Pândesc de vreo două zile portalul instanţelor de judecată, în ideea că voi fi primul care anunţă cererea de intrare în insolvenţă a companiei de turism OMNIA TURISM SRL (CUI: 2620505). De parcă m-ar ajuta cu ceva! M-am deşteptat între timp şi mi-am dat seama că e o problemă. Gunoiul cu maţe care a tras ţeapă, pe nume George NEGRU, s-a sinucis. O urmă de demnitate. Prin urmare, nu prea are cine să ceară insolvenţa societăţii.

Despre această agenţie ne-a spus Ministrul Turismului că e cea mai mare ţeapă turistică de după Revoluţie. Se numeşte Mircea Titus DOBRE (de ministru e vorba) şi a învăţat la şcoală că Ion Creangă s-a născut undeva prin Botoşani (detalii AICI).

L-am văzut la televizor pe Alin BURCEA (foto), preşedintele ANAT (Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism), care îi asigura pe cei care au cumpărat pachete turistice de la OMNIA TURISM… că îşi pot lua adio de la bani. Şi mi-am amintit că o predecesoare de-a dumnealui (la conducerea ANAT), pe nume Corina MARTIN, ne spunea că e obligatoriu să alegem agenţii membre ANAT… dacă vrem să nu luăm ţeapă. OMNIA TURISM SRL este (a fost) membră ANAT, iar doamna MARTIN se poate lăuda, printre altele, cu faptul că a fost şefa ANAT în condiţiile în care NICIO agenţie/firmă de turism a dumneaei nu era membră ANAT! Mergem mai departe.

Curiozitatea gazetărească m-a obligat să mai întreb câte ceva. Şi unul dintre răspunsurile pe care le-am primit de la mai mulţi jucători importanţi din domeniul turismului a fost că, încă din primăvara anului acesta (2017), au apărut semnale că există nişte probleme cu OMNIA TURISM. A rămas aşa!

A doua întrebare a fost asta:
“Câte agenţii au «şanse» să intre în rahat (insolvenţă) din cauza OMNIA?”

Am pus această întrebare pentru că, spre deosebire de ministrul Mircea Titus DOBRE, eu am idee despre cum funcţionează sistemul de rezervări în turism. Adică nu e obligatoriu ca un potenţial turist să cumpăre sejurul direct de la OMNIA, ci poate să îl achiziţioneze de la o agenţie colaboratoare.

Răspunsul a fost acesta:
La un moment dat erau 380 de agenţii de turism colaboratoare OMNIA. Adică 380 de agenţiii vindeau (au vândut) produse OMNIA TURISM. Câte din acestea vor putea să acopere paguba (financiară) şi să nu o transfere la turişti… rămâne de văzut.

Da, pentru turiştii care au cumpărat direct de la OMNIA nu se schimbă nimic, ei vor pierde TOŢI banii plătiţi – aşa cum le-au promis ăia?! Ăia fiind Mircea Titus DOBRE şi Alin BURCEA!

Problema este care va fi efectul asupra agenţiilor partenere OMNIA TURISM… cu tot ceea ce înseamnă. Probabil OMNIA TURISM va fi bomboana de pe coliva agenţiilor de turism(sursa foto: nineoclock.ro)

:::::::::::::::::::::
Nu m-am documentat foarte mult, aşa că îmi permit să vin doar cu o sugestie argumentată parţial:
– sunt 7.000 2.600 de agenţii de turism în România, care în total plătesc vreo două milioane de euro PE AN pentru asigurări (aşa mi s-a spus; dacă nu e aşa, aştept informaţii oficiale); nu ar fi mai OK ca banii aceştia să intre într-un fond de garantare şi să nu mai ajungă la nişte companii de asigurări care fac tot posibilul să se fofileze atunci cînd trebuie să plătească ceva?



19 Octombrie 2017

23 Opinii până acum.

  1. George says:

    O rectificare referitoare la numarul agentiilor de turism…NU sunt 7000 de agentii,ci numai 2000 de agentii de turism in total,cu Tour Operatori si Revanzatori.
    In rest,tot articolul este pertinent si la obiect…probabil ca sunt mai multe agentii,decat 380 si au grad de risc de insolventa de 95% ,in conditiile in care foarte multe agentii au vandut in proportie de 80%-90% pachetele OMNIA,din totalul cifrei lor de afaceri…datorita pretului de dumping.
    Sfat: nu mai cumparati pachete Early Booking cu mai mult de 3-4 luni inainte de data efectuarii sejurului.

  2. Cristina Popescu says:

    Sunt total de acord cu tine. Platesc anual 410 USD firmei de asigurare (pentru polita de insolvabilitate). Sunt agentii care platesc si mai mult. As fi mai fericita sa platesc acesti bani unui fond de garantare. Macar sa ne putem folosi de ei in caz de urgenta.

