BAVARIA TOUR este o agenţie care a vândut numeroase circuite OMNIA şi, după intrarea în colaps a tour-operator-ului, a încearcat să îşi convingă clienţii că nu are nicio vină, invocând un contract de mandat, ceea ce ar însemna (după interpretarea şefei de la BAVARIA) că păgubiţi trebuie să se adreseze firmei OMNIA TURISM SRL.

Numele societăţii care a administrat până recent agenţia este BAVARIA HOLIDAY GROUP SRL Bucureşti (CUI: 32947801), a fost înfiinţată în 2014 şi este deţinută integral de Vasile VOIDAHAZAN (66 de ani), în timp ce Camelia BADIU (fostă VOIDAHAZAN, 36 de ani) deţine funcţia de administrator.

Mai mulţi turişti au dat în judecată BAVARIA TOUR şi unii dintre aceştia au câştigat deja în prima instanţa, cel mai elocvent exemplu fiind al reclamantei Hajnal PATAKI, reprezentată de către Cabinet de Avocat MATE ATTILA – Dosarul nr. 35926/299/2017. Pe 15 martie 2018, Judecătoria Sector 1 a decis aşa:

  • Obligă pe pârâtă (BAVARIA HOLIDAY GROUP SRL – n.r.) la restituirea către reclamantă a sumei de 41.405 lei (9.004 euro, la cursul euro/leu din data de 31.10.2017), reprezentând contravaloare servicii
  • Obligă pe pârâtă la plata către reclamantă a sumei de 1.848 lei, cheltuieli de judecată, reprezentând taxă judiciară de timbru

Demn de remarcat este faptul că această sumă îi permitea şi îi permite în continuare păgubitei să solicite deschiderea procedurii de insolvenţă împotriva BAVARIA HOLIDAY GROUP SRL (suma minimă este 40.000 lei, nu 10.000 euro). Desigur, dacă nu primeşte banii de la agenţie în urma acestei sentinţe.

BAVARIA TOUR nu numai că nu şi-a propus să despăgubească turiştii sau să ajungă la o înţelegere cu ei, dar deja a recurs la golănia clasicămutarea activităţii pe o altă firmă.

Astfel, pe 6 martie 2018 a fost înmatriculată BAVARIA CONCEPT TOUR SRL (CUI: 38970773), firmă la care Camelia BADIU este unic asociat şi unic administrator. Capitalul social este de 1.000 lei, va presta “activităţi ale agenţiilor turistice” (Cod CAEN 7911), iar sediul social este în Bucureşti, str. Zăgazului nr.13-19, sc.B, et.4, ap. B427… adică exact unde figurează şi sediul social al celeilalte firme BAVARIA… şi domiciliul lui Vasile VOIDAHAZAN. Parcă nu era voie cu două firme în acelaşi apartament!

Pe site-ul bavaritour.ro, deja au fost făcute modificările şi noua firmă este menţionată aproape peste tot. Surprinzător, chiar dubios, este că BAVARIA CONCEPT TOUR SRL a obţinut lienţa de turism la doar două săptămâni de la înfiinţare. Cel puţin, aşa scrie pe site: Licenţa de turism nr.7958/20.03.2018…. dar documentul nu este afişat pe site.

Eu zic să pregătească ministrul Bogdan Gheorghe TRIF un discurs pentru viitorul apropiat, când va izbucni scandalul BAVARIA şi, foarte probabil, BAVARIA HOLIDAY GROUP SRL va intra în insolvenţă. Discurs în care să ne explice de ce se pot muta “peste noapte” licenţele de turism.

“Noua” agenţie BAVARIA TOUR susţine că are o poliţă de asigurare pentru perioada 15.03.2018 -14.03.2019, încheiată la “City Insurance”, dar aceasta nu este postată pe site. În schimb, poate fi găsită cea “pe firma veche”, care expiră în mai 2018 (AICI).

Cam aşa se prezintă situaţia cu BAVARIA TOUR. Iar dacă nu sunteţi printre cei păgubiţi şi intenţionaţi să achiziţionaţi circuite/pachete turistice de la “noua agenţie”, ar fi bine să reţineţi că… în fiecare an poate fi înfiinţată o nouă firmă, pe care să fie mutată activitatea. După cum se vede, nu există nicio restricţie

Şi pentru că pe site-ul bavariatour.ro apare sigla ANAT, iar de pe site-ul ANAT aflăm că BAVARIA TOUR este membră (mă mir că nu e în Consiliul Director!), poate noul preşedinte, Nicolae DEMETRIADE, ne spune cât de sigur este să apelezi la o agenţie membră ANAT! (sursa foto: facebook.com/bavariaholidaytour)

UPDATE:
(informaţie primită de la un cititor supervizor.ro, căruia îi mulţumesc)

Camelia BADIU face parte din COMISIA DE ETICĂ ŞI BUNE PRACTICI… de la ANAT, desigur!




