gaz-metan-medias

GAZ METAN MEDIAŞ este ultima echipă de fotbal din Liga I care a intrat sub incidenţa Legii 85/2014, dar această insolvenţă este diferită din mai multe puncte de vedere faţă de cele consemnate în cazul altor formaţii de mingicari.

La Mediaş, insolvenţa nu a fost cerută de fotbalişti, de furnizori sau de Fisc, ci de câţiva baschetbalişti, CLUB SPORTIV “GAZ METAN” MEDIAŞ (CUI: 6442311) fiind entitatea juridică care asigură desfăşurarea mai multor activităţi sportive (fotbal, baschet, poate şi altele). Cererea a fost depusă de Bogavac Slavisa, Marojevic Radomir, Radetic Bojan, Shiloh Kyle, Tsiaras Georgios, Dumitrescu Tudor (foşti jucători de baschet) Ţenter Marcel (fost antrenor) şi SIDE BY SIDE SRL (societate specializată în transferul jucătorilor de baschet) pe 13 mai 2014.

Creditorii au reclamat faptul că debitoarea “nu şi-a îndeplinit obligaţiile care îi reveneau, respectiv plata sumelor datorate cu titlu de salarii“. După mai bine de un an, pe 26 iunie 2015, Tribunalul Sibiu se pronunţă în Dosarul nr.2054/85/2014 şi respinge cererea, instanţa apreciind că restanţele financiare nu sunt creanţe salariale din moment ce jucătorii au avut încheiate convenţii civile/sportive cu CS GAZ METAN MEDIAŞ, şi nu contracte de muncă.

Sentinţa a fost atacată cu apel, iat Curtea de Apel Alba Iulia l-a admis, a casat sentinţa şi a trimis cauza spre rejudecare pentru deschiderea procedurii insolvenţei. În motivarea acestei decizii, instanţa a precizat că “litigiul ivit ca urmare a nerespectării de către una din părţi a obligaţiilor stabilite printr-un contract încheiat între un club sportiv şi un sportiv profesionist, are natura unui conflict de muncă, întrucât prin contract sunt reglementate drepturile şi obligaţiile specifice raporturilor de muncă”.

Această interpretare este inversă celor formulate de alte instanţe care judecă insolvenţe în care sunt implicaţi sportivi. La (aproape) toate insolvenţele, creanţele invocate de sportivi pentru neplata drepturilor financiare stabilite printr-o convenţie civilă/sportivă au fost considerate chirografare, şi nu salariale. Această practică neunitară a instanţelor de judecată ar putea fi eliminată dacă LPF, FRF sau altă instituţie abilitată ar obliga cluburile să încheie contracte de muncă cu jucătorii români, aşa cum se întâmplă, de obicei, în cazul străinilor (o formă evidentă de discriminare).

Revenind la GAZ METAN MEDIAŞ, sentinţa Curţii de Apel Alba Iulia a fost pronunţată pe 25 februarie 2016, dar Tribunalul Sibiu a mai acordat o amânare la “primul termen” din 14 iunie 2016, aşa că sentinţa de deschidere a insolvenţei a fost pronunţată abia pe 25 octombrie 2016.

Atribuţiile de administrator judiciar provizoriu au fost preluate de consorţiul format din CII DRAGOŞ GIURA şi RTZ &PARTNERS SPRL Filiala Alba, iar data de 20 decembrie 2016 reprezintă termenul limită de înscriere la masa credală. Deşi sentinţa precizează că prima şedinţă a Adunării Creditorilor este programată pe 20 ianuarie 2017, ora 10:00, la sediul Tribunalul Sibiu, administratorul judiciar a schimbat şi ora, şi locul, precizînd în notificarea publicată că “prima Adunare Generală a Creditorilor a fost fixată la data de 20 ianuarie 2017, ora 14:00, la sediul administratorului judiciar, din cadrul consorțiului, RTZ&PARTNERS SPRL Filiala Alba din Mun. Alba-Iulia, str. Henri Coandă nr.2A, et.2, jud. Alba”.

RTZ&PARTNERS SPRL Filiala Alba, care se ocupă şi de insolvenţa ASA Târgu Mureş, nu a catadicsit nici în acest caz să publice în BPI raportul privind cauzele insolvenţei, ci doar a anunţat că ar fi depus documentul la dosar. Dacă nu ar fi avut nimic de ascuns, l-ar fi publicat măcar pe site-ul propriu!

Conform rezultatelor financiare raportate pentru anul trecut, CLUB SPORTIV GAZ METAN MEDIAŞ înregistra la 31 decembrie 2015 datorii ce trebuie plătite într-o perioadă de până la un an de 14.139.861 lei, surprinzător fiind faptul că a încheiat exerciţiul financiar cu un excedent (profit) de 304.341 lei.

Conform site-ului ANAF, restanţele la bugetele de stat au ajuns la o valoare impresionantă – 12.619.860 lei la 30 septembrie 2016, împărţirea pe bugete fiind următoarea:

  • Bugetul de stat = 3.852.288 lei
  • Bugetul asigurărilor sociale de stat = 5.562.763 lei
  • Bugetul asigurărilor pentru şomaj = 502.370 lei
  • Bugetul asigurărilor de sănătate = 2.702.439 lei

Pentru mare parte din aceste sume există contestaţii în instanţă, situaţie care va amâna întocmirea tabelului definitiv al creanţelor şi, implicit, depunerea planului de reorganizare. Asta dacă nu se va intra în faliment înainte de planul de reorganizare! Următorul termen de judecată este programat pe 31 ianuarie 2017. (Sursa foto: gaz-metan-medias.ro)

 

7 Decembrie 2016

Spune-ți opinia


Abonare prin email