Şeful Aeroportului Iaşi a vândut două autoturisme numai anul acesta; una dintre maşini a fost cumpărată cu 24.000 de euro de către CHEMICAL COMPANY

Marius-Bodea

Marius BODEA este şef al Aeroportului Iaşi şi candidat la Primăria Municipilui Iaşi. Ca orice om de dreapta care se respectă a fost atras mai mult de sectorul public (timpul trece, leafa merge) şi mai puţin de cel privat, reuşind să se lipească de tot felul de posturi în general bine remunerate. Director la Protecţia Consumatorului Iaşi, prefect şi subprefect, director economic la TEHNOPOLIS SRL (firmă deţinută de CL şi CJ Iaşi), membru CA la TERMO-SERVICE SA Iaşi sau preşedinte CA la AEROPORTUL IAŞI RA sunt câteva dintre funcţiile care l-au obligat să depună declaraţii de avere şi de interese.

 Şi pentru că site-ul Agenţiei Naţionale de Integritate (ANI) este destul de generos şi oferă declaraţiile lui BODEA începând cu anul 2009, hai să le trecem pe toate în revistă, pentru că unele dintre ele prezintă aspecte deosebit de interesante, unele probabil foarte puţin cunoscute de opinia publică.

2009
Declaraţia din 17 martie 2009 ne arată un subprefect destul de sărac – un autoturism Rover fabricat în 2000, fără casă, fără terenuri, un credit de 6.800 euro -, dar cu o leafă generoasă – 96.849 lei, sumă ce ar trebui să reprezinte veniturile nete din 2008, an electoral şi în care România nu auzise de criză.

 2010
Declaraţia din 27 septembrie 2010 a fost depusă în calitate de director economic la TEHNOPOLIS SRL şi nu mai pomeneşte nimic credit şi nici de ROVER (nu spune nici că ar fi fost vândut), dar menţionează un VOLVO din 2001 aflat în proprietatea lui BODEA. La capitolul venituri (aferente anului 2009) sunt trecute doar salarii de 49.621 lei obţinute în calitate de director la COMPANIA QUANTUM SRL, companie deţinută de Cristian MAFTEI, un individ cu destule probleme penale (ceva detalii AICI).

Surprinzător, nu apar venituri în calitate de subprefect, deşi declaraţia anterioară arată ca BODEA ocupa această funcţie în martie 2009.

 2011
Declaraţia a fost depusă pe 19 mai 2011, tot ca director economic la TEHNOPOLIS SRL. Acelaşi VOLVO în proprietate, salarii de 3.438 lei de la COMPANIA QUANTUM SRL şi de 37.046 lei de la TEHNOPOLIS SRL.

 2012
Declaraţia din 15 iunie 2012, membru CA la TERMO-SERVICE SA – acelaşi VOLVO, salarii de 40.779 lei de la TEHNOPOLIS, dar şi de la BCR ASIGURĂRI SA – 6.800 lei, plus câteva sute de lei indemnizaţii de membru CA la TERMO-SERVICE SA şi la AEROPORTUL IAŞI RA.

 2013
Am selectat (la întâmplare) declaraţia depusă pe 3 iunie 2013 în calitate de administrator la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, dar şi celelalte depuse în 2013 trebuie să fie la fel. Din acest document aflăm că Marius BODEA a vândut pe 10 septembrie 2012 un autoturism. Preţul de vânzare a fost de 7.800 euro, iar cumpărătorul – un anume Dumitru Alexandru MEIU. Ţinând cont de declaraţia anterioară, autoturismul vândut ar putea fi acel VOLVO din 2001. În schimb, în noua declaraţie apare un VOLKSWAGEN din 2005.

 Deşi în declaraţiile anterioare nu a pomenit nimic de datorii, în acesta apar trei descoperiri de cont, la trei bănci diferite, contractate în 2006, 2009 şi 2010. Total: 33.690 lei plus 5.000 de euro.

 La venituri (teoretic aferente anului 2012) apar salarii de 30.415 lei de la AEROPORTUL IAŞI şi indemnizaţii CA de la TERMO-SERVICE SA şi Autoritatea Aeronautică Civilă Română, în valoare de 7.776 lei, respectiv 5.163 lei. La acestea se adaugă venituri din activităţi independente în valoare de 6.060 lei obţinute în urma a 12 convenţii civile încheiate în principal cu ONG-uri.

Star-Storage

Surprinde apariţia unor „venituri din dobânzi” de la BRD, în valoare de 214 lei, în condiţiile în care BODEA nu a spus niciodată că ar avea depozit sau măcar cont la această bancă!

 2014
Declaraţia din 24 aprilie 2014, înregistrată tot la Autoritatea Aeronautică Civilă Română, ne spune că pe 11 august 2013 a fost vândut un autoturism cu suma de 4.800 euro, unei persoane care răspunde la numele Cristina BUCŞĂ. Cu toate acestea, rubrica de bunuri mobile include două autoturisme: un VOLKSWAGEN din 2005 şi un MERCEDES-BENZ din 2002. Aparent, situaţia se prezintă astfel: BODEA avea o maşină, a vândut-o… şi a rămas cu două!

 În continuare apar cele trei datorii, deşi veniturile (din anul anterior) au fost spectaculoase:

  • 61.599 lei de la AEROPORTUL IAŞI
  • 7.776 lei de la TERMO- SERVICE SA
  • 31.665 lei de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română
  • 80.003 lei de la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti.

