Vasluiul e pe primul loc şi aici: Zdravăn Moldovenesc crescut agale în 61 de zile şi oleacă

Procesatorii de carne de pui se întrec în tâmpenii menite a convinge cumpărătorul că păsările vândute de ei sunt ca de ţară, şi nu au fost îndopate cu „anabolizante”. Au început cei de la „Transavia”, cu „Zboară puiule, zboară”, reclamă care, teoretic, şi-a propus să convingă consumatorul că e vorba de „Pui atât de proaspeţi încât par vii”.

Pui-fericitApoi am aflat de la „Agricola” Bacău că „Puiul Fericit” arată cam aşa şi a fost „hrănit ca la ţară”. Dacă în această postură, cu capul tăiat şi cu maţele scoase, puiul este fericit, oare cum era când trăia? Se deduce că era nefericit şi deprimat, probabil din cauza condiţiilor de viaţă oferite de „Agricola”, iar moartea a fost o adevărată izbăvire pentru săracul pui.

Şi culmea e că „Puiul Fericit” a iscat o adevărată pasiune. Deşi „Agricola International” Bacău deţine, din 2010, marca combinativă PUIUL FERICIT HRĂNIT CA LA CARTE-AGRICOLA, Silviu PRIGOANĂ a depus pe 18 iunie 2013 cerere de înregistrate a mărcii PUIUL FERICIT. A doua zi, pe 19 iunie 2013, şi Adriana Cristina PRIGOANĂ (Bahmuţeanca, mai exact) depune cerere pentru aceeaşi marcă. Cred că erau în divorţ atunci.

Istoria se repetă şi pentru alte 5 mărci:

  • COCOŞUL FERICIT
  • CURCANUL FERICIT
  • GĂINA FERICITĂ
  • OUL FERICIT
  • STRUŢUL FERICIT

Până la urmă, cei doi Prigoană nu au mai înregistrat mărcile, iar „Agricola International” a plusat în 2014, înregistrând marca verbală PUIUL FERICIT.

Poate pe parcurs au mai fost şi alţi isteţi în această zonă a procesatorilor de carne de pui, dar cu siguranţă că Vasluiul le-a dat clasă la toţi. Mai exact firma SAGEM SRL, un fel de „puiuţ” al societăţii SAFIR SRL (tot din judeţul Vaslui, desigur). Astfel, SAGEM-ul a înregistrat marca „ZDRAVĂN MOLDOVENESC crescut de la pământ. Pui de moldovean, crescut agale în 61 de zile şi oleacă”.

Trebuie să recunoaşteţi că nici după două sticle de whisky şi o ladă de bere nu v-ar fi venit aşa ceva prin cap! Poate că, totuşi, cei din Vaslui au ajuns la acest rezultat după mai mult de două sticle…

Şi acest ZDRAVĂN MOLDOVENESC are şi site (zdravanmoldovenesc.ro). Acolo ni se explică nouă, orăşenilor nerecunoscători, cum s-a născut ZDRAVĂN MOLDOVENESC şi că „părinţii” nu l-au vândut cum fac ţiganii cu puradeii lor, ci ni l-au dat spre adopţie. Dar noi, nişte canibali ce suntem, am înţeles altceva. Şi uitaţi ce frumos le spune povestitorul din Vaslui:

Povestea lui Zdravăn Moldovenesc începe odată cu povestea poftei, în sătucul Safir. Noi, moldovenii, am crescut puiul, de felul lui mai ţărănesc, de când era cât un boţ de mămăligă şi până când a ajuns zdravăn şi năzdrăvan. L-am crescut agale, cum cere tradiţia, cu drag, poftă şi mult păpuşoi. Am făcut tot numai cu mâinile curate, fără ocolişuri şi fără gânduri ascunse, să crească puiul cum scrie la carte. După 61 de zile şi oleacă, aşa roş în obraz de frumos, de gustos şi de sănătos ce era, l-am lăsat pe Zdravăn, puiul nostru de moldovean, să plece la oraş, să readucă pofta de viaţă şi de mâncare şi la casa matale„.

Probabil că mai sunt şi alţi pui extraordinari care ar merită să fie menţionaţi, dar deocamdată ne oprim la cei trei prezentaţi deja. Din păcate, procesatorii de carne de porc nu se ridică la nivelul concurenţei, chiar dacă SMITHFIELD PROD SRL a avut o încercare timidă, prin înregistrarea mărcii „comtim ARIPIOARE DE PORC„. Cei cu carnea de vită au rămas codaşi, deşi parcă nu e aşa de greu să te remarci cu nişte „copănele de văcuţă„!

ZDRAVAN-marca-ww