Ieri, 4 februarie 2020, Tribunalul Bucureşti a admis cererea formulată de debitoarea SOCIETATEA NAŢIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFĂ „CFR – MARFĂ” SA (CUI/CIF: 11054537) şi a dispus deschiderea procedurii de concordat preventiv, iar în funcţia de administrator concordatar provizoriu a numit practicianul CITR FILIALA ILFOV SPRL – Dosar nr.969/3/2020.
Conform Legii 85/2014, concordatul preventiv este „un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară, pe de o parte, şi creditorii care deţin cel puţin 75% din valoarea creanţelor acceptate şi necontestate, pe de altă parte, omologat de judecătorul-sindic, contract prin care debitorul propune un plan de redresare şi de realizare a creanţelor acestor creditori, iar creditorii acceptă să sprijine eforturile debitorului de depăşire a dificultăţii în care se află”.
Portalul instanţelor de judecată nu oferă alte informaţii, dar – ţinând cont de faptul că debitoarea este o mare companie de stat – este de aşteptat ca administratorul concordatar provizoriu sau chiar Ministerul Transporturilor să dea dovadă de transparenţă şi să informeze creditorii cu privire la derularea procedurii.
Dincolo de această speranţă, cert este că debitoarea trebuie să prezintă o ofertă de concordat (plan de redresare), care trebuie aprobată de creditori şi omologată de instanţă (asemănător cu planul de reorganizare de la insolvenţe) – detalii despre procedură AICI (începând cu art.16).
SOCIETATEA NAŢIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFĂ „CFR – MARFĂ” SA a încheiat ultimii 11 ani (2008-2018) cu pierderi importante, care totalizează 2,5 MILIARDE LEI, iar pentru anul 2018 a raportat 5.813 angajaţi, pierderi de 158 milioane lei, la o cifră de afaceri de 716,16 milioane lei şi datorii de 1,2 MILIARDE LEI. (sursa foto: facebook.com/CFRMarfa.RO)