SOCIETATEA DE TRANSPORT PUBLIC TIMIŞOARA SA (CUI/CIF: 2490570), organizată ca regie până anul trecut, se află în subordinea municipalităţii şi pare o societate profitabilă dacă ne uităm la rezultatele raportate pentru anul 2017 şi pentru primul semestru al acestui an.

Interesante sunt datele din acest raport al administratorilor, document care spune că numărul de kilometri parcurşi de tramvaie, troleibuze şi autobuze în 2017 a scăzut cu mai bine de un milion (de km) faţă de 2016, în timp ce numărul de călători transportaţi a urcat de la 147.599.044 în 2016, la 166.369.134 în 2017… dar această evoluţie este “datorită creşterii numărului de gratuităţi acordate“.

În ceea ce priveşte primul semetru al acestui an, profitul net al STPT a fost de 1,9 milioane lei, de aproape 3 ori mai mic faţă de perioada similară a anului trecut (5,42 milioane lei), rezultat cauzat de o scădere a veniturilor totale… şi o creştere a cheltuielilor, demnă de semnalat fiind majorarea cheltuielilor cu personalul la 28.565.552 lei, faţă de 23.118.780 lei (în primele 6 luni din 2017).

Conform Raportului contabil la 6 luni (AICI), datoriile au înregistrat o oarecare scădere, dar au rămas la un nivel foarte ridicat – peste 78 milioane lei, situaţie care ar putea să creeze societăţii din ce în ce mai multe probleme.

Chiar dacă până acum au fost înţelegători cu fosta regie, finalul de an (spiritul sărbătorilor!) şi foamea de bani au determinat deja doi creditori să solicite aplicarea Legii 85/2014 împotriva STPT.

Startul a fost dat de SODACMA SRL Recaş (CUI/CIF: 14939860), cererea de deschidere a procedurii fiind depusă pe 18 decembrie 2018, ceea ce a dus la constituirea Dosarului nr.5912/30/2018.

După numai două zile, şi CMT BUILDING 2014 SRL Timişoara (CUI/CIF: 33108956) “a sărit la gâtul debitoarei” cu o cerere similară, care s-a soldat cu înregistrarea Dosarului nr.5962/30/2018.

Tribunalul Timiş nu a stabilit data primului termen de judecată pentru niciunul dintre dosare (care ar trebui conexate), dar foarte probabil nu va fi înainte de februarie-martie 2019.

Până atunci, pe 22 ianuarie 2019, este convocată Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor, care are pe ordinea de zi “aprobarea planului de reorganizare şi restructurare a STPT, în vederea eficientizării activităţii”. Intrarea în insolvenţă, eventual la propria cerere, ar putea fi o variantă “de reorganizare şi restructurare” pentru SOCIETATEA DE TRANSPORT PUBLIC TIMIŞOARA SA! (sursa foto: ratt.ro)





22 Decembrie 2018

Spune-ți opinia