În anul 2013, Elena Gabriela UDREA (43 de ani) s-a lansat în afaceri, devenind asociat direct în trei firme şi indirect în a patra, surprinzătoare fiind atât diversitatea de activităţi, cât şi repartiţia geografică a acestora. Mai exact, fosta blondă de la Cotroceni este asociat direct în firmele:
- AGRO GREEN NANA SRL Bucureşti (CUI: 32327303)
- BĂI BOGHIŞ SRL Zalău (CUI: 32255126)
- TIM RAIL CARGO SRL Dumbrăviţa (CUI: 31628685)
A patra companie în care este implicată este RAIL OPERATOR CEREAL SRL Lovrin (CUI: 32136630), judeţul Timiş, societate la care TIM RAIL CARGO SRL deţine 80% din capitalul social, diferenţa de 20% fiind în posesia Gabrielei PINTILIE (45 de ani).
Agricultura nu e pentru doamne!
AGRO GREEN NANA SRL a fost înfiinţată în octombrie 2013, are un capital social de 200 lei, deţinut în totalitate de Elena UDREA, iar ca administrator figurează Anca TRIFF (40 de ani), funcţie preluată în februarie 2015 de la Liberiu Tudor BREAZU.
Având ca obiect principal de activitate „Cultivarea cerealelor (exclusiv orez), plantelor leguminoase şi a plantelor producătoare de seminţe oleaginoase”, AGRO GREEN NANA SRL pare a se pregăti să tragă heblul. Pentru anul trecut a raportat active imobilizate de numai 13.005 lei, faţă de 332.663 lei în 2015, iar în februarie 2017 a fost declarată INACTIVĂ de către Administratia Finanţelor Publice-Sector 1.
În 2016, a înregistrat venituri de 248.778 lei şi cheltuieli de 555.552 lei, rezultate care au condus la o pierdere de 314.239 lei. La 31 decembrie 2016, firma avea datorii totale de 1.465.844 lei, din care 1,16 milioane lei către Elena UDREA, conform declaraţiei de avere depusă de fostul parlamentar la începutul acestui an (AICI).
Hilar este faptul că AGRO GREEN NANA SRL „s-a ţigănit” anul trecut cu LA FÂNTÂNA pentru câteva sute de lei, problema fiind tranşată de Judecătoria Sector 2, care în parte a dat cîştig de cauză reclamantei – Dosarul nr.2866/300/2016.
E greu cu turismul când nu mai eşti ministru
La BĂI BOGHIŞ SRL, societate care are ca obiect principal de activitate „Hoteluri şi alte facilităţi de cazare similare„, UDREA deţine 50% din capitalul social (care este de 1.000 lei), în timp ce Nadine-Magda STANCA (21 de ani) are 40% din părţile sociale, iar Veronica Elena STANCA (50 de ani) – 10%.
Rezultatele obţinute anul trecut sunt mai proaste decât cele din 2015: cifra de afaceri a scăzut la 2.235.067 lei, faţă de 2.929.381 lei în anul anterior, iar exerciţiul financiar a fost încheiat cu pierderi de 263.867 lei.
La 31 decembrie 2016, BĂI BOGHIŞ SRL înregistra datorii totale de 14,26 milioane lei şi doar o mică parte din această sumă provine de la Elena UDREA – 220.000 euro şi 803.620 lei. În ciuda acestor datorii foarte mari, capitalurile proprii sunt pozitive (219.569 lei) şi asta pentru că societatea deţine active imobilizate evaluate la 13.996.385 lei.
UDREA dezvoltă „un CFR Marfă mai mic”. Deocamdată mai mic!
TIM RAIL CARGO SRL a fost înregistrată în mai 2013, având sediul social într-o „încăpere” din satul Dumbrăviţa, judeţul Timiş. Deşi „încăpere” sună mai mult a şură sau a bucătărie de vară, obiectul principal de activitate constă în „Transporturi de marfă pe calea ferată„, iar capitalul social de 200 lei este împărţit în cote egale între asociaţii Vasile Flavius RANGA (49 de ani), Oana POPOVICIU (36 de ani), Ioan-Valeriu TRICA (47 de ani) şi Elena Gabriela UDREA. Ca administratori figurează Vasile Flavius RANGA şi Ioan-Valeriu TRICA.
TIM RAIL CARGO SRL a rupt gura târgului încă din primii ani de activitate, iar anul trecut a reuşit să ajungă la o cifră de afaceri de peste 212 milioane lei, de 2,3 ori mai mare faţă de 2015. Chiar dacă profitul raportat este ridicol – 18.842 lei, merită subliniat faptul că datoriile societăţii au crescut foarte puţin, în condiţiile în care afacerea a cunoscut aşa o dezvoltare şi, în plus, valoarea activelor imobilizate s-a majorat de aproximativ 5 ori, până la 8,13 milioane lei.
Din datoriile declarate pentru finalul anului 2016, de puţin peste 16 milioane lei, Elena UDREA deţine aproape 12%. Mai exact, conform declaraţiei de avere, a creditat societatea cu 60.000 de euro şi 1.628.751,85 lei.
Conform site-ului propriu, TIM RAIL CARGO SRL deţine 10 locomotive plus 192 de vagoane (specializate pentru transportul cerealelor) şi poate transporta „orice tip de marfã, în România sau în afara graniţelor, de la cereale sau zahãr brut pânã la bitum şi produse petroliere, oriunde existã cãi ferate de acces”.
Creştere de 67% la afacerea cu silozurile de cereale
Şi RAIL OPERATOR CEREAL SRL, ultima firmă din portofoliul oficial al Elenei UDREA, a înregistrat o creştere importantă anul trecut, plusul înregistrat la cifra de afaceri fiind de aproape 67% – 8.686.495 lei în 2016, faţă de 5.214.543 lei în 2015.
Şi acest exerciţiu financiar a fost încheiat cu pierderi, dar mult mai mici faţă de 2015 şi nesemnificative dacă le raportăm la cifra de afaceri. La 31 decembrie 2016, RAIL OPERATOR CEREAL SRL avea datorii totale de 8.085.253 lei, creanţe de 1.433.444 lei şi active imobilizate de 6.161.275 lei, iar în casă şi conturi figura cu 18.577 lei. În declaraţia de avere, Elena UDREA nu menţionează că ar fi creditat şi această firmă.
RAIL OPERATOR CEREAL SRL are ca obiect principal de activitate „Depozitări” şi, la fel ca şi celelate firme din „Grupul Udrea”, nu are pe rolul instanţelor de judecată procese importante, nici în calitate de reclamant/creditor şi nici în postura de pârât/debitor. (sursa foto: facebook.com/EUdrea)
NOTĂ:
Dacă aţi găsit informaţii utile în acest articol, gândiţi-vă că s-ar putea să fie de interes şi pentru prietenii Dumneavoastră!
Pentru informaţii despre orice altă insolvenţă/faliment din România, expediaţi cu încredere un email la adresa de contact