Ieri, 21 ianuarie 2020, a fost primul termen în Dosarul nr.969/3/2020, constituit ca urmare a cererii de intrare în procedura de concordat preventiv depusă de SOCIETATEA NAŢIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFĂ „CFR – MARFĂ” SA (CUI/CIF: 11054537), iar Tribunalul Bucureşti a pronunţat o amânare pentru data de 28 ianuarie 2020.
Motivul amânării este discutabil („pentru a se depune dovada achitării taxei judiciare de timbru”) în condiţiile în care această problemă putea fi rezolvată în câteva zeci de minute, dar interesant este faptul că la dosar s-au lipit doi petenţi: INTERNATIONAL RAIL TRANSPORT SI CONSTRUCTII CAI FERATE SRL (CUI/CIF: 31039973) şi GRUP TRANSPORT FEROVIAR SA (CUI/CIF: 13873015) – în reorganizare judiciară.
Cu siguranţă că aceste două societăţi nu au intervenit în dosar ca să laude iniţiativa CFR MARFĂ SA, ci pentru că nu sunt de acord cu cererea de intrare în concordat preventiv. Ţinând cont de faptul că amânarea este de măcar o săptămână (judecătorii abia au intrat în grevă!), este posibil ca până la următorul termen să mai apară şi alţi contestatari.
Conform Legii 85/2014, concordatul preventiv este „un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară, pe de o parte, şi creditorii care deţin cel puţin 75% din valoarea creanţelor acceptate şi necontestate, pe de altă parte, omologat de judecătorul-sindic, contract prin care debitorul propune un plan de redresare şi de realizare a creanţelor acestor creditori, iar creditorii acceptă să sprijine eforturile debitorului de depăşire a dificultăţii în care se află”.
SOCIETATEA NAŢIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFĂ „CFR – MARFĂ” SA a încheiat ultimii 11 ani (2008-2018) cu pierderi importante, care totalizează 2,5 MILIARDE LEI, iar pentru anul 2018 a raportat 5.813 angajaţi, pierderi de 158 milioane lei, la o cifră de afaceri de 716,16 milioane lei şi datorii de 1,2 MILIARDE LEI. (sursa foto: facebook.com/CFRMarfa.RO)