La începutul anului 2011, când încă nu făcuse cunoştinţă cu “beciul domnesc” şi era considerat unul dintre cei mai bogaţi români, Ioan NICULAE (63 de ani în prezent) se lăuda că a cumpărat un avion “Hawker 900 XP”, care urma să fie utilizat de INTER AVIATION SRL (CUI: 28169930), firma de taxi aerian a fiicei Adina Elena NICULAE… ajunsă în insolvenţă, ca mai toate afacerile familiei. S-a spus atunci că aeronava cu 9 locuri ar fi fost achiziţionată cu 14 milioane de dolari, deşi preţul de catalog era de 16 milioane de dolari.

Chiar dacă a fost utilizat de INTER AVIATION SRL, avionul a fost cumpărat din banii şi pe numele INTERAGRO SA (CUI: 7722930), societate intrată sub incidenţa Legii 85/2014 pe 1 februarie 2016 şi care, conform tabelului preliminar al creanţelor (cel definitiv nu este finalizat), avea la momentul deschiderii procedurii datorii de 1,2 MILIARDE LEI.

În încercarea de a mai recupera ceva din creanţele deţinute, creditorii INTERAGRO SA s-au apucat să vândă din bunurile debitoarei, iar avionul “Hawker 900 XP” a fost trecut pe listă încă de la începutul acestui an, dar demersul a mai întârziat pentru că a fost nevoie de o evaluare. Iar acum a venit şi evaluarea!

Conform raportului întocmit de o firmă specializată, valoarea de piaţă a aeronavei este de 5,17 milioane dolari, echivalentul a 4,62 milioane euro sau 21,19 milioane lei. Pentru că, între timp, euro a mai crescut, se poate spune că valoarea în moneda noastră a ajuns pe la 21,5 milioane lei.

Pentru că avionul va fi valorificat în cadrul unei proceduri de insolvenţă, evaluatorul a stabilit şi o valoare de vânzare forţată, iar aceasta este cu peste două milioane lei mai mică decât valoarea de piaţă. Mai exact, 4,65 milioane doari (4,16 milioane euro sau 19 milioane lei).

Dacă sunteţi bugetar şi aţi pus deoparte vreo 5 milioane de dolari, s-ar putea ca, totuşi, să nu puteţi primi acest cadou de la Moş Crăciun şi asta pentru că raportul şi regulamentul de vânzare a aeronavei trebuie aprobate de Adunarea Creditorilor, care a fost convocată pentru 29 noiembrie 2017. Şi cel puţin BANCA TRANSILVANIA, pentru că deţine garanţii asupra avionului, ar putea să conteste evaluarea… care spune că valoarea de piaţă (de acum) reprezintă mai puţin de 37% din presupusul preţ de achiziţie, probabil foarte apropiat de valoarea garanţiei. (sursa foto: planespotters.net/Donato Bolelli)



27 Noiembrie 2017

Spune-ți opinia