28 Martie 2018

10 Opinii până acum.

  1. Ducu says:

    Da’ ce-i si mai tare e ca Camelia Badiu e membra in nou infintata COMISIE DE ETICĂ Și BUNE PRACTICI din anat. ( http://www.anat.ro/despre-anat/comisii-de-specialitate/ ). Imi spunea cineva din domeniu ca toti din bransa stiu ca cine a vandut oferte omnia ori e un oportunist care vrea sa faca multi bani pe nepriceperea turistilor ori e el insusi nepriceput. Daca mai face parte si din amintita comisie am fi tentati sa credem ca-i din ambele categorii. Dar trebuie sa credem ca-s profesionisti cu totii.
    Se lauda ca-s pe piata de 10 ani ( bavariatour.ro/despre-noi/ ) si au functionat pana acum pe minim 3 firme. Zic minim pt. ca-i greu de aflat ce-a fost inainte de 2014.
    Ce-i public e ca:
    in 2014 au avut venituri de 87.646 Lei … profit 9.665 Lei
    in 2015 au avut venituri de 340.144 Lei … profit 179.868 Lei
    in 2016 au avut venituri de 574.539 Lei … profit 58.755 Lei
    Fat Frumos ar fi invidios pe crestere. Dar asa-i cu succesu-n criza asta care nu se mai termina. Il are cene-i cu tupeu.

  2. Andrei says:

    Cum sa pui botul la reduceri ,,de pana la 40% la circuite”? … vanatorii de asemenea vacante ar trebui sa stie ca pachetele de acet tip sunt organizate de toti ,,touroperatorii” de pe la noi fara sa se implice financiar. Adica mai pe intelesul tuturor astia nu-si asuma riscuri da’ vor venituri mari, bineinteles, pe neinformarea ,,calatorului”
    Daca ar face rezervarea ferma a hotelului (hotelurilor) inca de la punerea in vanzare a circuitului atunci poate ar putea sa ofere mici reduceri. Dar ei NU. Merg cu hotelul x din centru SAU SIMILAR iar cu cateva zile inainte de plecare rezerva ce mai e disponibil si bineinteles ca uita de hotelul nominalizat ca doar e scump sau nu mai e disponibil si merg pe SIMILAR ca-i mai ieftin si profitu-i mai mare. Altii nici nu se mai obosesc sa nominalizeze un hotel ci amintesc vag ca veti fi cazati la 3-4*, iar daca n-o fi liber nimic veti fi cazati in apropierea localitatilor mentionate. Cum pe posibil? Au la cine sa vanda. Iar calatorii nemultumiti isi varsa naduful ,,pe net” ca anul urmator sa-si ia vacanta la fel.

  3. Violeta says:

    Situatia e simpla, dar, asa cum numai la noi se intampla, toti pun umarul sa complice lucrurile.
    Agentiile revanzatoare sigur ca-n majoritatea cazurilor pierd in instanta daca au vandut pachete omnia.
    Pot sa castige numai daca pot devedi in instanta ca au informat turistul ca a cumparat pachetul
    de la revanzator si ca ceea ce a cumparat e pachet organizat de turoperatorul omnia. In acest caz
    turistul a stiut ca ceea ce a luat e pachet organizat de omnia situatie in care si-a asumat si riscul de insolvabilitate/ faliment al organizatorului omnia.
    Numai ca din pacate majoritatea revanzatorilor nu informeaza turistii cine e organizatorul pachetului iar cand apare insolventa/ falimentul acestuia revanzatorul evident ca-i bun de plata.
    Ideal ar fi ca atunci cand nu informeaza turistii (nu conteaza ca din nepricepere sau interes) cine-i organizatorul pachetului sa-si asume daca ulterior acesta intra in insolventa/ faliment si sa despagubeasca turistii. Unii o fac dar altii mai cu tupeu isi baga propria firma-n faliment stiind ca vor putea apoi foarte usor sa functioneze pe o alta firma, caz in care turistii pagubiti pot sa recupereze numai din asigurarea firmei falimentate (10.000/ 50.000 usd).
    Ideal ar fi ca turistii daca au fost informati ca au luat pachet omnia sa-si asume si sa se indrepte asa cum e civilizat spre organizatorul pachetului ca doar el nu-si respecta obligatiile. Dar turistii simtind ca nu vor mai recupera mai nimic de la omnia sigur ca fac pe prostii si sar la gatul revanzatorului (amenintari, reclamatii, intimidari etc.)
    Ce dovedeste acest lucru? ca majoritatea revanzatorilor nu se pricep sa vanda iar cei care au de castigat sunt organizatorii pachetelor care stau pititi si-si cresc veniturile.
    Norocul lor e ca DIN PACATE turistii sunt praf, nu pricep nimic din ceea ce li se intampla si inghit pe nemestecate ,,super ofertele” ,,reducerile la reduceri” ,,pretul cel mai mic din care sigur sigur mai primesc o reducere daca se plimba din agentie in agentie” etc.