  3. marilena nitu says:

    Ce o tot ocoliti! Ia vedeti ce conexiuni avea Negru George in politica . Si mai vedeti si traseul banilor. Veti vedea ca a fost sponsor a unor partide. Acolo se afla 90^ din bani!

  4. Dan.gabriel says:

    Majoritatea ag. de turism sunt IMM-uri. Ce a facut Fondul National de garantare ptr acest sector? In loc sa platim prima de asigurare la soc. de asigurari nu era mai bine sa platim aici? Cand au aparut primele probleme (falimente) de ce nimeni nu s-a gandit la alternative de breasla?

  5. STRIAN DORINA says:

    da, ar trebui ca asiguratorii sa despagubeasca firmele mici si fara ca acestea sa intre in insolventa , ar trebui reglementata legislativ aceasta problema si ar trebui sa se implice si ministerul care se face vinovat de aceasta situatie pentru ca nu sunt controlate decat firmele mici, cele mari sunt protejate. O societate revanzatoare nu are nici o vina daca turoperatorul da faliment.

  6. Bejan Andrei says:

    2640 agentii cu licenta ( http://turism.gov.ro/agentii-de-turism-si-structuri-autorizate/ ) si nu 7000 ???
    Uitati cum sta treaba cu ,,pagubitii” Omnia Turism:
    – cine a luat direct de la omnia tre’ sa ceara de la omnia (daca intra in insolventa’ asta decid reprezentantii legali ai societatii, ca mortul nu mai poate decide … din ce se spune in targ, mortul era actionar majoritar asa ca vor trebui sa fie transferate actiunile mostenitorilor legali care apoi vor decide )
    – cine a luat de la revanzatori o sa ceara de la revanzatori (acestia, daca o sa aiba cu ce sa acopere pagupa o sa despagubeasca turistii si o sa-si salveze firma iar daca nu o sa aiba din ce sa plateasca o sa intre in insolventa/ faliment)
    Astfel, o sa se stie care-i paguba abia cand se finalizeaza fiecare caz in parte.
    Se vantura in targ cifre ametitoare, de ordinul milioanelor de euro, tocmai pentru a pregati terenul pentru miscarile ce le vor face.
    O gandire idioata e ca nu conteaza ca revanzatorii au pagube important e ca ,,turistul” sa fie multumit. Deaia s-a ajuns aici.
    Realitatea e ca marii ,,touroperatori” se lupta sa ocupe cat mai mult din piata si ceilalti (revanzatori si turisti) sunt victime colaterale.
    Ca sa aiba acoperire pentru modificarile ,,legale” de ,,garantare” care le vor scoate se face tam-tamul asta. Ca in cazul falimentului agentiei mareea (cu patron cu functie importanta in anat) au tacut toti si s-a stins subiectul rapid (creante/pagube admise 7.100.000 Euro).
    Asa ca aiureala asta cu ,,cea mai mare paguba” are un scop cand e vanturata pe piata.
    Uitati cum isi tin in frau astia de la anat membrii care le-au mai ramas (comunicat trimis membrilor!!!):
    ,,Agen?iile membre ANAT sunt rugate să solicite la asocia?ie consultan?ă juridică referitoare la avansurile plătite către Omnia Turism, pentru a cere răspunderea turoperatorului.”
    Adica tot prostul stie ca sinucisul nu mai are din ce sa plateasca dar prin ,,consultanta” poate, poate, revanzatorii vor mai primi ceva (tare!)
    Iar pe final o corectie:
    ,cunoscatorii” din domeniu tot pomenesc de 50.000 Euro asigurare pentru organizatorul de vacante si 10.000 Euro pentru revanzator
    E vorba de USD si NU Euro
    … si se mai mira ca turistul ,,saracu’ migreaza spre booking (isi ia singur teapa si tace, macar nu mai asteapta cu mana intinsa pe la agentii, firme de asigurari etc.)

  7. Antoaneta Capsa says:

    Buna dimineata!
    Am agentie de turism si ma consider norocoasa ca am doar 7000 de EURO teapa OMNIA. Nu ma asteptam de la George Negru-un tip calculat si meticulos, care a tinut singur OMNIA-angajatii sai fiind interesati doar de salarii si site-uri matrimoniale. Sunt niste sobolani care au stat ascunsi in biroul de la etajul 1 de la sediul OMNIA, cand turistii doreau informatii. Stiau care e situatia firmei, dar nu s-au obosit sa previna nici pe colaboratorii mai apropiati. Se pare ca si ANAT si Min. Turismului stiau, dar au preferat sa taca. Nu l-as angaja pe niciunul nici macar o zi. Stiam de pasiunea sa pentru speculatiile la bursa, dar paguba parca e mult prea mare. Poate ar fi necesara o ancheta mai amanuntita din partea politiei si a organelor in masura.Cat despre ANAT…250 EUR am platit cotizatie anuala, pana cand m-au scarbit. Toti care au ajuns in fruntea ANAT si-au promovat doar interesele lor personale si au folosit asociatia doar ca pe o trambulina in afaceri.
    Cat despre asiguratori.. Isi bat joc de agentiile mici revanzatoare, carora le impun conditii draconice si bani multi, dar nu isi iau nici cea mai mica masura preventiva cand vine vorba de marii tour-opratori. Si capata ceea ce merita: falimente Kara Travel, Mareea, OMNIA, Genius, etc.
    De ce va mira declaratiile sefului de la Turism si ale lui Alin Burcea si nu numai, care se freaca pe maini ca a mai scapat de un competitor.

