AUCHAN ROMÂNIA SA Bucureşti (CUI: 17233051), compania care operează hipermarketurile cu acelaşi nume, a fost înfiinţată în februarie 2005, dar a început să producă (pierderi, de obicei) în anul 2006, când a deschis AUCHAN TITAN. Conform istoricului de pe site-ul propriu, în 2015 a ajuns la „33 de hipermarketuri şi 11.000 de angajaţi care îşi servesc clienţii zi de zi”.
Istoricul se opreşte la 2015, aşa că o să „povestesc” eu ce s-a întâmplat în 2016, nu înainte de a preciza că AUCHAN ROMÂNIA SA a raportat 9.430 angajaţi pentru anul 2015… şi până la 11.000 este distanţă lungă.
În cei 12 ani de activitate (am luat în calcul şi 2005), AUCHAN ROMÂNIA SA s-a obişnuit să raporteze pierderi şi doar în 2012 şi 2015 a comis „regretabile erori”, exerciţiile financiare fiind încheiate pe plus. Dacă facem un total al raportărilor, rezultă un minus de 229.126.118 lei, adică pierderi de peste 50 milioane euro la cursul actual.
În 2016, AUCHAN ROMÂNIA SA a înregistrat o cifră de afaceri de 4,9 MILIARDE LEI, cu 10% mai mare faţă de anul anterior, iar pierderile au fost de „numai” 23,95 milioane lei („parfum” faţă de 2013 şi 2014), rezultate obţinute cu aproape 100 de angajaţi mai puţini faţă de 2015.
La finalul anului trecut, societatea avea în casă şi conturi suma de 55.051.177 lei, iar stocurile erau evaluate la 452.126.203 lei. Demnă de remarcat este valoarea foarte mare a activelor imobilizate, de 2.192.821.589, ajunsă la un nivel atât de ridicat după achiziţionarea magazinelor REAL. (sursa foto: auchan.ro)
NOTĂ:
Dacă aţi găsit informaţii utile în acest articol, gândiţi-vă că s-ar putea să fie de interes şi pentru prietenii Dumneavoastră!
Pentru informaţii despre orice altă insolvenţă/faliment din România, expediaţi cu încredere un email la adresa de contact