  4. LIa says:

    Eu am citit legislatia care reglementeaza activitatea agentiilor de turism si rezulta ca toate agentiile, fie ca sunt tur operatoare sau intermediaza, au obligatii fata de clientii cu care au incheiat contracte, chiar daca ele au subcontractat pachetul turistic altei agentii.Aici numai un specialist in domeniu ar putea sa spuna daca instantele judecatoresti ar putea sa absolve Ag Bvaria de obligatii fata de turistii cu care are contracte.Eu asa ma inteles din OG 107/1999, art 20(1) si OG nr 26/2017. Nu sunt de profesie, dar asa rezulta. Si daca imi amintesc bine, cineva care a deschis proces cu Bavaria avand o situatie de acelasi gen, a si castigat procesul(nu stiu daca si-o obtinut banii).
    Daca cineva are noutati importante si si-a recuperat banii, il rugam sa ne spuna.

  5. Dumitru says:

    Dovada clara ca agentiile revanzatoare au obligatii fata de turistii cu care au incheiat contractele o reprezinta si noul proces castigat ieri la Judecatoria Sectorului 1 impotriva Bavaria Holiday Group.
    “Dispune rezoluţiunea contractului de comercializare a pachetelor de servicii turistice nr. BVR 1489/17.08.2017. Dispune repunerea părţilor în situaţia anterioară încheierii contractului, în sensul că obligă pârâta la restituirea către reclamantă a sumei de 3173 lei reprezentând plată servicii achitate în baza contractului nr. BVR 1489/17.08.2017. Obligă pârâta la plata către reclamantă a dobânzii legale la debitul de 3173 lei, dobânda ce se va calcula de la data de 19.08.2017 până la plata efectivă a debitului. Obligă pârâta la plata cheltuielilor de judecată în sumă de 230 lei, reprezentând taxa judiciară de timbru”.
    http://portal.just.ro/299/SitePages/dosar.aspx?id_inst=299&id_dosar=29900000000729229

  6. Violeta says:

    Asa-i la noi. Zic una si poporul intelege fiecare ce vrea, sau mai bine zis ce-i convine. Sigur ca revanzatorii au obligatii fata de turisti, doar o parte din castig le revine SI lor. Lumea nu-i jurista da-si da cu parerea.
    Sigur ca Bavaria a pierdut. Da’ asa cum spuneam mai sus, poate n-au fost in stare sa dovedeasca in instanta ca au fost de buna credinta si s-au comportat ca agentie revanzatoare informand turistii ca ce au luat e pachet de la omnia iar pachetul luat e organizat de omnia ca touroperator. Numai din cauza asta au pierdut chiar daca au platit la omnia pachetul. Asta intelege orice jurist mai de DoamneAjuta, chiar si unul cu ,,studii” mai recente.
    Tocmai deaia astia de la bavaria s-au miscat repede ,,functionand” deja pe ,,noua” firma/ licenta/ polita etc. Au stiut cum au obtinut profiturile alea uriase anii trecuti si stiu ca-n instanta e posibil sa piarda.
    Astfel, pagubitii bavaria vor imparti 10.000 usd (polita de revanzator).

  7. Saftere Andreea says:

    Am facut parte din grupul care a ramas blocat in Thailanda, cand directorul de la Omnia s-a sinucis. Am cumparat excursia de la Bavaria Tour,dar acestia nu doresc sa-mi restituie banii pentru serviciile neefectuate, desi in contract scrie clar acest lucru. Au avut tupeul sa-mi ofere la schimb o excursie grautita la Mamaia sau Predeal, daca as fi cumparat un alt pachet turisitic de la ei. Trist este ca autoritatile sunt de partea lor. Voi actiona in instanta, deja am inceput procedura

  8. tanase says:

    Foarte interesant ce spuneti aici. Si eu am avut tur rezervat prin Bavaria la Omnia, dar Omnia a dat faliment inainte sa aiba loc turul. Dadusem un avans de 25% si mi-au dat banii inapoi. Explicatia lor a fost ca doar la tururile platite integral sunt probleme, la cei care au dat avans nu au virat banii spre Omnia, deci au dat inapoi de la ei.
    Voi incerca din nou o rezervare prin ei, cine stie ce se mai intampla…

Spune-ți opinia