RS SARA MOTORS: Datorii de 19,5 milioane lei, 62 de persoane fizice înscrise în tabelul preliminar; SUZUKI nu are de recuperat niciun leu de la fostul dealer

Astăzi, 6 februarie 2018, administratorul judiciar provizoriu PDA INSOLVENCY SPRL (Daniel-Marin PUŞCAŞ) a reuşit să publice tabelul preliminar al creanţelor în cazul insolvenţei RS SARA MOTORS SRL (CUI: 13328531), firmă controlată de Răzvan ŞANDRU (împlineşte 47 de ani săptămâna aceasta), fostul dealer SUZUKI care a încasat bani de la amatorii de astfel de maşini şi… a dispărut în ceaţă!

Conform acestui document, masa credală acceptată din prima se ridică la 19,43 milioane lei (plus 231,443.30 lei – creanţe sub condiţie), în timp ce suma totală revendicată de creditori a fost de 24,27 milioane lei. Cel mai afectat creditor este TONESCU FINANCE SARL (recuperatorul BCR), căruia i-a fost respinsă integral creanţa de 4,53 milioane lei.

În tabelul creditor sunt înscrise 62 de persoane fizice, mare parte dintre acestea cu sume de peste 10.000 euro. Este vorba despre „cumpărătorii” autoturismelor SUZUKI, adică cei care au plătit avansuri consistente sau chiar sumele integrale, dar nu au mai primit maşinile. În prima fază, SUZUKI ROMÂNIA – de fapt, o reprezentanţă „Magyar Suzuki” în România – ar fi spus că va livra maşinile celor care le-au plătit (dealerului RS SARA MOTORS). Ulterior, probabil după ce a constatat că sunt multe astfel de cazuri, „s-a dat la fund”!

Demn de remarcat este faptul că SUZUKI nu apare în tabelul preliminar, ceea ce înseamnă că nu a luat ţeapă de la RS SARA MOTORS SRL. În schimb, o prezenţă dubioasă este cea a creditorului SARA INVESTMENTS SRL Ghiroda (CUI: 18480270), firmă deţinută şi administrată de Maria Magdalena ŞANDRU (împlineşte 45 de ani luna viitoare). Astfel, SARA INVESTMENTS SRL figurează cu o creanţă de 15 milioane lei, în condiţiile în care, la finalul anului 2016, această societate a raportat creanţe (de încasat) în valoare de 6.561.918 lei! Nu e exclus ca această firmă să fi preluat datoriile/ţepele RS SARA MOTORS către SUZUKI… dar totuşi suma este prea mare, reprezintă contravaloarea a aproximativ 200 de autoturisme.

Curios este faptul că nu există nicio creanţa salarială şi una singură garantată, a Fiscului, de numai 111.116 lei (la care se mai adaugă una bugetară de 180.991 lei). În ceea ce priveşte suma trecută în dreptul AJFP Timiş, am nişte dubii privind corectitudinea acesteia… în sensul că probabil nu a ţinut nimeni cont de sumele încasate (ca avansuri) de la persoanele fizice, care includ TVA!

În ceea ce priveşte prima Adunare a Creditorilor, aceasta a fost convocată pentru ieri, 5 februarie 2016, dar – conform legii – nu se putea desfăşura din moment ce nu fusese publicat tabelul creditorilor (detalii AICI). Deocamdată, Daniel-Marin PUŞCAŞ nu a publicat niciun anunţ legat de această întrunire.

Următorul termen de judecată în Dosarul de insolvenţă nr.8567/30/2017, al debitoarei RS SARA MOTORS SRL, este programat pe 1 martie 2018. (sursa foto: bdnmatrix.ro)

DOCUMENT ATAŞAT:
RS SARA MOTORS SRL – tabel preliminar al creanţelor