epiesa.ro se prezintă drept cel mai mare magazin online de piese auto, ceea ce s-ar putea să fie adevărat, numai că această afirmaţie şi cealaltă (“cea mai mare echipă de consultanţi”) trebuie susţinute cu probe. Aşa spun nişte reguli din publicitate.

Domeniul epiesa.ro a fost înregistrat pe 11 noiembrie 2011 pe numele unei persoane fizice, dar magazinul online este administrat de EURO PARTS DISTRIBUTION SRL Bucureşti (CUI: 29405223), firmă înmatriculată pe 30 noiembrie 2011. Despre începuturile afacerii, site-ul spune aşa:

  • 2011 – am lansat epiesa.ro, cu o echipă tânără şi optimistă
  • 2012 – am început consolidarea poziţiei noastre în segmentul auto online
  • 2013 – ne-am extins activitatea şi echipa în noul showroom de 170 mp

Dubios este faptul că, în ciuda acestor informaţii, EURO PARTS DISTRIBUTION SRL figurează pe site-ul Finanţelor cu “0 (zero) pe linie” pentru anii 2012 şi 2013. Mai mult, firma a devenit plătitoare de impozite şi contribuţii aferente salariaţilor din 13 iulie 2013 (conform mfinante.ro) şi cu toate acestea apare cu 0 (zero) cheltuieli în bilanţul pentru 2013… şi fără angajaţi.

Situaţia s-a reglat (aparent, cel puţin) abia în 2014, an în care EURO PARTS DISTRIBUTION SRL a raportat 4 angajaţi şi un profit net de 402.849 lei, la o cifră de afaceri de 7,9 milioane lei. Afacerea a crescut foarte mult şi în următorii doi ani, aşa că exerciţiul financiar 2016 a fost încheiat cu un profit net de 1.532.911 lei, la o cifră de afaceri de 42,16 milioane lei, performanţe obţinute cu 67 de angajaţi (număr mediu).

Surprinzător pentru o afacere cu o asemenea evoluţie, EURO PARTS DISTRIBUTION SRL a depus cerere pentru înregistrarea mărcii (combinate) EPIESA.RO abia pe 17 decembrie 2015, probabil şi atunci la sugestia unui consilier în proprietate industrială (cel care a şi intermediat înregistrarea mărcii). Marca EPIESA.RO fost acordată pe 23 mai 2016 şi este înregistrată pe clasele 35 şi 39 (detalii AICI).

Încă de la înfiinţare, EURO PARTS DISTRIBUTION SRL are aceeaşi structură a asociaţilor, toate aceste 3 persoane având atribuţii de administrator:

  • Cristian CIOBÎCĂ (37 de ani) – 33,34%
  • Laurenţiu-Leonard POSTOLACHE (37 de ani) – 33,33%
  • Ionuţ Cătălin ŞUŢU (35 de ani) – 33,33%

Piese să ai, că minte se-adună!

În 2016, BLITZTRANS IMPEX SRL Bucureşti (CUI: 10049451), o firmă înfiinţată în 1997 şi care comercializa piese auto în sistem clasic, s-a gândit să se arunce şi în online. Şi într-un moment de maximă inspiraţie s-a gândit la numele WEBPIESA. De la ce vine webpiesa? De la BLITZTRANS, desigur!

Prima mişcare a fost efectuată pe 31 mai 2016, când o persoană fizică, probabil unul din cei doi asociaţi ai firmei – Răzvan-Liviu PURCĂREA (41 de ani) şi Cătălin-Relu STĂNESCU (49 de ani) – a înregistrat domeniul webpiesa.ro

Tupeul celor doi nu s-a oprit aici şi, pe 5 august 2016, au solicitat înregistrarea mărcii (combinate) WEBPIESA.RO, cerere depusă în numele societăţii. Pe aceleaşi două clase, 35 şi 39, singura diferenţă faţă de EPIESA.RO fiind că PURCĂREA şi STĂNESCU nu au apelat la consultant în proprietate industrială (detalii AICI).

Deşi la data respectivă EURO PARTS DISTRIBUTION SRL deţinea o marcă izbitor de asemănătoare (EPIESA.RO), nu a fost foarte deranjată de demersul celor de la BLITZTRANS IMPES SRL, aşa că marca WEBPIESA.RO a fost acordată pe 27 martie 2017. Conform site-ului OSIM, nu există menţiuni privind existenţa vreunei opoziţii şi/sau contestaţii.

Probabil raţionamentul celor de la epiesa.ro a fost că o afacere de 100.000 de euro pe an nu reprezintă un concurent pentru ei, în ciuda numelui asemănător. Teoretic este corect, practic se poate întâmpla aşa ceva: marca şi domeniul sunt preluate de o firmă mult mai mare sau cu potenţial financiar semnificativ… sau de cineva care vrea să facă un rău celor de la epiesa.ro. Atunci să vezi “distracţie”. Da, ştiu, cumpărătorul de piese auto este un tip educat, care ştie să facă diferenţa între branduri… şi marmota învelea ciocolata! (sursa foto: facebook.com/epiesa)

NOTĂ:
Dacă aţi găsit informaţii utile în acest articol, gândiţi-vă că s-ar putea să fie de interes şi pentru prietenii Dumneavoastră!
Pentru informaţii despre orice altă insolvenţă/faliment din România, expediaţi cu încredere un email la adresa de contact



23 Iunie 2017

1 Opinie până acum.

  1. dragos says:

    E o tema falsa.
    Da, intre webpiesa.ro si epiesa.ro este complet aberant sa poti spune ca se pot face confuzii.
    Sunt permise inclusiv variante de tipul e-piesa.ro si epiese.ro
    In zona asta in care regulile specifice IT-ului au o mare influenta, orice caracter schimbat inseamna alt brand.
    La Registrul Comertului regulile sunt si mai lejere ( sau poate sunt mai stricte dar mai putin respectate). Eu m-am trezit ca exista cel putin trei (!!) firme in tara cu denumire IDENTICA, diferentiate evident prin CUI si numar ONRC dar totusi o situatie suficient de confuza incat una din firme sa fie data in judecata pentru datoriile alteia, deci o confuzie facuta inclusiv de avocati si autoritati.

Spune-ți opinia


Abonare prin email