marissa

Domeniul marissa.ro a fost înregistrat în noiembrie 2012, pe numele societăţii FASHION MARA BEAUTY SRL, cu adresa: Piatra-Neamţ, str.1 Decembrie 1918 nr.40 şi telefon 0743-2923688. În realitate, firma cu acest nume are sediul social în Bârlad, judeţul Vaslui, şi a fost declarată INACTIVĂ de către Fisc din noiembrie 2013.

FASHION MARA BEAUTY SRL Bârlad (CUI: 24645071) este deţinută de Gabriela MONAC BABĂTĂ (38 de ani) şi Silvia POPA (66 de ani), cu menţiunea că MONAC BABĂTĂ (cu domiciliul în Piatra Neamţ) deţine calitatea de asociat majoritar şi funcţia de administrator.

Această Gabriela MONAC BABĂTĂ apare printr-o mulţime de procese, dar menţionez doar două situaţii:

  • falimentul G S CONTAB SRL Piatra Neamţ (CUI: 15892358) – instanţa a decis să o oblige pe pârâta Gabriela MONAC BABĂTĂ “să suporte din pasivul debitorului în cuantum de 56.953,16 lei, suma de 38.492,68 lei“; cred că nu a plătit niciun leu, eu nu am auzit de astfel de sentinţe care să se pună în aplicare – vezi cazul vicepreşedintelui CJ Neamţ!
  • în acest an, MONAC BABĂTĂ a “împuşcat” două executări silite, una de 2.005,67 lei (Dosar nr.9632/279/2016) şi alta de 14.850,67 lei (Dosar nr.5951/279/2016).

Deşi firma din Bârlad nu are cum administra (legal) magazinul online marissa.ro, acesta funcţionează fără nicio jenă, cel mai probabil prin intermediul MARISSA YOUR COLLECTION SRL Piatra Neamţ (CUI: 33456870), firmă înfiinţată în august 2014 de către Ştefan MONAC (35 de ani), cu obiect principal de activitate “comerţ cu amănuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet”.

marissa-bilant-2015-wwMARISSA YOUR COLLECTION SRL Piatra Neamţ – rezultate financiare 2015

Pe site nu este trecut explicit şi vizibil numele comerciantului, despre respectarea legislaţiei privind datele personale – nici vorbă! Dacă, totuşi, nu renunţi şi simulezi o comandă, afli că la plata cu cardul ţi se mai trag câţiva lei, iar banii se duc către MARISSA YOUR COLLECTION SRL Piatra Neamţ (str.1 Decembrie 1918 nr.40). Aceeaşi firmă este menţionată şi la datele de contact ale unui aşa-zis atelier, care ar funcţiona pe str.Mihai Viteazu nr.38.

Dar nu lipsa unor menţiuni obligatorii de pe site m-a determinat să scriu despre acest subiect. Sunt sute de magazine online care nu precizează cine este comerciantul şi cine prelucrează datele cu caracter personal. Motivul care m-a determinat să scriu despre MARISSA YOUR COLLECTION SRL este că firma trage ţepe la greu. Cel puţin partenerilor de afaceri, posibil şi angajaţilor… despre clienţi (încă) nu am auzit că “şi-ar fi furat-o”.

La Judecătoria Piatra Neamţ au fost deschise 17 dosare în care firma deţinută şi administrată de Ştefan MONAC are calitatea de debitor. Toate dosarele sunt de anul acesta şi vizează, în principal, încuviinţare executare silită, demersuri apărute ca urmare a faptului că firma nemţeană a refuzat la plată (din lipsă de disponibil) biletele la ordin emis în favoarea partenerilor de afaceri (furnizorilor).

Totuşi numărul proceselor este mai mic decât al incidentelor de plată. Astfel, ieri, 18 octombrie 2016, MARISSA YOUR COLLECTION SRL figura în evidenţele CIP (Centrala Incidentelor de Plată) cu 25 de bilete la ordin refuzate la plată, în valoare de 134.717,39 lei. La acestea se mai adaugă un cec în valoare de 8.589,38 lei, incident care a determinat aplicarea unei interdicţii bancare de a mai emite cecuri timp de un an.

marissa-your-collection-incidente-ww

La cele 17 dosare menţionate, se mai adaugă unul cu Protecţia Consumatorilor şi un altul cu Anda Marisia CĂLUGĂRIŢA, care are ca obiect “drepturi băneşti“, ceea ce sugerează că firma a început să nu-şi mai onoreze nici obligaţiile financiare faţă de salariaţi.

În ceea ce îi priveşte pe clienţi, aceştia riscă foarte mult în condiţiile în care furnizorii nu vor mai lucra cu această firmă din moment ce ştiu că e ţepară. Dacă plătesc în avans, cumpărătorii se pot trezi că nu mai primesc produsul comandat… şi nici banii achitaţi. Dacă aleg plata ramburs, teoretic au siguranţa că primesc ceva. Numai că, după cum e prezentarea pe site, nu există opţiunea de deschidere a coletului la livrare, aşa că “rochia de ocazie” s-ar putea să fie confecţionată din ce materiale au mai avut croitorii prin magazie.

………………………………………………………………………………….

Şi ca să închei într-o notă amuzantă, nu şi optimistă, vă prezint o poveste din aceeaşi zonă (geografică şi de activitate): în urmă cu mulţi ani, o celebră croitoreasă (ea îşi spunea creatoare de modă) din Neamţ vindea “rochii de mireasă unicat“. Fiecare viitoare mireasă era asigurată că numai ea va avea o astfel de rochie, produsele fiind teoretic imaginate şi confecţionate la respectiva “casă de modă”. În realitate, rochiile (măcar o parte) erau aduse din Ucraina. La “casă de modă”, li se scoteau etichetele de la producător, se puneau cele ale “modistei” şi, desigur, se mărea preţul de câteva ori.

Afacerea a mers strună… până într-o zi. A fost ziua în care o mireasă care îşi cumpărase rochia cu mai multe luni în urmă a constatat că nu-i mai vine “unicatul”. Cum sălile de sport erau închise în acea perioadă (sic!), iar bani de altă rochie nu avea, a recurs la o metodă de avarie: lărgirea rochiei prin modificarea cusăturilor (o fi existând şi o denumire tehnică pentru această operaţiune). Când s-a trecut la treabă – SURPRIZĂ! La una dintre cusături s-a găsit uitată o etichetă a producătorului din Ucraina.

Desigur, viitoarea mireasa a sărit în capul “creatoarei de unicate” şi a ameninţat cu presa, cu procesul. Până la urmă, o rochie nouă şi vreo mie de euro au împăcat părţile şi… ar fi trebuit ca întâmplarea să rămână secretă. Dar nu ar fi fost păcat?!  (sursa foto: facebook.com/Marissaonline)

 

19 Octombrie 2016

Spune-ți opinia


Abonare prin email