covrigi-petru

Studenţii au revenit din vacanţă şi s-au repezit la Simigeriile Petru pentru a cumpăra covrigii cărora le-au dus dorul vreo două luni. Ceea ce probabil mulţi dintre ei nu ştiu este că aceşti covrigi pe care i-au mâncat la deschiderea anului universitar e posibil să fi fost fabricaţi înainte de plecarea lor în vacanţă.

Mai exact, covrigii care se vând la Simigeriile Petru provin din produse congelate şi au termen de valabilitate de 3 luni. Asta nu înseamnă că nu sunt buni, dar probabil că această menţiune “pe geamul” simigeriilor şi trecerea în revistă a informaţiilor nutriţionale ar reprezenta prea mult respect pentru clienţii care plătesc cam “multişor”pentru o bucată de aluat congelat. Din păcate, unele unităţi preferă să folosească şi formulări înşelătoare, de genul “covrigi calzi” sau “covrigi fierbinţi“, inducând astfel clientului ideea că sunt şi proaspeţi.

Firma care deţine brandul PETRU SIMIGERIE – TRADIŢIE DIN 1939 şi oferă francize celor dornici de astfel de afaceri se numeşte MAN GROUP SRL Piatra Neamţ (CUI: 23057189), a fost înfiinţată în 2008 şi este deţinută de Dragoş Cosmin MANCAŞ (36 de ani) şi Vasile MANCAŞ (64 de ani).

man-group-8-ani-2015-ww

De pe site-ul simigeriapetru.ro aflăm că ar fi vorba de 76 ani de tradiţie, pentru că Petru MANCAŞ şi-a deschis propria brutărie-simigerie în 1939. Problemă este că afacerea a fost confiscată de comunişti, aşa că acei 76 ani de tradiţie sunt o exagerare. La fel cum e şi afirmaţia că astăzi avem parte de “«strănepoţii» covrigilor care odinioară ieşeau aburind din vatra unei brutării vestite din anii 1900”. Dar poate e vorba de strănepoţii criogenaţi?!

Chiar dacă şi rezultatele firmei MAN GROUP SRL au fost foarte bune în 2015 – profit net de 1,11 milioane lei, la o cifră de afaceri de 11,70 milioane lei – grosul afacerii cu covrigi congelaţi este contabilizat pe firma CIBIBON SRL Piatra Neamţ (CUI: 11256366), deţinută de Maria MANCAŞ (împlineşte 63 de ani luna viitoare) şi administrată de ea şi Vasile MANCAŞ

După cum se poate observa, în ultimii 4 ani (2015 raportat la 2011), profitul net a crescut de 82 de ori. Este adevărat că firma vinde şi alte produse congelate (pizza, chifle, baghete), dar covrigii sunt principala sursă de venit.

cibibon-15-ani-2015-ww

CIBIBON SRL deţine şi marca AUGURI, iar pe site-ul auguri.com.ro se precizează că este vorba de “prima franciză 100% românească de patiserie caldă“. Adică un fel de FORNETTI românesc, afacere bazată tot pe congelate şi nu este vorba de produse “foarte proaspete, concepute după reţete tradiţionale”, aşa cum minte pagina web menţionată.

Una peste alta, afacerea COVRIGI – SIMIGERII PETRU este de apreciat din prisma rezultatelor financiare obţinute de cele două firme nemţene, rămâne de văzut dacă şi pentru cei care au achiziţionat franciza va fi la fel. Faptul că se omite prezentarea unor informaţii pentru cumpărători, iar simigeriile ar trebui să păstreze permanent covrigii congelaţi la -18 grade Celsius (chiar şi dacă apare o pană de curent) sunt doar amănunte pe care e bine să nu le lum în seamă dacă vrem ca o astfel de afacere să aibă succes! (sursa foto: facebook.com)

10 Octombrie 2016

1 Opinie până acum.

  1. George says:

    Ar trbui facuta o lege pri care sa opreasca comerciantii si unii producatori sa minta consumatorii .As da un exemplu , comercianti de produse din carne , traditionale care de fapt sant produse din carne importata de la supermarchet si un pic afumate sau cirnati traditionali pe care i am cumparat din zona Buzau sau pe Transalpina de fapt contin 70 la suta grasime . Pacat ca se compromite ideea de produs traditional la care te astepti sa fie ceva deosebit.

Spune-ți opinia