ATENŢIE! Biletele la ordin emise în numele SILVERSTAR SWEET nu pot intra la decontare/plată

Firma SILVERSTAR SWEET SRL (CUI: 32194550) a fost înfiinţată în septembrie 2013, cu sediul social în comuna Afumaţi (Şoseaua Bucureşti-Urziceni nr.31, Pavilion X1, Spaţiul nr.7, Judet Ilfov), de către sirianul Mohamed MOUSTAFA (născut la data de 1 iunie 1982, în ALEPPO), cu obect principal de activitate – „comerţ cu ridicata al zahărului, ciocolatei şi produselor zaharoase; import-export„. A reuşit să înregistreze o cifră de afaceri importantă încă din 2014 – 2,42 milioane lei, pentru ca în 2015 să ajungă la vânzări de 5,86 milioane lei şi un profit net de 244.493 lei.

Deşi sirianul a rămas unic asociat şi administrator până în prezent, se pare că firma a încăput pe mâna unor românaşi (sau doar se folosesc de numele societăţii), care s-au gândit să facă nişte bani prin inşelăciune. Mai exact, comandă marfă de valori impresionate pe care o „achită” cu bilete la ordin care nu pot intra la decontare/plată.

După cum se poate vedea din imaginea alăturată (suma, numele beneficiarului şi coloana din stânga au fost şterse), biletul la ordin emis în numele SILVERSTAR SWEET SRL are doar serie (BPOS3AA), nu şi număr. Pentru cei care nu ştiu cum trebuie să arate biletul la ordin al unul emitent care are cont în BANCPOST, AICI găsiti un model.

Interesant este faptul că acest instrument are inscriptionate prin imprimare (nu scrise de mână), CUI-ul – 32194550, IBAN-ul – R069BPOS24010082968RON01 şi numele emitentului – SILVERSTAR SWEET SRL, ceea ce înseamnă că a fost completat/imprimat de o persoană care ştie exact ce, cum şi unde trebuie scris, dacă nu cumva a fost emis chiar de bancă (de vreo agenţie ilfoveană), iar lipsa numărului este o eroare intenţionată. În actualul context, nici nu mai are importanţă dacă IBAN-ul chiar este al societăţii SILVERSTAR SWEET SRL, dar cel mai probabil nu este – mai multe site-uri care „validează”/verifică IBAN-uri susţin că acesta este incorect.

Această lipsă a numărului face ca instrumentul să nu apară în Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP) ca refuz la plată, ci să nu intre la decontare/plată, pentru că nu îndeplineşte „condiţiile tehnice”. Practic, este exclus ca eroarea să nu fie intenţionată.

Un alt aspect care sugerează că nu Mohamed MOUSTAFA orchestrează înşelătoria – asta nu înseamnă că nu ar putea fi complice – este numele înscris pe BO. Gogâldăul care a completat biletul la ordin a scris MUSTAFA. Dacă ar fi fost completat sau măcar semnat de sirian, acesta şi-ar fi dat seamă că e o greşeală – numele corect este MOUSTAFA (cu un „O” în plus).

În concluzie: chiar dacă MUSTAFA (fără O) este o greşeală insesizabilă, chiar dacă IBAN-ul ar fi corect, biletele la ordin de felul celui prezentat nu intră la decontare/plată pentru că nu au număr, ci doar serie. Aşa că ar fi indicat să nu livraţi nici măcar o îngheţată celui/celor care se prezintă cu astfel de instrumente de plată.

Una dintre persoanele care participă la această golănie se prezintă (pe mail, că se lucrează doar online) cu numele Mihai TAGARTA (Tăgârţă, probabil) şi flutură numărul de telefon 0724625780 şi adresa de mail mihai.silversweet@gmail.com

Şi să nu vă aşteptaţi să se sesizeze BANCPOST cu privire la existenţa unor bilete la ordin incorecte sau false, aparent eliberate de această bancă. Tocmai „de bună şi serioasă ce este”, a ajuns de vânzare şi nu o vrea nimeni!

NOTĂ:
Dacă aţi găsit o informaţie utilă în acest articol, gândiţi-vă că s-ar putea să fie de interes şi pentru prietenii Dumneavoastră!
Pentru informaţii despre orice altă insolvenţă/faliment din România, expediaţi cu încredere un email la adresa de contact