În 2004, Adrian RĂDULESCU (41 de ani în prezent) a înfiinţat ADD CARGO SRL Bucureşti (CUI: 16155184), firnă de intermediere în transporturi (casă de expediţii). În 2011, nemulţumit că Ministerul Transporturilor a impus pentru licenţierea unei case de expediţie constituirea unui depozit bancar de garantare a serviciilor prestate de 50.000 de euro, s-a decis să-şi mute afacerea în Bulgaria (detalii AICI).

Deşi Adrian RĂDULESCU vorbea de această mutare în 2011, ultimul bilanţ depus la Finanţe de ADD CARGO SRL este din 2009, an în care, cu 4 angajaţi, a obţinut un profit net de 102.717 lei, la o cifră de afaceri de 3,5 milioane lei. La finalul anului respectiv, firma figura cu active imobilizate de 1,03 milioane lei, active circulante de 1,89 milioane lei şi datorii de 2,59 milioane lei.

Anul trecut, Adrian RĂDULESCU a revenit la sentimente mai bune faţă de ţara natală şi a reintrodus ADD CARGO SRL în circuitul economic românesc, mişcare destul de ciudată dacă ţinem cont de faptul că, din ianuarie 2016, firma a devenit neplătitoare de TVA. Cu 80 de angajaţi, casa de expediţii a înregistrat pierderi de 1,2 milioane lei, la o cifră de afaceri de 10,4 milioane lei, şi datorii de 15,5 milioane lei… teoretic acoperite de activele imobilizate – 5,08 milioane lei şi cele circulante – 12,88 milioane lei, demn de menţionat fiind faptul că suma care figura în casă şi conturi era (la 31 decembrie 2016) de 2.155.265 lei.


ADD CARGO SRL Bucureşti – rezultate financiare 2016

Se pare că şi Fiscul a fost surprins de această revenire, motiv pentru care a efectuat un control… altfel nu se explică apariţia peste noapte a unor datorii la bugetul de stat în valoare de 10,75 milioane lei (la 30 iunie 2017, conform anaf.ro), restanţe care nu figurau şi în evidenţele aferente trimestrului I al acestui an.

În aceste condiţii, “bulgarul” Adrian RĂDULESCU a recurs la o soluţie “clasic românească” – intrarea în insolvenţă. În documentaţia depusă la Dosarul nr.32814/3/2017, debitoarea a precizat că “se află în stare de insolvenţă prezumată, întrucât fondurile bănesti disponibile sunt insuficiente pentru plata datoriilor certe, lichide si exigibile în sumă totala de 26.871.901,67 lei“… şi că intenţionează să propună un plan de reorganizare.

Judecătorul sindic Anca BUMBULUŢ de la Tribunalul Bucureşti a admis cererea pe 7 septembrie 2017, a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă şi a numit în funcţia de administrator judiciar provizoriu practicianul propus de debitoare, DUMITRESCU ŞI DINU INSOLVENCY SPRL (Cătălin-Ionuţ DINU) – care nici nu mai ştie ce insolvenţe are de administrat (detalii AICI).

Un administrator judiciar de toată jena… şi o rezervă ADD CARGO

Practicianul DUMITRESCU ŞI DINU INSOLVENCY SPRL pare a fi decis să-şi etaleze incompetenţa (sau nesimţirea) şi în acest dosar. Astfel, instanţa a stabilit data de 23 octombrie 2017 drept termen limită pentru depunerea cererilor de admitere a creanţelor. Cătălin-Ionuţ DINU a publicat în BPI notificarea privind deschiderea insolvenţei abia pe 30 octombrie 2017. Ca să pară în regulă, administratorul judiciar provizoriu a schimbat “din pix” termenul limită de înscriere la masa credală, fără să existe o decizie a instanţei în acest sens. Mai mult, Cătălin-Ionuţ DINU minte în notificare, spunând că prin sentinţa din 7 septembrie 2017 a fost stabilită data de 6 noiembrie 2017 drept termen limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor. NU, această dată a fost stabilită doar de el.

În perioada în care era scârbit de România, mai exact în ianuarie 2013, Adrian RĂDULESCU înfiinţează împreună cu slovenul Lovro KLEINDIENST (39 de ani) şi cu austricul Peter CZAJKOWSKI (45 de ani) firma TRANSOCEAN SPEDITION SRL Dezmir (CUI: 31190622), la care românul este unic administrator. Amuzantă situaţia: el era nemulţumit de mediul economic românesc, dar a adus doi străini în afacerea din România!

Pentru 2013-2015, societatea clujeană a raportat doar cheltuieli, dar nesemnificative. Totuşi, a devenit plătitoare de TVA încă din iunie 2013. În martie 2016, numele este schimbat în ADD CARGO SOLUTIONS SRL… şi se pune pe treabă. Cu 34 de angajaţi, noua ADD CARGO reuşeşte să înregistreze un profit net de 1,73 milioane lei, la o cifră de afaceri de 13,76 milioane lei. Datoriile la 31 decembrie 2016 erau de 8,34 milioane lei, iar creanţele de 9.647.398 lei. La 30 iunie 2017, ADD CARGO SOLUTIONS SRL nu figura cu obligaţii restante la bugetele de stat… dar asta poate pentru că Fiscul clujean încă nu a ajuns să verifice această companie.

Revenind la Dosarul de insolvenţă nr.32814/3/2017, al debitoarei ADD CARGO SRL, prima Adunare a Creditorilor urmează să se întrunească pe 20 noiembrie 2017, ora 11:00, la sediul administratorului judiciar, iar următorul termen de judecată este programat pe 7 decembrie 2017. (sursa foto: dualmind.ro)



1 Noiembrie 2017

Spune-ți opinia