Probabil vi se pare curios faptul că întrebarea din titlu este adresată (şi) Fiscului. Am o explicaţie:
– pe site-ul Finanţelor există un formular prin care orice consumator poate trimite o sesizare (online, desigur) cu referire la “publicitate înşelătoare” – AICI.

Teoretic, Fiscul se ocupă de această problemă, mai exact de încălcarea legii privind publicitatea înşelătoare şi publicitatea comparativă. Eu vă spun că nu interesează pe nimeni astfel de sesizări/reclamaţii online, din moment ce formularul respectiv nu este funcţional. Prin urmare, am decis să transmit sesizarea mea prin intermediul acestui articol!

Cel mai iubit produs din gama do major! Sau do minor!

“ColonHelp” este un aşa-zis supliment alimentar pe care producătorul ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL Bistriţa (CUI: 21917821) îl prezintă pe site-ul propriu drept “cel mai iubit produs pentru detoxifiere şi slăbire“.

Nu am înţeles cine şi în ce mod s-a iubit cu “ColonHelp” de a ajuns la o asemenea concluzie! Şi chiar m-am mirat că firma producătoare nu a avut inspiraţia de a spune că respectivul produs e şi cel mai iubit şi în materie de potenţă! Pe lângă două minciuni, ce mai conta încă una?!

Pe ambalajul produsului “ColonHelp” există… “o chestie”, un fel de siglă pe care scrie “Cel mai vândut produs din gama sa – România“! Gama do major sau care gamă? Până recent, sigla avea un mesaj şi mai jegos: “Numărul 1 în detoxifiere şi slăbire – România“. Nicio instituţie, nicio asociaţie de protecţie a consumatorilor… nimeni nu s-a sesizat în legătură cu această afirmaţie nefondată! Utilizată cel puţin 3 ani de zile.

Lumea s-a deşteptat… nu a mai cumpărat “ColonHelp”

Dacă tot se prezintă “cel mai vândut produs din gama sa”, hai să vorbim şi de vânzările firmei la care sexagenara Paulina AILINCĂI deţine 50% din capitalul social şi atribuţii de administrator, la fel ca şi fiul Paul Emanuel AILINCĂI. Pe doamna care vinde “Cel mai iubit” şi “Nr.1” în slăbire o puteţi admira în această imagine (in stanga)

În 2011, ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL a avut o cifră de afaceri de 24,28 milioane lei. La momentul respectiv, firma producea (sau doar ambala!) numai “ColonHelp”.

În 2017, ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL a înregistrat o cifră de afaceri de 7,19 milioane lei, în condiţiile în care se laudă, conform site-ului propriu, că oferă amatorilor vreo 50 de “produse minune”.

Care sunt argumentele care pot conferi produsului “ColonHelp” titlul de “cel mai vândut produs” în condiţiile în care vânzările companiei sunt de peste 3 ori mai mici faţă de 2011? Alo, Fiscul! Ai legătură.

Solicit retragerea de la vânzare a produselor etichetate necorespunzător

Ţinând cont de cele menţionate mai sus, consider că produsul “ColonHelp” şi producătorul ZENYTH PHARMACEUTICALS SRL încalcă prevederile legale privind publicitatea înşelătoare şi etichetarea produselor. Inclusiv prin informaţiile şi fotografiile postate pe site-ul colonhelp.ro, probabil şi pe alte pagini web ale familiei!

Şi încă ceva: într-o vreme, prospectul produsului era “în borcan” şi putea fi consultat numai după achiziţionarea produsului. Dacă şi acum e tot aşa, nu cred că e în regulă.

Din aceste motive, solicit declanşarea unei investigaţii temeinice care să vizeze aspectele semnalate. În cazul în care investigaţiile instituţiilor (mă refer la ANPC şi la Fisc, desigur) vor confirma existenţa unor încălcări ale legislaţiei în vigoare, solicit sancţionarea firmei producătoare cu amenda maximă prevăzută de lege (pentru că vorbim de produse vândute la nivel naţional şi de mai mulţi ani) ŞI RETRAGEREA DE LA VÂNZARE a produselor etichetate necorespunzător.

Dacă nu e nimic în neregulă, măcar să ştim şi noi, să utilizăm “Numărul 1” şi “Cel mai iubit” pentru orice rahat pe care dorim să îl vindem online sau prin alte metode. (sursa foto: colonhelp.ro)



14 Iunie 2018

Spune-ți opinia