TIRIAC-si-PITIGOI

O avocată din Iaşi, nu contează cum o cheamă, se plânge unui cotidian local că a fost ţepuită de către CASA AUTO SRL (CUI 8885439), mai exact de service-ul acestei firme. Toată povestea o găsiţi AICI, dar cu adevărat important este următorul amănunt:

– avocata a supravegheat operaţiunile şi a constatat că acestea au durat 4 ore, însă factura a fost emisă pentru 8,9 ore; şi la un preţ mai mare decât cel din oferta iniţială, ceea ce aproape că nu mai contează.

Reprezentantul firmei, Lucian Tudoreanu, recunoaşte că s-a lucrat mai puţin de jumătate din timpul facturat şi vine cu o justificare halucinantă: “În ceea ce priveşte numărul orelor suplimentare, într-adevăr ele au fost mai multe faţă de timpul manoperei efective, însă noi lucrăm după normele impuse de producător. Dacă mecanicul termină într-un timp mai scurt, este meritul lui, însă pe factură trebuie trecuţi timpii de lucru impuşi de producător“.

Altfel spus, producătorul de HYUNDAI (maşina din acest caz, dar firma ieşeană este autorizată pentru mai toate mărcile şi probabil procedează la fel) a evaluat că o anumită operaţiune trebuie să dureze două ore (de exemplu). Mecanicul (de la CASA AUTO) o face în doar o oră, ceea ce înseamnă că “a ars nişte etape” şi, prin urmare, a făcut lucrarea sub normele calitative impuse de producător. Adică prost. Dar la factură ia în calcul două ore, că aşa scrie la norme.

După logica reprezentantului CASA AUTO, mecanicii de acolo ar trebui ori să fie plătiţi cu echivalentul a 16-20 ore pentru 8 ore de lucru, ori să fie plătiţi pentru 8 ore şi să lucreze efectiv 3-4 ore. Culmea ar fi să aflăm că sunt angajaţi part-time, ca la firmele de pază!

Iar dacă vă întrebaţi de ce avocata respectivă sau alţi ţepuiţi se vor duce şi data viitoare la CASA AUTO SRL Iaşi, răspunsul este simplu: pentru că producătorul îşi protejează vânzătorul (dealerul), obligând cumpărătorul să apeleze în perioada de garanţie numai la service-ul vânzătorului, pentru că şi firmele de leasing sau asiguratorii emit astfel de pretenţii. Apropo, oare ce spun asiguratorii care plătesc de două ori mai multe ore de manoperă decât în realitate?!

SC CASA AUTO SRL Iaşi este deţinută în părţi egale de Bogdan Toporaş PIŢIGOI (foto, dreapta), om de afaceri din Iaşi cu o avere estimată la 10 milioane lei, şi firma cipriotă VITEXA HOLDINGS LTD (50%), cunoscută ca fiind controlată de Ion Ţiriac. (foto: Liviu Chirica/Zoom Art)

 

21 Mai 2015

3 Opinii până acum.

  1. Catalin says:

    A descoperit apa calda! Așa fac toate service-urile pt. ca au timp standard pentru fiecare manoperă.
    Teoretic, daca mecanicul face reparatia mai repede sau mai incet decat e trecut in standard, conteaza mai putin la facturare, pt. ca se iau in calcul timpii trecuti de service in program.
    Conița cu pricina, se poate plânge însă, pentru diferența dintre tariful afișat/ora lucru și cel facturat.

  2. Sas says:

    Ati auzit de ora tehnologica ?

    Nu tin partea cuiva insa daca as merge pe logica dvoastra atunci pentru o reparatie/interventie ce producatorul sustine ca dureaza 2 ore si se lucreaza efectiv 4 ore inseamna ca e facuta calitativ mai bine ?

    Reprezentantul firmei a explicat gresit lucrurile , iar dvoastra preferati varianta exploziva , aducatoare de rating dar neconforma cu etica jurnalistica .

    Inca una si ma duc !

  3. Mirela says:

    Daca acest service factureaza de 2 ori, nu vreau sa ma gandesc cum fac celalalte, eu detin Hyundai de 5 ani, am duso doar la DAB si in 3 ani s-au schimbat radical, serviciul oferit acum este jalnic, oare unde putem reclama serviciile jalnice oferite de aceste “ASA ZIS” service-uri ?

Spune-ți opinia