SUPER-AFACERE: tragi 3 dungi cu bidineaua pe asfalt, închiriezi locul de parcare astfel creat şi… raportezi pierderi de 35% din cifra de afaceri; drept recompensă, managerul e avansat „vice” la CJ

Parking-PN

În municipiul Piatra Neamţ, problema parcărilor de reşedinţă s-a rezolvat relativ simplu: o firmă controlată de Consiliul Local, numită PARKING SA (CUI: 12661090), a tras 3 dungi cu bidineaua pe asfalt (în ultima perioadă, a treia a fost înlocuită cu numărul de înmatriculare) şi, astfel, a desenat un dreptunghi cât să încapă o maşină (a patra latură este, de obicei bordura). Acesta operaţiune s-a derulat pe aleile din jurul blocurilor, dar şi pe străzile principale (cu două benzi pe sens) din preajma imobilelor de locuit. Astfel, „s-au creat” aproape 17.000 de locuri de parcare.

 Acestea sunt închiriate cu 150 lei/an pentru persoanele fizice şi cu 350 lei/an pentru persoanele juridice. În tot anul respectiv, PARKING SA nu mai face nimic la acel loc de parcare. Dacă se întâmplă ca deţinătorul (chiriaşul) să găsească locul ocupat, sună la „proprietar”, acesta vine şi blochează roţile intrusului, iar pentru deblocare percepe o taxă de 50 de lei.

 Desigur, nu a mai stat nimeni să verifice dacă chiar toate terenurile „ocupate” cu astfel parcări sunt proprietatea Primăriei, dar ce mai contează?!

Adevăratele rezultate anuale

Deşi este evident că o astfel de activitate nu necesită investiţii sau cheltuieli importante, PARKING SA a înregistrat rezultate financiare jenante, încheind exerciţiile financiare cu profituri minore sau chiar cu pierderi. Şi parcă pentru a demonstra că incompetenţa (managerială) şi  nesimţirea nu au limite, societatea a raportat pentru anul trecut pierderi de 400.143 lei, aproape 35% din cifra de afaceri.

PARKING-10-ani-(2015)-w

Conform situaţiilor financiare pe 2015, veniturile înregistrate anul trecut au fost de 1.160.348 lei, faţă de 1.813.585 lei în 2014, scăderea fiind de 36%. În schimb, cheltuielile s-au redus cu numai 12%, la 1.560.491 lei, de la 1.769.170 lei în 2014. În ceea ce priveşte cheltuielile cu personalul, acestea s-au diminuat cu 33%, – de la 1.009.680 lei, la 678.194 – dar asta în condiţiile în care numărul mediu  de angajaţi a scăzut cu 32% (17 în 2015, 25 în 2014).

 Este adevărat că s-a schimbat formula de înregistrare a veniturilor, dar asta nu este o scuză pentru managementul societăţii. Conform OMF 1802/2014, „veniturile se alocă perioadei la care se referă, şi nu la data încasării„. Altfel spus, situaţia în mare se prezintă astfel: anul trecut, PARKING SA a încasat 1.715.387 lei, dar numai suma de 1.160.348 lei este aferentă serviciilor prestate (vorba vine) în 2015, diferenţa de 555.039 lei fiind consemnata ca „venituri în avans” pentru anul 2016.

 Diferenţă dubioasă între veniturile raportate şi cele „matematice”

 În raportul administratorilor aferent anului 2015, se spune că PARKING administrează 16.700 locuri de parcare, cu un grad de ocupare de 82,30%. Asta înseamnă 13.744 locuri închiriate. Dacă presupunem că toate sunt închiriate pe persoană fizică, rezultă ce veniturile anuale ar trebui să fie de 2.061.600 lei. În varianta în care 10% dintre parcări sunt „pe persoană juridică”, veniturile anuale ar trebui să urce la 2.336.480 lei.

 În realitate, veniturile anuale sunt mai mici (cele contabile din 2015 – la jumătate). Chiar dacă luăm în calcul şi veniturile înregistrate în avans, tot apare o diferenţă semnificativă (de aproximativ 140.000 euro în cazul „10% locuri pe firmă”). Din păcate, calculul nu poate fi exact pentru că nu se precizează nicăieri câte persoane fizice şi câte firme au contract cu PARKING SA. Cu toate acestea, este clar că apare o diferenţă suspectă între veniturile declarate şi cele „matematice”. Asta înseamnă ori că se acordă foarte multe gratuităţi (cui si de ce?), ori că nu toate facturile şi chitanţele se înregistrează în contabilitate (verificarea prin încrucişare este aproape exclusă la persoanele fizice)!

 „Am procedat la intensificarea activităţii”… pentru un grad de ocupare mai mic!

 În raportul administratorilor aferent anului 2015, după ce precizează că gradul de ocupare a fost de 82,30%, se spune aşa: „Pentru a ajunge la acest grad de ocupare am procedat la intensificarea activităţii în scopul creşterii numărului de locuri contractate. Astfel, clienţii cărora le-a expirat contractul de prestări servicii parcare de reşedintă domeniul public au fost anunţaţi prin intermediul televiziunii, presei locale, fluturaşe de avertizare, precum şi telefonic de către dispecerul societăţii”. Conform raportului din 2014, gradul de ocupare în anul anterior a fost de 83,33%. Altfel spus, pentru ca gradul de ocupare să fie cu peste un procent mai mic, a fost nevoie de (multă) reclamă plătită şi „fluturaşe” (tot pe bani)!