  8. Toader says:

    Nu pot sa cred ca d-nul Alin Burcea, presedinte ANAT, mai are curaj sa apara la TV . Oare nu se stia situatia dezastruasa a OMNIA? De ce nimeni n a facut o atentionare? Nici Ministerul Turismului , nici ANAT nici firmele concurente , iar acum apar pe toate posturile sa anunte cu emfaza ca nu se vor returna banii. Vor da faliment toti. Cine mai are incredere in firmele romanesti de turism ?

  9. Calinescu Cristina says:

    Pentru firmele TUROPERATOR asigurarea obligatorie este de 50000 USD, prima de asigurare anuala pentru 50000 USD asigurare = 800 USD. Pentru celelalte firme asigurarea obligatorie este de doar 10000 USD, deci prima de asigurare nu este mai mare de 160 USD pe an. Sunt 2617 licente dintre care 748 detailiste si 1869 Touroperatoare. Din cele peste 7700 licente emise doar 2617 au ramas in vigoare la 07.04.2017. In consecinta primele de asigurare platite pe an sunt aprox. 1.600.000 USD si avand in vedere data emiterii licentelor,incepand cu 2010 si pana in 2017 asigurarile platite sunt de 7.900.000 USD. Mentionez ca sunt dintre cei pagubiti (20.000 RON. Nu avem legislatie in materie pentru protejarea clientilor in astfel de situatii: protectia consumatorului, Ministerul de Finante, Ministerul turismului, ANAT. Toti sunt raspunzatori, inclusiv Contabilul Sef/Dir. Ec, auditorul firmei OMNIA care nu au sesizat frauda.

  10. Aurelian says:

    Sa se impuna cat mai multe restrictii… Sa ramana pe piata numai viitorii tepari.

  11. Danaila Mihai says:

    Despre fondul de garantare sunt primul care am vorbit de anii buni, am reiterat anul trecut, mai multe cititi mai jos
    http://www.romaniaturistica.ro/mafia-din-turism-anat-paravanul-cartelului-din-turism
    In ce priveste vrajeala care o practica ministerul cu ANAT e doar un joc de loby, nici-un membru ANAT nu o sa vada nici-un ban, e doar o chestie de imagine si amagire, pina se finalizeaza procedura se schimba si ministrul si intre timp la masa credala nu o sa fie nimic de impartit la cati creditori vor exista va avea grija lichidatorul sa castige doar el .
    iar faza cu fondul de solidaritate e cea mai mare prostie, adica tot ageniile pagubite sa contribuie la despagubirea turistilor, iar din semnalele care le-am din piata numai agentiile mari o sa decarteze ceva asa de ochii lumii.

  12. olga says:

    ar trebui o lege care sa oblige agentiile revanzatoare din tara sa i despagubeasca pe pagubitii de la omnia

    • Antoaneta Capsa says:

      Dar, cata desteptaciune! Noi am virat banii la OMNIA, nu i-am furat si avem documente. OMNIA le-a luat banii, nu noi. Ce te faci cu cei care au platit direct la OMNIA? Cine crezi ca ar da o astfel de lege? Sau pe ce lume traiti?
      Aveti o logica de fier!?

  13. George D. says:

    De ce se intampla sa ramana atatea datorii si atat de multi pagubit, fie ei turisti sau agentii revanzatoare?
    Simplu, fiindca cei care ar trebui sa se ocupe de bunul mers al turismului din Romania, au cu totul alte preocupari sau interese.

