calcul şi cheltuielile aferente acestor contracte).

CORECT! Nici în cele mai frumoase visuri nu se acoperă datoria de aproape 32 milioane lei către Fisc. Dar poate rezolvă “domnu’ preşedinte”! (sursa foto: captură youtube.com – Iasi TvLife)

CONSTRUCŢII FEROVIARE MOLDOVA SA a intrat în insolvenţă pe 5 iulie 2012Dosar nr.5864/99/2012. Pachetul majoritar de acţiuni este deţinută indirect (printr-o “caracatiţă” de firme, una în insolvenţă) de Maricel POPA (foto, 56 de ani), consilier judeţean cu atribuţii de preşedinte al Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi. Paul Costel BUTNARIU (57 de ani) este “de-o viaţă” administrator la această societate. De ceva mai puţină vreme (de când a renunţat Mihail VLASOV la această funcţie), BUTNARIU este şi şef al Camerei de Comerţ şi Industrie Iaşi

DOCUMENTE ATAŞATE:
CONSTRUCŢII FEROVIARE MOLDOVA SA – Tabel definitiv reactualizat al creanţelor

CONSTRUCŢII FEROVIARE MOLDOVA SA – Propunere de modificare a planului de reorganizare



18 Ianuarie 2018

1 Opinie până acum.

  1. PADUREAN says:

    LA CAT SA FURAT SI SE FURA IN CONTINUARE DE LA CF. LA CE VA MAI ASTEPTATI?

Spune-ți opinia