UPDATE:
Am primit un răspuns/comentariu de la domnul Dragoş ANASTASIU – AICI.

Conform unui comunicat transmis de Consiliul Concurenţei în urmă cu câteva zile (acesta), 13 agenţii de turism şi Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) au fost sancţionate cu amenzi în valoare totală de 11.419.539.35 lei – “pentru coordonarea comportamentului pe piaţa comercializării produselor turistice prin agenţii de turism“.

Din câte ştiu, amenzile aplicate de Consiliul Concurenţei reprezintă un anumit procent din cifra de afaceri a societăţilor sancţionate.

Bănuiesc că, totuşi, aceste sancţiuni au la bază un calcul, măcar o estimare, a sumelor pe care le-au încasat în plus agenţiile sancţionate.

Şi întrebarea mea – pentru Consiliul Concurenţei – este aceasta:

Care sunt sumele încasate în plus de aceste agenţii ca urmare a încălcării legii… şi care e corespondenţa/legătura cu amenzile aplicate?

Şi plusez:
DACĂ aceste societăţi comerciale (agenţii) au obţinut venituri ilicite, a sesizat Consiliul Concurenţei şi alte instituţii? Cum ar fi Fiscul, de exemplu!

Şi mai plusez o tură:
Există un termen limită pentru achitarea acestor amenzi?

NOTĂ:
Am ilustrat acest articol cu fotografia lui Dragoş ANASTASIU (sursa foto: bugetul.rodoar pentru că firma pe care o controlează, TOURING EUROPABUS ROMANIA SRL (CUI/CIF: 7177280), a primit cea mai mare amendă – 5.397.762,87 lei



30 Ianuarie 2019

1 Opinie până acum.

  1. Anastasiu says:

    Pai inainte sa va puneti intrebari si sa lansati supozitii nu ar fi mai simplu , decat sa ilustrati cu poza mea, sa ma intrebati pe mine. Nu de alta dar raspunsul este simplu : agentiile de turism nu au incasat NIMIC in plus si NIMIC ilegal. Legea Concurentei da dreptul Consiliului Concurentei sa amendeze companii chiar si daca aceastea nu au facut nimic cu EFECT in piata ( judeca ” pe obiect ” ). Simpla prezenta la intalniri dintr-o asociatie in care unul sau altul sau toti discuta teme arzatoare din piata care au de-a face cu comportamente ( chiar si ilegale ) ale unor concurenti, reprezinta o incalcare a legii. Amenzile sunt procente din cifra de afaceri a companiei. Unele companii, printre care cea la care faceti referire, au cifra mare de afaceri dar nu neaparat din turism. In cazul de fata, compania nici macar nu a activat pe piata cercetata ( chartere ) , neavand VREODATA contracte cu cel care a fost anchetat ca si facilitator ( Tarom ). Aceasta companie a REVANDUT pachete facute de altii dar pentru ca investigatia a fost facuta si pentru COMERCIALIZAREA produselor si pachetelor turistice, a intrat si ea la oala. Din activitatea de comercializare produse si pachete turistice compania a avut cifra de afaceri de 2,9% din intreaga cifra de afaceri. Dar cand se calculeaza amenda ( procent din cifra TOTALA ) intra acolo ORICE : taximetrie, transport de persoane, comert cu masini , chirii etc. etc ). Asta se intampla in Romania altfel decat in alte tari unde procentul se aplica la cifra de afaceri RELEVANTA pentru ancheta. Asa a gandit legiuitorul european dar cel din tara noastra a gandit ca trebuie sa amendeze la gramada. Si uite asa ajunge un concurent care are cota de piata 5% pe piata anchetata ( luand in calcul numai cei investigati ) sa plateasca singur cat toti ceilalati la un loc, care au cota de 95%. Sa fie oare corect ? Amenda se plateste sau se contesta in termen de 30 de zile dupa ce vine raportul final ( care nu a venit inca ). Sper ca am lamurit nedumeririle. ZERO efect in piata, ZERO sume platite in plus de clienti. Judecati pe ” obiect ” si nu pe efect. In Romania e mai altfel decat normal

Spune-ți opinia