 Şi în această declaraţie apar venituri din dobânzi, de numai 65 de lei de această dată, deşi nu există nicio menţiune la secţiunea „Active financiare”.

 2015
Şi declaraţia din 4 iunie 2015 (membru CA la TERMO-SERVICE SA) este plină de surprize: apar în continuare VOLKSWAGEN-ul din 2005 şi MERCEDES-ul din 2002, deşi BODEA a vândut o maşină pe 2 iunie 2014, cu 10.000 de euro, cumpărător fiind Popa Filip.

 Pentru prima dată apar „Active financiare”, menţionate drept depozite bancare (din 2014, la BRD), dar probabil sunt conturi curente, sumele fiind foarte mici: 1.070 de euro, respectiv 507 lei. La categoria datorii, a mai apărut un credit contractat la BRD în 2014, scadent în 2019, în valoare de 46.900 lei.

 Veniturile (din 2014) nu au mai fost aşa de spectaculoase ca în anul anterior, dar totuşi pot fi considerate generoase:

  • 50.738 lei de la AEROPORTUL IAŞI
  • 10.971 lei de la TERMO- SERVICE SA
  • 16.377 lei de la Autoritatea Aeronautică Civilă Română
  • 53.002 lei de la Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti

Cauza scăderii acestor venituri (în 2014, faţă de 2013) ar putea fi ruperea USL şi ieşirea liberalilor de la guvernare.

 2016
Declaraţia din 21 aprilie 2016, în calitate de candidat la alegerile locale. O scădere drastică a veniturilor prin dispariţia celor două surse naţionale, astfel că BODEA a primit anul trecut numai 57.144 lei de la AEROPORTUL IAŞI şi 6.566 lei de la TERMO-SERVICE SA.

 La datorii şi active financiare nu sunt schimbări semnificative, în schimb nu se opresc „surprizele auto”. La data depunerii declaraţiei, Marius BODEA deţinea un autoturism LEXUS din 2007 şi un motociclu BMW din 2001. Au dispărut (faţă de declaraţia din 2015) VOLKSWAGEN-ul din 2005 şi MERCEDES-ul din 2002, dar sunt menţionate două tranzacţii efectuate chiar la începutul anului.

 Astfel, pe 14 ianuarie 2016, societatea CHEMICAL COMPANY SA Iaşi ar fi cumpărat un autoturism cu suma de 106.900 lei, iar Stan BODEA (probabil tatăl vânzătorului, dacă nu e o coincidenţă de nume) a achiziţionat pe 25 ianuarie 2016 un alt autoturism, cu 9.250 euro.

 Dacă tranzacţia fiu-tată poate fi considerată curioasă, cea dintre Marius BODEA şi CHEMICAL COMPANY SA este deja ciudată. Suma de aproximativ 24.000 euro este suspect de mare, iar faptul că o firmă achiziţionează un autoturism de la o persoană fizică ridică şi mai multe semne de întrebare. Această tranzacţie pare a fi mai mult o sponsorizare mascată decât o tranzacţie comercială onestă. Dar poate o să ne explice/arate conducerea firmei ieşene ce maşină a cumpărat la acest preţ şi de ce.

 CHEMICAL COMPANY SA Iaşi (CUI: 5945730) a fost înfiinţată în 1994 şi a încheiat ultimii ani cu profituri nete de peste un milion lei. Astfel, pentru 2015 a raportat un profit net de 1.484.902 lei, la o cifră de afaceri de 9.733.416 lei, rezultate obţinute cu 65 de angajaţi. La 31 decembrie 2015, firma înregistra datorii totale de 2.729.169 lei (nu are datorii la stat), creanţe de 2.041.973 lei şi stocuri de 736.523 lei, iar în casă şi conturi avea 225.976 lei.

CHEMICAL-COMPANY-10-ani-(2015)-w

CHEMICAL COMPANY SA Iaşi are un capital social de 100.000 lei, deţinut de

  • Vasile CIOBANU (64 de ani) – 51%
  • Ştefan CIOBANU (33 de ani) – 22%
  • Radu Gabriel CIOBANU (38 de ani) – 22%
  • Gheorghe MIHĂILESCU (63 de ani) – 3%
  • Marian TOTOLIN (67 de ani) – 1%
  • Rodica POPA (68 de ani) – 1%.

Atribuţii de administrator are doar Vasile CIOBANU.

 Societatea se ocupă de fabricarea altor produse chimice anorganice, de bază (cod CAEN 2013), iar conform site-ului propriu furnizează produse clienţilor din numeroase domenii de activitate, printre care şi sănătate publică, dar nu pe segmentul de dezinfectanţi. (sursa foto: bodea2016)

DOCUMENTE ATAŞATE:
MARIUS BODEA – declaraţie de avere (2009)

MARIUS BODEA – declaraţie de avere (2010)

MARIUS BODEA – declaraţie de avere (2011)

 MARIUS BODEA – declaraţie de avere (2012)

MARIUS BODEA – declaraţie de avere (2013)

MARIUS BODEA – declaraţie de avere (2014)

MARIUS BODEA – declaraţie de avere (2015)

MARIUS BODEA – declaraţie de avere (2016)