Elena-Udrea-02

În anul 2013, Elena Gabriela UDREA (42 de ani în prezent) s-a lansat în afaceri, devenind asociat direct în trei firme şi indirect în a patra, surprinzătoare fiind atât diversitatea de activităţi, cât şi repartiţia geografică a acestora. Mai exact, fosta blondă de la Cotroceni este asociat direct în firmele:

  • AGRO GREEN NANA SRL Bucureşti (CUI 32327303)
  • BĂI BOGHIŞ SRL Zalău (CUI 32255126)
  • TIM RAIL CARGO SRL Dumbrăviţa (CUI 31628685)

A patra companie în care este implicată este RAIL OPERATOR CEREAL SRL Lovrin (CUI 32136630), judeţul Timiş, societate la care TIM RAIL CARGO SRL deţine 80% din capitalul social, diferenţa de 20% fiind în posesia Gabrielei PINTILIE.

 AGRO GREEN NANA SRL a fost înfiinţată în octombrie 2013, are un capital social de 200 lei, deţinut în totalitate de Elena UDREA, iar ca administrator figurează Anca TRIFF, funcţie preluată în februarie 2015 de la Liberiu Tudor BREAZU.

 Având ca obiect principal de activitate “Cultivarea cerealelor (exclusiv orez), plantelor leguminoase şi a plantelor producătoare de seminţe oleaginoase”, AGRO GREEN NANA SRL s-a pus pe treabă încă din 2013, an pentru care a raportat pierderi de 125.534 lei şi datorii totale de 458.274 lei.

 În 2014, cu un singur angajat, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 974.019 lei şi un profit net de 40.445 lei, în timp ce datoriile totale au urcat la 1.568.999 lei. Anul trecut, cifra de afaceri a scăzut la 338.710 lei, exerciţiul financiar fiind încheiat cu pierderi de 686.481 lei, datorii de 1.638.199 lei, creanţe de 507.582 lei, iar în casă şi conturi exista suma de 3.387 lei. După cum arată declaraţia de avere depusă de Elena UDREA în iunie 2015 (cea de anul acesta încă nu este disponibilă), ea este cel mai important creditor al firmei.

AGRO-GREEN-NANA-3-ani-(2015)-w

BĂI BOGHIŞ SRL are sediul social în baza unui contract de comodat pe perioadă nelimitată încheiat cu VIDALIS IMPEX SRL, societate deţinută de Veronica Elena STANCA şi care acum este în insolvenţă. La BĂI BOGHIŞ SRL (obiect principal de activitate “Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare”), UDREA deţine 50% din capitalul social (care este de 1.000 lei), în timp ce Nadine-Magda STANCA are 40% din părţile sociale, iar Veronica Elena STANCA – 10%.

 Maria CIURTE (născută în 1945!) deţine funcţia de administrator de la înfiinţarea firmei, în septembrie 2013. Interesant este faptul că CIURTE a fost membru fondator, cu 60% din capitalul social, dar ulterior şi-a cedat părţile sociale către Elena UDREA şi către Nadine Magda STANCA.

 În cele aproape 4 luni de activitate din anul 2013, societatea a înregistrat o cifră de afaceri de 162.942 lei, un profit net de 1.992 lei, dar şi datorii de peste 5 milioane lei, valoare aproape egală cu cea a activelor imobilizate.

 În 2014, BĂI BOGHIŞ SRL a ajuns la active imobilizate de 14,5 milioane lei, precum şi la datorii de aproximativ aceeaşi sumă, încheind exerciţiul financiar cu un profit net de 407.045 lei, la o cifră de afaceri de 1.916.959 lei, rezultate suspect de bune în condiţiile în care firma era nou înfiinţată.

 În 2015, profitul net a scăzut la 73.399 lei, deşi cifra de afaceri a urcat la 2,93 milioane lei, rezultatele fiind obţinute cu 40 de angajaţi (faţă de 33 în anul anterior). La data de 31 decembrie 2015, BĂI BOGHIŞ SRL înregistra datorii de 14,11 milioane lei, active imobilizate de 14,30 milioane lei, creanţe de 97.590 lei, stocuri de 119.077 lei, iar suma de 75.886 lei se regăsea casă şi conturi.

