A doua incapacitate de plată TOTAL POST; Fiscul are de recuperat 14 milioane lei, dublu faţă de primul faliment; PIRAEUS denunţă contractele de leasing şi lasă firma fără maşini

Dacă primiţi facturi/comunicări de la NN ASIGURĂRI (fosta ING ASIGURĂRI), BCR sau APAVITAL (în Iaşi), o să observaţi că pe plicuri apare sigla „TOTAL POST group”. Nu există nicio entitate juridică sub acest nume, există patru firme care fac parte din acelaşi grup: una în faliment, una în insolvenţă şi două încă în funcţiune. De fapt, activitatea este mutată de pe o firmă pe alta atunci când se adună datorii (la stat, în principal) de ordinul milioanelor de lei.

Prima dintre firme, TOTAL POST SERVICES SRL Voluntari (CUI: 23291073) a intrat direct în faliment încă din martie 2013 (Dosar nr.679/93/2013, Tribunalul Ilfov), iar lichidatorul judiciar C.I.I. LUCIAN DUMITRAŞCU nu a reuşit până acum să defintiveze tabelul creditorilor, oficial din cauza unor litigii juridice. Din tabelul preliminar publicat la un moment dat reiese o masă credală de 15,88 milioane lei, cu menţiunea că Fiscul deţine o creanţă de aproape 7 milioane lei, care nu este garantată, ci doar bugetară.

TOTAL POST SERVICES SRL nu a mai desfăşurat activitate din 2013 (a avut retrasă licenţa de către ANCOM), iar la finalul anului 2015 avea active imobilizate de 156.202 lei şi circulante de 2.780.676 lei, ceea ce înseamnă că Fiscul şi ceilalţi creditori nu vor recupera (aproape) nimic.

A două firmă, TOTAL POST MAIL SERVICES SRL Creţeşti (CUI: 27528548), s-a cerut în insolvenţă pe 4 noiembrie 2016, în documentaţia depusă la Dosarul nr.2947/93/2016 precizând că are datorii totale de 17.286.417 lei… şi disponibilităţi băneşti de 183.907 lei.

Administratorul judiciar FIDUCIA SPRL s-a mişcat destul de repede şi deja a publicat tabelul definitiv al creanţelor, document care arată o masă credală de puţin peste 21 milioane lei, Fiscul având de recuperat 12.570.470 lei (creanţă teoretic garantată) plus 1.439.557 lei (creanţă bugetară). „Rotunjit” – 14 milioane lei, adică dublu faţă de data trecută, ceea ce e şi normal, firmele trebuie să evolueze!

Debitoarea susţine că este viabil un plan de reorganizare, iar administratorul judiciar îi cântă în strună, formularea oficială fiind următoarea: „din analiza documentelor puse la dispoziţie şi din discuţiile purtate cu foştii reprezentanţi ai societăţii debitoare a reieşit intenţia şi posibilitatea de achitare în mare parte a masei credale din surse interne şi continuarea activităţii, prin luarea unor măsuri care să aibă ca finalitate reducerea costurilor operaţionale ale societăţii şi crearea unui excedent de resurse, ce să fie destinat acoperirii pasivului societăţii”. Poveşti!

Firma de leasing îşi vrea maşinile înapoi!

Administratorul judiciar face o prezentare „super-pozitivă” a reţelei TOTAL POST şi spune câteva chestii ciudate:

  • „Astăzi reţeaua acoperă întreaga ţară la nivelul oraşelor principale, precum şi câteva judeţe în intregime, volumul anual ajungând la peste 80 milioane trimiteri adresate„; în 2015, cifra de afaceri a fost de 37,13 milioane lei, în 2016 probabil a urcat pe la 40 de milioane (a fost 20,19 milioane lei la jumătatea anului); raportată la peste 80 milioane de trimiteri, rezultă un preţ mediu de (sub) 50 bani/trimitere! Preţ mediu, nu minim;
  • „Infrastructura este formată din centru naţional de sortare (Bucureşti), 60 de oficii poştale de distribuţie natională, circa 1.150 de angajaţi permanenţi şi 600 de colaboratori„;
  • „societatea deţine, de asemenea, pentru desfăşurarea activităţii în condiţii foarte bune de o flotă de 100 autovehicule„; în realitate, TOTAL POST MAIL SERVICES SRL „deţine în patrimoniu 7 autoturisme Dacia Logan, 3 mopede KYMCO Agility şi 2 scutere Yamaha YN50E”, după cum se precizează într-un alt document aflat la dosar. Mai mult, în raportul de activitate al administratorului judiciar din 19 ianuarie 2017 se precizează că „pentru mijloacele auto aflate în folosinţă, PIRAEUS LEASING ROMANIA IFN SA, în calitate de proprietar al acestora, ne-a notificat în sensul denunţării tuturor contractelor de leasing încheiate, urmând ca mijloacele auto să fie predate etapizat„.

După cum spune şi FIDUCIA SPRL în raportul privind cauzele insolvenţei, „grupul” TOTAL POST include 4 firme:

  • TOTAL POST SERVICES SRL (CUI: 23291073) – faliment
  • TOTAL POST MAIL SERVICES SRL (CUI: 27528548) – insolvenţă
  • TOTAL POST EXPRESS MAIL SRL, fosta TCE EXPRESS MAIL SRL (CUI: 16588773)
  • TOTAL POST SOLUTIONS SRL, fosta REAL PRINT SOLUTIONS SRL (CUI: 28646126)

Demn de remarcat este faptul că ultima firmă menţionată a fost rebotezată pe 10 noiembrie 2016, după intrarea în insolvenţă a societăţii TOTAL POST MAIL SERVICES SRL şi a devenit plătitoare de taxe şi impozite aferente angajaţilor în septembrie 2016 (până atunci nu a avut angajaţi, deşi a raportat ceva activitate). Asta sugerează că activitatea se va muta sau s-a mutat deja pe TOTAL POST SOLUTIONS SRL. Şi o chestie deosebit de interesantă: există şi o marcă „TOTAL POST group”, care a fost înregistrată în 2013 pe numele acestei firme, deşi activitatea s-a derulat prin altă societate (cea care acum este în insolvenţă).

Oficial, cele 4 TOTAL POST sunt deţinute de ZOTO INVESTMENTS BV, „persoană juridică olandeză cu sediul în Delft şi locul de desfăşurare a afacerii în Amsterdam, De Boelelaan 7, 1083HJ”, dar omul care controlează această afacere şi care este considerat şi proprietar se numeşte Cristinel Vasile PETCU (43 de ani), el fiind şi reprezentant oficial al companiei olandeze. (sursa foto: yorkshireenvelopes.com)

 

DOCUMENT ATAŞAT:
TOTAL POST MAIL SERVICES SRL – tabel definitiv al creanţelor

 

NOTĂ:
Dacă aţi găsit o informaţie utilă în acest articol, gândiţi-vă că s-ar putea să fie de interes şi pentru prietenii Dumneavoastră!
Pentru informaţii despre orice altă insolvenţă/faliment din România, expediaţi cu încredere un email la adresa de contact