 Mâine se deschide şampania… pentru aprobarea bugetului pe 2016!

 Conform site-ului propriu, secţiunea „Noutăţi” mâine, 18 august 2016, la ora 14:00, se va desfăşura Adunarea Generală Ordinară a Acţionarilor, care are două puncte pe ordinea de zi:

  • Prezentarea şi aprobarea Bugetului de Venituri şi Cheltuieli pentru anul 2016;
  • Diverse.

 DA, după ce au trecut 7 luni şi jumătate din 2016, la PARKING SA va fi prezentat BVC-ul pe acest an. Şi va fi aprobat – după cum e formularea din convocator, nu există şi varianta respingerii. Nu înţeleg de ce nu au aşteptat până prin decembrie, că atunci se ştia clar ce şi cum.

 Doi acţionari sunt şi îngropaţi, alţii doi au pornit spre cimitir

 Conform raportului administratorilor, oficial există 21 de acţionari, „tătic” fiind Consiliul Local Piatra Neamţ cu 69,51% din capitalul social. Deşi ceilalţi acţionari nu contează la vot, trebuie menţionat faptul că doi dintre aceştia au murit deja: este vorba de firma ALPIN AG SA (CUI: 2045874), radiată din 2011, şi RALEA C & A COMPANY SRL (CUI: 9935535), radiată în aprilie 2016.

 Aceste două firme au fost radiate după închiderea procedurilor de faliment. În mod normal, lichidatorii judiciari ar fi trebuit să vândă acţiunile deţinute de aceste două debitoare, dar nu s-au obosit. E drept că valoarea titlurilor deţinute este mică şi ar fi putut să nu acopere cheltuielile cu evaluarea.

 Alţi doi acţionari „pe moarte” sunt AQUA CALOR SA (CUI: 6275388) şi COMPANIA MUNICIPALĂ DE INVESTIŢII URBAN SA (CUI: 7089677), prima societate menţionată fiind în faliment, iar a doua în insolvenţă.

Hai cu o privatizare, eventual pe şest!

 Nefiind acţionar, nu ştiu ce se va discuta la punctul 2 de pe ordinea de zi – „Diverse” (nici acţionarii nu cred că ştiu, dar asta nu mai contează), dar o ipoteză – poate nu chiar aşa de fantezistă – ar fi următoarea: ţinând cont de rezultatele proaste, de faptul că nu se poate fura cine ştie ce cu ajutorul PARKING SA, plus că nu e exclus ca după alegeri să se mai schimbe „jupânii”, preşedintele CA sau Consiliul Local lansează spre dezbatere publică („sanchi”, aşa se spune) varianta privatizării societăţii. Chiar dacă nu s-a reuşit preluarea parcărilor cu plată, aşa cum probabil doreau investitorii interesaţi de privatizare!

 Sau, ipoteza „hard”: societatea are nevoie urgentă de bani, să facă nu ştiu ce investiţii, iar primăria nu are de unde, că şi-aşa e în rahat – hai cu o majorare de capital social, că există nişte firme dornice să investească! Drept consilier (chiar pro-bono) poate fi cooptat domnu’ Rotaru.

 Ţinând cont de faptul că (deocamdată) sunt doar ipoteze/speculaţii, amân detalierea pentru când va fi cazul.

 DULAMĂ – preşedinte! A dovedit că e capabil, e păcat să se irosească

 Meritul principal pntru rezultatele excepţionale înregistrate anul trecut îi revine fostului manager, Cristinel Laurenţiu DULAMĂ (49 de ani). Şi cum e păcat să nu foloseşti o asemenea valoare la capacitate maximă şi să o laşi să se plafoneze într-o firmă care nu poate mânări mai mult de 500.000 de euro pe an, „Amedeo” DULAMĂ a fost promovat vicepreşedinte la Consiliul Judeţean Neamţ.

Laurentiu-Dulama

Şi pentru că DULAMĂ este un tip supercorect (a se vedea AICI), s-a retras din funcţia de administrator la OLIMPUS TRADE SRL (CUI: 9028773) şi a devenit doar asociat minoritar (45% din capitalul social), anterior fiind unic asociat. Persoană care a devenit asociat majoritar (printr-o majorare de capital social) şi administrator se numeşte Lenuţa DOBROTĂ (54 de ani), s-a născut în Braşov şi are domiciliul din acte în Galaţi.

 Interesant (de analizat) este faptul că gălăţeanca mai deţine o firmă de construcţii în Piatra Neamţ – SPORT GASTAIN SRL (CUI: 22928462). Pe site-ul Finanţelor (AICI), telefonul de contact al acestei firme este 0233-220238. Parcă ştiam de undeva numărul acesta! Aaa, e fixul de la PARKING SA! (surse foto: facebook.com)

CITIŢI ŞI:
PARKING: directorul Dulamă are leafa mai mare ca a unui ministru. Fondul de salarii s-a dublat în doi ani

OLIMPUS TRADE: contracte dubioase cu CNI şi Primăria Piatra Neamţ. A câştigat lucrări de construcţii, deşi nu avea aşa ceva în obiectul de activitate