    De ce legislatia care reglementeaza turismul din Romania nu este in concordanta cu DIRECTIVA (UE) 2015/2302 A PARLAMENTULUI EUROPEAN ȘI A CONSILIULUIdin 25 noiembrie 2015 privind pachetele de servicii de călătorie și serviciile de călătorie asociate.
    Iata ce prevede Directiva in legatura cu insolventa:

    CAPITOLUL V
    PROTECȚIA ÎN CAZ DE INSOLVENȚĂ
    Articolul 17
    Eficacitatea și domeniul de aplicare al protecției în caz de insolvență
    (1)   Statele membre se asigură că organizatorii stabiliți pe teritoriul lor oferă garanții privind rambursarea tuturor plăților efectuate de către sau pe seama călătorilor, în măsura în care serviciile relevante nu sunt furnizate ca urmare a insolvenței organizatorului. În cazul în care în contractul privind pachetul de servicii de călătorie este inclus transportul de pasageri, organizatorii asigură și garanții pentru repatrierea călătorilor. Se poate oferi continuarea pachetului.
    Organizatorii care nu sunt stabiliți într-un stat membru și care vând sau oferă spre vânzare pachete într-un stat membru sau care, prin orice mijloace, își direcționează activitățile către un stat membru au obligația de a furniza garanția în conformitate cu dreptul statului membru respectiv.
    (2)   Garanția prevăzută la alineatul (1) este efectivă și acoperă costurile previzibile în mod rezonabil. Aceasta se referă la valorile plăților efectuate de către sau pe seama călătorilor în legătură cu pachetele, ținând cont de perioada scursă între avansurile plătite și plățile finale și finalizarea pachetelor, precum și de costurile estimate ale repatrierii în caz de insolvență a organizatorului.
    (3)   Călătorii beneficiază de protecția împotriva insolvenței organizatorului indiferent de locul lor de reședință, de locul de plecare sau de locul în care se efectuează vânzarea pachetului și indiferent de statul membru în care este situată entitatea responsabilă pentru protecția în caz de insolvență.
    (4)   Atunci când executarea pachetului este afectată de insolvența organizatorului, garanția este disponibilă gratuit pentru a asigura repatrierile și, în cazul în care este necesar, plata cazării înainte de repatriere.
    (5)   Pentru serviciile de călătorie care nu au fost efectuate, rambursările se acordă fără întârzieri nejustificate după solicitarea călătorului.

  14. danielas says:

    Agențiile revanzatoare nu au nici o răspundere? Sunt doar niste casieri care muta banii?

  15. olga says:

    agentia de unde am cumparat biletele a spus ca ma da in judecata daca cer banii inapoi !chia noi nu facem nimic ? situatia actuala se va repeta cu siguranta. HAI SA MANIFESTAM LA TARGUL DE TURISM UNDE SA INVITAM VREO DOI ZIARISTI STRAINI SA AFLE OCCIDENTUL CUM E PROTEJAT CONSUMATORUL IN ROMANIA SI CE FAC ALESII IN ACESTE CAZURI.

  16. olga says:

    TOT EU SUNT alesii sunt in slujba poporului. se stie!

  17. olga says:

    cititI ce scrie ANTOANETA CAPSA !Din raspunsul dat OLGAI reiese ca e patroana de agentie intermediara , platitoare OMNIEI,raspuns veninos . CA REPLICA ,DORESC CA ACESTE AGENTII SA NU MAI AIBA CREDIBILITATE , SA DEA FALIMENT!

  18. teo says:

    Agentiile revanzatoare sunt responsabile fata de clientii cu care au incheiat CONTRACT! In contractul meu se mentioneaza aceasta firma si numele meu…am primit de la ei o instiintare, numai vorbe goale…facem, incercam, ADICA NIMIC CONCRET! Dau telefon si mi se vorbeste despre OMNIA! Le-am raspuns ca se afla intr-o grava eroare!!! Eu am contract cu firma revanzatoare, nu cu OMNIA! Cerc vicios! Cer sa vorbesc cu doamna administrator care apare in contract si stupoare…doamna nu vorbeste cu turistii???!!! De ce? Pai raspunde doar la email-urile pe care le considera dumneaei importante! WOW! Se ascund de fapt pentru ca nu stiu cum sa procedeze! Nici eu nu mai stiu cum sa procedez…nu am o suma mare, nu e nici mica insa ma voi adresa in instanta imediat ce voi mai primi vreu raspuns ALUNECOS care sa ma faca sa mai vorbesc singura cateva zile! De neconceput, nimeni nu-si asuma nimic! ca sa nu mai zic ca si MARELE STAT trebuie luat la bani marunti! Firma revanzatoare se numeste BAVARIA CA SA N-O MAI DAM PE OCOLITE! Ca sa vedeti…inainte de situatie, la Bavaria pretul era mai mic la revanzare decat era la OMNIA…asta e tot rasul! Descoperisem ulterior! Voi reveni cu rezultatele…adica va voi spune ce rezultat voi avea in instanta!

  19. teo says:

    multumesc foarte mult! Un blog cu adevarat util!

  20. Urzica says:

    Dl. Burcea sa isi achite propriile datorii, ca are…
    Si sa mai lase teatrul asta mizerabil si rolul de erou national, ca nu tine ! Aduce ei turistii pe banii proprii… Ce-ar fi sa va uitati putin si pe cifrele lui?

Spune-ți opinia