Faliment după profit de 50%; contract de consolidare versanţi în valoare de 11 milioane lei atribuit unei firme de arhitectură cu doi angajaţi

Max Proroute-01

MAX PROROUTE SRL (CUI: 21745882) a fost înfiinţată în 2007, de către Aurel Grigore COLDEA (36 de ani în prezent), cu sediul în Arad, şi urma să presteze „activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legate de acestea”. Până în 2012 nu a rupt gura târgului, chiar dacă a raportat profit aproape în fiecare an şi o cifră de afaceri de cîteva zeci de mii de euro.

 În iunie 2013, firma este preluată de Petru MIHOC (împlineşte 58 de ani luna viitoare), iar sediul social este mutat la Negreşti Oaş, judeţul Satu Mare. Vânzarea firmei este curioasă pentru că s-a înregistrat la doar câteva luni după ce MAX PROROUTE SRL îşi adjudecase un contract de puţin peste 11 milioane lei, care viza lucrări de consolidare versanţi pe un Drum Naţional din judeţul Botoşani!

 Şi nu numai cesiunea pare a fi un şmen, ci şi adjudecarea contractului. Pentru anul anterior atribuirii contractului, MAX PROROUTE SRL a raportat doar doi angajaţi, o valoare a activelor care demonstrează că nu deţinea utilaje, iar experienţa profesională nu o recomanda pentru o asemenea lucrare. În 2013, firma mai angajează o persoană şi sare la o cifră de afacri de 1,1 milioane lei, dar exerciţiul financiar este încheiat cu un profit nesemnificativ.

MAX-PROROUTE-8-ani-600

Conform panoului montat la „locul faptei”, lucrările de consolidare au început în iulie 2014 şi ar fi trebuit să se finalizeze în ianuarie 2015. În 2014, societatea a avut 10 angajaţi şi o cifră de afaceri de 6,74 milioane lei. Surprinzător este faptul că pentru acest an a raportat un profit net de 2.777.054 lei şi unul brut de 3.312.662 lei – aproape 50% din cifra de afaceri, enorm pentru un constructor. Mai merită menţionat faptul că, la 31 decembrie 2014, MAX PROROUTE SRL avea creanţe de numai 501.985 lei, ceea ce înseamnă că finanţatorul lucrării de la Botoşani nu avea datorii semnificative către firma lul Petru MIHOC.

 Conform unui articol din botosaneanul.ro, în mai 2015 se lucra din greu, iar constructorul nu era interesat de cine e propritar al terenurilor pe care le ocupă. Pe lângă faptul că termenul de finalizare de pe panou (ianuarie 2015) nu a fost respectat, se observă că lucrările sunt finanţate de la bugetul de stat plus împrumut de la Banca Europeană de Investiţii (BEI). Parcă finanţatorii străini erau mai atenţi cu utilizarea banilor!

Max Proroute-w

Pe 11 februarie 2016, MAX PROROUTE SRL apelează la Legea 85/2014, dar nu pentru a intra în insolvenţă, astfel încât să poată depune un plan de reorganizare, ci solicită intrarea direct în faliment în procedură simplificată, invocând datorii de 2.155.340,20 lei. Deşi debitoarea are capitaluri proprii importante (peste 3 milioane lei la nivelul anului 2014), deşi valoarea datoriilor nu este foarte mare pentru o companie cu o asemenea cifra de afaceri, judecătorul sindic Paula MUREŞAN de la Tribunalul Satu Mare a admis cererea aşa cum a fost formulată, pe 3 martie 2016 (Dosar nr.353/83/2016).

 În calitate de lichidator judiciar provizoriu a fost numit C.I.I. DĂRĂBAN ADELINA, iar termenul limită de înscriere la masa credală a fist stabilit pentru 19 aprilie 2016. Prima şedinţă a Adunării creditorilor a fost programată pe 10 mai 2016, ora 10:00, la sediul lichidatorului judiciar (Satu Mare, str.Corneliu Coposu nr.2, ap.39, tel/fax: 0754-098420, 0361-409862).

 Patronul de la MAX PROROUTE SRL, Petru MIHOC din Certeze, mai are în palmares un faliment, cel al societăţii DRUMET OAS SRL Certeze (CUI: 4246882). Deşi procedura prevăzută de Legea 85/2014 a demarat la finalul anului 2012, a fost publicat un singur tabel (preliminar) al creanţelor, pe 6 martie 2013. Conform acestui document, datoriile DRUMET OAS SRL se ridicau la 9,8 milioane lei. (sursa foto: botosaneanul.ro)