Supărat că intră în insolvenţă, a înfiinţat două firme în mai puţin de o lună

apa-canal-edil-construct-ww

În mai 2013, Cristinel MĂNDIŢA (40 de ani în prezent) a înfiinţat LA TRANSPORT M.A.N. SRL Craiova (CUI: 31669979), firmă al cărei obiect principal de activitate era „transporturi rutiere de mărfuri”. Deşi teoretic a activat mai bine de jumătate de an, societatea a raportat pentru 2013 o cifră de afaceri de 69.900 lei şi un profit net de 1.211 lei, rezultate obţinute cu un singur angajat.

În 2014 şi 2015 înregistrează creşteri importante ale cifrei de afaceri şi ale numărului de angajaţi, dar acestea sunt dublate de majorări consistente ale creanţelor şi datoriilor. Astfel, la finalul anului trecut, LA TRANSPORT M.A.N. SRL avea creanţe de 1.084.059 lei şi datorii de 1.462.215 lei, în condiţiile în care cifra de afaceri a fost de 996.075 lei.

Pe 23 februarie 2016, Cristinel MĂNDIŢA decide să schimbe numele firmei în APĂ CANAL EDIL CONSTRUCT SRL, iar obiectul principal de activitate devine „lucrări de construcţie a proiectelor utilitare pentru fluide” (cod CAEN 4221). După mai puţin de 4 luni, pe 8 iunie 2016, societatea se cere în insolvenţă, dar solicitarea este respinsă de Tribunalul Dolj a doua zi (Dosar nr.4969/63/2016).

apa-canal-edil-construct-3-ani-2015-w

Înainte de a solicita intrarea CANAL EDIL CONSTRUCT SRL în insolvenţă, Cristinel MĂNDIŢA înfiinţează, pe 12 mai 2016, AUTOZON CONSTRUCT SRL (CUI: 36075004), care se ocupă de „lucrări de construcţii ale drumurilor şi autostrazilor„. Al doilea asociat este Marius LEOVEANU (38 de ani), dar numai MĂNDIŢĂ are atribuţii de administrator.

Interesant este că MĂNDIŢĂ mai înregistrase o firmă şi pe 27 aprilie 2016, numită CASAMENTOS SRL (CUI: 36020998), tot în asociere cu LEOVEANU, care, de data aceasta, deţine şi funcţie de (unic) administrator. Societatea are ca obiect de activitate „Restaurante”, dar inedit nu este acest detaliu, ci adresa sediului social: satul Preajba, strada HENRY FORD! Da, există o fabrică FORD la Craiova, dar, totuşi, mi se pare o exagerare sau o umilinţă (depinde a cui a fost iniţiativa) să numeşti aşa o stradă, mai ales că oficial face parte dintr-un sat, nu din municipiul reşedinţă de judeţ.

Revenind la Cristinel MĂNDIŢA, acesta nu a renunţat la ideea cu insolvenţa şi, pe 26 octombrie 2016, a depus o nouă cerere, precizând că „nu îşi mai poate achita datoriile către creditori în cuantum de 911.738,39 lei„. Judecătorul sindic Valentina VASILE de la Tribunalul Dolj a admis cererea pe 2 noiembrie 2016, dar a numit alt administrator judiciar provizoriu decât cel propus de debitoare, avînd în vedere faptul că şi creditorul RR TRANS SRL a solicitat aplicarea Legii 85/2014.

Atribuţiile de administrator judiciar provizoriu vor fi îndeplinite de RDP GRUP IPURL, care va primi o remuneraţie iniţială de 1.000 lei/lună, iar creditorii trebuie să se înscrie la masa credală până pe 13 decembrie 2016. Prima şedinţă a Adunării Creditorilor a fost programată pe 23 ianuarie 2017, ora 10.00, la sediul Tribunalului Dolj. Următorul termen de judecată în Dosarul nr.8501/63/2016 este programat pe 18 ianuarie 2017.

Demn de menţionat este şi faptul că, în aprilie 2016, Cristinel MĂNDIŢA s-a retras din AUTOZON SRL (CUI: 23966022), firmă la care deţinea 52% din capitalul social, părţile sociale fiind preluate de celălalt asociat, soţia Mihaela-Jeni MĂNDIŢA (împlineşte 41 de ani luna viitoare). AUTOZON SRL este, de fapt, un service auto care anul trecut a avut 38 de angajaţi şi a înregistrat un profit net de 37.134 lei, la o cifră de afaceri de 2,40 milioane lei. (sursa foto: ezparkbudapest.com)