În urmă cu vreo 5 ani, despre AFFICHAGE ROMÂNIA SRL Bucureşti (CUI: 16714669) se spunea că “este una dintre cele mai importante firme de publicitate outdoor din România. În anul 2012, elveţienii de la AFFICHAGE au devenit singurul acţionar al companiei AFFICHAGE ROMÂNIA după ce au achiziţionat 30% din acţiunile controlate de către VENTRIS” (aici).

De atunci au avut loc mai multe modificări în structura acţionarilor, o vreme s-a tot spus că firma ar fi controlată de Sebastian GHIŢĂ, cert este acţionarii de la ora actuală sunt Liviu Mircea URUC (35 de ani) – 90% şi Mircea Răzvan NEGOESCU (49 de ani) – 10%. Din 18 octombrie 2016, Andrei Mihai ZAMAN (33 de ani) a preluat funcţia de administrator pentru un mandat cu durată nelimitată.

Înfiinţată în 2004 (sub numele CHURCHILL VIEW GRUP SRL), societatea AFFICHAGE ROMÂNIA SRL a mers din pierderi în pierderi, iar datoriile au fost aproape întotdeauna mai mari decât cifra de afaceri, lăsând impresia că nu s-a urmărit niciodată ca această afacere să fie oficial profitabilă.

Deşi nu are cine ştie ce procese în calitate de debitoare, AFFICHAGE ROMÂNIA SRL s-a cerut în insolvenţă (pe 18 decembrie 2017), iar solicitarea a fost admisă de judecătorul sindic Stela Florentina IVAN de la Tribunalul Bucureşti pe data de 9 ianuarie 2018 – Dosarul nr.47545/3/2017. În cererea introductivă, aşa-zisa firmă de publicitate outdoor a precizat că “are datorii în suma de 34.144.628 lei, ce nu pot fi achitate“. Şi care cu siguranţă nu vor fi achitate integral niciodată. Deşi datoriile declarate depăşesc cifra de afaceri cumulată a anilor 2015 şi 2016, această valoare este semnificativ mai mică faţă de cea din bilanţul pe 2016 (42,35 milioane lei) şi se pune întrebarea “ce învârteli a făcut AFFICHAGE ROMÂNIA SRL în 2017 de a reuşit să reducă restanţele cu peste 8 milioane lei“?

În cadrul procedurii generale de insolvenţă, atribuţiile de administrator judiciar provizoriu vor fi îndeplinite de practicianul propus de debitoare, CASA DE INSOLVENŢĂ RAVA SPRL (Rolland SZABO), iar termenul limită pentru depunerea cererilor de admitere a creanţelor este 19 februarie 2018, urmând ca prima Adunare a Creditorilor să se întrunească pe 13 martie 2018 (conform sentinţei, în notificare nu există nicio menţiune legată de această întrunire).

Surprinzător este faptul că, înainte de intrarea sub incidenţa Legii 85/2014, AFFICHAGE ROMÂNIA SRL nu s-a retras din societăţile la care deţine participaţii, astfel că şi la ora aceasta mai figurează ca asociat la 5 firme:

  • CHURCHILL MEDIA SRL Bucureşti (CUI: 10052350)
  • EFECT MEDIA SRL Bucureşti (CUI: 14159945)
  • MULTIRECLAMA SRL Bucureşti (CUI: 10099620) – în insolvenţă
  • OUTDOOR MEDIA SRL Bucureşti (CUI: 10962185)
  • ROMANIAN BILLBOARD NETWORK SRL Iaşi (CUI: 8428399)

În raportul prin care a propus continuarea perioadei de observaţie, administratorul judiciar susţine că “debitoarea şi-a manifestat intenţia de a propune un plan de reorganizare judiciară“, afirmaţie a cărei “seriozitate” este susţinută (şi) de faptul că affichage.ro a devenit deja site-ul EUROMEDIA GROUP SA (CUI: 6717307). Următorul termen de judecată în Dosarul de insolvenţă nr.47545/3/2017, al debitoarei AFFICHAGE ROMÂNIA SRL Bucureşti, este programat pe 15 mai 2018. (sursa foto: facebook.com/AffichageRomania)

DOCUMENTE ATAŞATE:
AFFICHAGE ROMÂNIA SRL – Încheiere de deschidere a procedurii insolvenţei în formă generală

AFFICHAGE ROMÂNIA SRL – Notificare privind deschiderea procedurii de insolvenţă

1 Februarie 2018

Spune-ți opinia