Înfiinţată în august 2003 sub numele TRANSILVANIA TRAVEL SA şi rebotezată SIGMA HOTEL MANAGEMENT SA în ianuarie 2015, agenţia de turism controlată de SIF TRANSILVANIA se numeşte (din iulie 2015) TRANSILVANIA HOTELS & TRAVEL SA (CUI: 15688146), are sediul social în Bucureşti şi, conform site-ului propriu, operează “peste 20.000 de locuri de cazare pe litoralul Mării Negre la Eforie Nord, Eforie Sud, Neptun, Venus şi Saturn, în staţiuni balneare şi montane precum Băile Felix, Tuşnad, Covasna, Buziaş, Predeal, respectiv în oraşele Braşov şi Ploieşti“.

TRANSILVANIA HOTELS & TRAVEL SA se mai prezintă drept “tour-operatorul care gestionează locurile de cazare şi alimentaţie publică din peste 50 de hoteluri şi restaurante aflate în portofoliul de turism al SIF TRANSILVANIA”. În afară de SIF TRANSILVANIA SA, mai deţin acţiuni la TRANSILVANIA HOTELS & TRAVEL SA firmele TURISM FELIX SA, FEPER SA, ARO PALACE SA, TURISM COVASNA SA şi TUŞNAD SA, dar şi aceste companii sunt controlate de societatea de investiţii financiare.

Chiar dacă şi anul trecut a înregistrat pierderi, chiar mult mai mari faţă de 2015, bilanţul pe 2016 arată bine la unele capitole, cum ar fi:

  • Cifra de afaceri a crescut la 24,90 milioane lei, faţă de 16 milioane lei în 2015
  • Datoriile au scăzut la 1,6 milioane lei, faţă de aproape 5 milioane lei în urmă cu un an
  • Capitalurile proprii au revenit pe plus
  • La 31 decembrie 2016, societatea avea creanţe de 1.656.274 lei, iar în casă şi conturi figura suma de 1.230.122 lei

Atitudine mizerabilă a patronatului SIF TRANSILVANIA

În ciuda acestor rezultate pozitive, TRANSILVANIA HOTELS & TRAVEL SA s-a cerut sub protecţia Legii 85/2014 pe 19 mai 2017, iar Tribunalul Bucureşti a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă o săptămână mai târziu – Dosarul nr.17877/3/2017. Site-ul agenţiei susţine că “motivul care a stat la baza luării acestei decizii l-a reprezentat punerea în executare a unor hotărâri judecătoreşti definitive, urmare a unor litigii de muncă iniţiate în anul 2015“.

Altfel spus, TRANSILVANIA TRAVEL SA (aşa se numea atunci) şi-a bătut joc de nişte angajaţi, încălcându-le drepturile prevăzute de legislaţia în vigoare (Codul Muncii, în special). Timp de vreo doi ani, aceşti (foşti) salariaţi s-au judecat cu angajatorul – unii încă se mai judecă – şi au câştigat procesul, TRANSILVANIA HOTELS & TRAVEL SA fiind obligată să le plătească anumite sume de bani şi chiar să îi reangajeze pe unii dintre reclamanţi.

Pe sistemul “dacă am fost nişte mizerabili în urmă cu doi ani, acum de ce să ne schimbăm?!”, cei din conducerea societăţii au decis să nu plătească sumele respective şi să blocheze executările silite demarate de foştii angajaţi prin intrarea în insolvenţă. Astfel, aceste persoane care au de luat bani de la TRANSILVANIA HOTELS & TRAVEL SA vor fi târâte DIN NOU prin tribunal, doar pentru a continua bătaia de joc începută în 2015, pentru că oamenii tot îşi vor primi banii, ei beneficiind de creanţe salariale.

În cadrul procedurii de insolvenţă, atribuţiile de administrator judiciar provizoriu vor fi îndeplinite de EUREXPERT IPURL (Ioan HERLEA)… din Oradea! Această numire a unui practician de la aproape 600 de kilometri distanţă faţă de instanţa unde se judecă dosarul este o nouă mizerie a agenţiei de turism, menită a îngreuna şi tergiversa procedura de insolvenţă. Pe ideea: “Mi…nunaţi până la capăt!“.

Ioan HERLEA a publicat o notificare foarte succintă şi, obligat de lege, a anunţat că data de 10 iulie 2017 este termenul limită de înscriere la masa credală. În ceea ce priveşte prima Adunare a Creditorilor, a precizat doar data – 4 august 2017. Fără oră, fără loc de desfăşurare. Doar a fost propus în funcţie de SIF TRANSILVANIA, la ce să ne aşteptăm?!

NU UITAŢI! Agenţia în insolvenţă este membru ANAT şi FPTR

Pe site-ul propriu, TRANSILVANIA HOTELS & TRAVEL SA ne atrage atenţia că “este membru al următoarelor organizaţii din industria turistică a României: Asociaţia Naţionala a Agenţiilor de Turism (ANAT), Organizaţia Patronală a Turismului Balnear (OPTBR), Federaţia Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR), menţionează o licenţă şi nu pomeneşte nimic de vreo asigurare (în caz de insolvenţă). Iar la documente ataşate apare o poliţă expirată din mai 2016.

Referitor la insolvenţa în care a intrat, TRANSILVANIA HOTELS & TRAVEL SA susţine că activitatea “se va desfăşura în aceiaşi parametri de profesionalism, în cele mai bune condiţii” şi că “toate rezervarile prezente şi viitoare vor fi onorate cu celeritate de către compania noastra şi de către celelalte societăţi partenere”. Teoretic, declanşarea procedurii de insolvenţă ar trebui să nu afecteze semnificativ activitatea firmei respective. Practic, o societate în insolvenţă găseşte mult mai greu furnizori de produse şi servicii, iar cei pe care îi găseşte manifestă precauţie maximă faţă de un astfel de partener de afaceri – garanţii, plata pe loc sau în avans, preţuri mai mari.

Dincolo de asigurările fluturare de agenţia SIF TRANSILVANIA, nu pot să nu mă întreb aşa: “dacă se poartă astfel cu angajaţii, ce aşteptări să am eu, turistul?!”. (sursa foto: facebook.com/transilvaniahotels)

NOTĂ:
Dacă aţi găsit informaţii utile în acest articol, gândiţi-vă că s-ar putea să fie de interes şi pentru prietenii Dumneavoastră!
Pentru informaţii despre orice altă insolvenţă/faliment din România, expediaţi cu încredere un email la adresa de contact



13 Iunie 2017

1 Opinie până acum.

  1. Ourzica says:

    Bietii angajati tepuiti de SIF ! 10 directori peste 10 palmasi, cu salarii de pana la 10 000 EUR/luna, cu termene de preaviz de 180 zile in contractele de munca samd. Cine si-a batut joc de cine?

Spune-ți opinia