BAI-BOGHIS-3-ani-(2015)-w

TIM RAIL CARGO SRL a fost înregistrată în mai 2013, având sediul social într-o “încăpere” din satul Dumbrăviţa, judeţul Timiş. Deşi “încăpere” sună mai mult a şură sau a bucătărie de vară, obiectul principal de activitate constă în “Transporturi de marfă pe calea ferată“, iar capitalul social de 200 lei este împărţit în cote egale între asociaţii Vasile Flavius RANGA, Alexandru BEJENARU, Ioan-Valeriu TRICA şi Elena Gabriela UDREA. Ca administratori figurează Vasile Flavius RANGA şi Ioan-Valeriu TRICA. La înfiinţare, societatea a avut doar doi asociaţi, Alexandru BEJENARU şi Emanuela DRĂGHIEA, aceasta din urmă fiind primul administrator al societăţii. Ultima modificare de asociaţi s-a produs în februarie 2016, când s-au retras din firmă Emanuela DRĂGHIEA şi Adriana-Mirela TRICA, aceasta din urmă fiind şi revocată din funcţia de administrator.

 Încă din 2013 societatea s-a arătat a fi un “jucător” de luat în seamă, reuşind să înregistreze o cifră de afaceri de puţin peste un milion de lei, performanţă realizată cu 12 angajaţi. În 2014, a sărit la o cifră de afaceri de 13 ori mai mare şi a marcat un profit net de 1,6 milioane lei, dar demn de remarcat este faptul că societatea înregistra la finalul anului creanţe de 5,7 milioane lei.

 Anul trecut, cu 72 de angajaţi (faţă de 35 în 2014), TIM RAIL CARGO SRL a înregistrat pierderi de 765.696 lei, dar fabuloasă este evoluţia cifrei de afaceri, care a ajuns la 92,17 milioane lei (peste 20 de milioane de euro). La finalul lui 2015, datoriile totalizau 14,43 milioane lei, în timp ce creanţele erau de 8.078.908 lei, stocurile valorau 4.454.309 lei, iar în casă şi conturi se regăsea suma de 366.705 lei.

 La 31 martie 2016, TIM RAIL CARGO SRL figura cu obligaţii restante la bugetele de stat în valoare totală de 239.588 lei, sumă defalcată astfel:

  • Bugetul de stat = 61.931 lei
  • Bugetul asigurărilor sociale de stat = 122.375 lei
  • Bugetul asigurărilor pentru şomaj = 4.868 lei
  • Bugetul asigurărilor de sănătate = 50.414 lei

TIM-RAIL-CARGO-3-ani-(2015)-w

Înfiinţată în august 2013, cu obiect principal de activitate “Depozitări“, RAIL OPERATOR CEREAL SRL s-a pus pe treabă abia din 2014, când a raportat o cifră de afaceri de 1,7 milioane lei, 16 angajaţi, datorii totale de 5,5 milioane lei şi creanţe de 1,275 milioane lei.

 Anul trecut, cifra de afaceri a urcat la 5,21 milioane lei, dar exerciţiul financiar a fost încheiat cu pierderi de 331.424 lei. Datoriile au crescut în 2015, ajungând la 6,81 milioane lei, în timp ce creanţele au scăzut la 765.579 lei.

 La finalul anului 2015, RAIL OPERATOR CEREAL SRL avea în casă şi conturi doar 7.803 lei, dar merită menţionat faptul că activele imobilizate au ajuns la 5,63 milioane lei, faţă de puţin peste 4 milioane lei în urmă cu un an. Şi această firmă figurează pe site-ul ANAF cu restanţe la bugetele de stat, acestea totalizând 53.766 lei (la 31 martie 2016).

RAIL-OPERATOR-CEREAL-3-ani-(2015)-w

Trăgând linie observăm că doar BĂI BOGHIŞ SRL a înregistrat profit anul trecut (mult mai mic decât în 2014), dar principalul aspect care merită remarcat este creşterea cifrei de afaceri la trei dintre societăţile în care este implicată Elena UDREA, spectaculoasă fiind cea de la TIM RAIL CARGO SRL.

 Toate trei societăţile la care fostul ministru al Dezvoltării este asociat (direct) îi sunt “datoare vândute”. Conform declaraţiei de avere (din iunie 2015). Elena UDREA a împrumutat aceste firme cu sume importante de bani:

  • AGRO GREEN NANA SRL – 1.140.500 lei
  • BĂI BOGHIŞ SRL – 668.620 lei şi 220.000 euro
  • TIM RAIL CARGO SRL – 2.186.286 lei şi 40.000 euro

 Marele avantaj al acestor creanţe poate fi acela că nu “se bucură” de sechestrul aplicat de către procurori asupra averii actualului deputat Elena UDREA (căsătorită pe site-ul Camerei Deputaţilor)! (sursa foto: facebook.com/EUdrea)

DOCUMENT ATAŞAT:
Elena Gabriela UDREA – declaraţie de avere (2015)

CITIŢI ŞI:
LIA STANCA: 7 falimente şi 3 insolvenţe pentru partenera de afaceri a Elenei Udrea; datorii la stat de peste 21 milioane lei

3 Iunie 2016

Spune-ți opinia