Ţeapa CEL.ro (via CORSAR ONLINE) se ridică la 9 milioane lei… partea Fiscului fiind de 8,73 milioane lei; Lichidatorul judiciar (provizoriu) ALINA CUŢOV „trage mâţa de coadă”… iar afacerea lui Tiberiu Florian POP se derulează bine-mersi pe BRAND DESIGN TEAM

CORSAR ONLINE SRL Bucureşti (CUI/CIF: 26747604) – societatea care a administrat magazinul online CEL.ro timp de vreo 10 ani – a intrat direct în faliment (la propria cerere) pe data de 9 septembrie 2021 – Dosarul nr.22538/3/2021.

În cererea introductivă, CORSAR ONLINE SRL – firmă deţinută şi administrată de Tiberiu Florian POP (foto) – a susţinut că „o amendă primită în 2019 de la Consiliul Concurenţei a avut efecte dezastruoase pentru societate, fiind afectate iremediabil relaţiile cu furnizorii şi clienţii” şi a precizat că valoarea datoriilor este de 8.968.352,39 lei.

Tabelul definitiv al creanţelor prezintă o masă credală de 9.000.404,41 lei, „sponsorul” principal fiind Fiscul, cu o creanţă teoretic garantată de 1.599.029 lei şi una bugetară de 7.135.395 lei… adică un total de 8.734.424 lei. Conform site-ului ANAF, stopajul la sursă, adică banii furaţi de la angajaţi, este de cel puţin 950.000 lei.

La propunerea debitoarei, a ajuns în funcţia de lichidator judiciar provizoriu CII CUŢOV ALINA, care în 4 luni (de la deschiderea procedurii) a publicat un singur raport de activitate – pe 19 noiembrie 2021. Nu este clar dacă, între timp, practicianul a fost confirmat în funcţie (prima Adunare a Creditorilor nu s-a întrunit, a rămas că va fi convocată alta în decembrie 2021), iar Raportul privind cauzele falimentului „a rămas în aer”… deşi în mod normal trebuia întocmit în termen de 40 de zile.

Un Raport cu adevărat corect/onest ar trebui să scoată în evidenţă faptul că afacerea CEL.ro a fost transferatăîn detrimentul creditorilor CORSAR ONLINE SRL – pe societatea BRAND DESIGN TEAM SRL Bucureşti (CUI/CIF: 38170983), care îi are ca asociaţi pe Alexandru Victor MORUŞ (10%) şi Tiberiu Florian POP (90%), cu menţiunea că doar MORUŞ îndeplineşte atribuţii de administrator.

În 2020, CORSAR ONLINE SRL a raportat pierderi (de 3.514.471 lei) şi o diminuare a cifrei de afaceri, în timp ce BRAND DESIGN TEAM SRL, cu doar 5 angajaţi, a reuşit vânzări de 42.770.700 lei şi profit net de 2.048.058 lei. Totodată, stocurile CORSAR ONLINE SRL au scăzut în 2020 cu mai mult de două treimi… şi „au dispărut” active imobilizate de 1,82 milioane lei. Acestea sunt alte aspecte care ar trebui să fie analizate de lichidatorul judiciar.

Şi peste toate acestea… vine întrebarea: în ce condiţii a preluat BRAND DESIGN TEAM SRL site-ul CEL.ro (site-ul, nu domeniul… să fie clar), cu o valoare de piaţă de ordinul milioanelor, şi care este angajamentul/aranjamentul financiar în privinţa mărcilor CEL… şi DOMO?

Mă îndoiesc că Alina CUŢOV se va deranja să răspundă la aceste întrebări – sper să fie înlocuită dacă încă nu s-a întâmplat asta -, aşa că voi sesiza Fiscul… care încă se luptă să anuleze sentinţa de deschidere a procedurii de faliment (are nişte apeluri prin martie).