În judeţul controlat un amar de ani de Radu MAZĂRE şi Nicuşor CONSTANTINESCU există Direcţia Poliţia Locală Constanţa – direcţie specializată, fără personalitate juridică, subordonată Primarului municipiului Constanţa -, dar şi Direcţia de Pază a Judeţului Constanţa – serviciu public cu personalitate juridică, sub autoritatea Consiliului Judeţean Constanţa.
În iulie 2010, structura de la nivelul CJ Constanţa a ajuns la concluzia că ar fi bine să-şi înfiinţeze o firma… de pază! Probabil că motivaţia oficială a fost de genul „să putem încheia contracte şi în alte judeţe, să participăm la licitaţii„. Societatea a fost botezată DIVIZIA DE PAZĂ SRL (CUI: 27186976), a avut şi are în continuare un capital social de 200 lei şi un singur asociat – DIRECŢIA DE PAZĂ A JUDEŢULUI CONSTANŢA (CUI: 5639774). Iniţial, în funcţia de administrator a fost numită Livia ARSENE, dar aceasta a fost înlocuită cu Titi Lucian GIURCĂ (foto, 40 de ani) după numai o săptămână!
Doar în primul an de activitate (vreo 5 luni, de fapt), DIVIZIA DE PAZĂ SRL a înregistrat profit. Din 2011 a trecut pe minus şi aşa a rămas până azi, astfel că în perioada 2011-2016 a reuşit să acumuleze pierderi de 5.503.187 lei. „Şi mai bine” stă la capitolul datorii – 8,09 milioane lei la finalul anului 2016.
Partea proasstă este că DIVIZIA DE PAZĂ SRL nu a ajuns la asemenea restanţe financiare pentru că nu ar fi încasat sumele cuvenite de la clienţi, ci pentru că a desfăşurat o activitate neprofitabilă. La 31 decembrie 2016, creanţele firmei erau de 2.223.692 lei, adică acoperă 27,5% din datorii.
Deşi cel mai mare creditor, Fiscul, cu 7,5 milioane lei, nu a deranjat niciodată această firmă, DIVIZIA DE PAZĂ SRL s-a cerut în insolvenţă pe 5 iulie 2017, precizând că „are datorii certe, lichide şi exigibile la furnizori şi DGFP Constanţa, însumând un debit total 7.979.896 lei„. Judecătorul sindic Elena Laura SULIMAN a admis cererea şi a dispus deschiderea procedurii generale de insolvenţă pe 21 iulie 2017 – Dosar nr.4570/118/2017.
În funcţia de administrator judiciar provizoriu a fost numit practicianul propus de debitoare, C.I.I. TUDORUŞ CRISTINA, iar data de 7 august 2017 a fost stabilită drept termen limită pentru depunerea cererilor de admitere a creanţelor. Chiar dacă Fiscul deţine peste 90% din masa credală, perioada de înscriere la masa credală este surprinzător de scurtă pentru o firmă de o asemenea mărime – doar 12 zile lucrătoare.
Instanţa a mai stabilit ca prima şedinţă a Adunării Creditorilor să se desfăşoare pe 4 septembrie 2017, ora 12:00, la sediul administratorului judiciar, dar C.I.I. TUDORUŞ CRISTINA nu a menţionat nimic despre această întrunire în notificarea publicată în BPI. Următorul termen de judecată în Dosarul de insolvenţă nr.4570/118/2017 este programat pe 23 octombrie 2017, dată pînă la care teoretic va fi publicat şi tabelul definitiv al creanţelor.
Deşi acest model de business şi-a dovedit ineficienţa… sau poate tocmai din acest motiv, şi Braşovul s-a gândit să îl implementeze. Astfel DIRECŢIA DE PAZĂ ŞI ORDINE A JUDEŢULUI BRAŞOV a înfiinţat în luna iunie a acestui an societatea D.P.O. PAZĂ ŞI ORDINE SRL (CUI: 37720230). Are un capital social de 200 lei, iar în funcţia de administrator a fost numit Nicolae SFREJA (59 de ani), cel care deţine şi funcţia de director la direcţia de pază din cadrul CJ Braşov. (sursa foto: ziuaconstanta.ro)