Am sesizat un prefect (Instituţia Prefectului este denumirea corectă) în legătură cu „posibile ilegalităţi” la o primărie. Reacţia a fost rapidă, nu am ce să comentez:
– în ziua respectivă am primit număr de înregistrare:
– după vreo 10 zile am primit (în scris, prin poştă) şi un răspuns.
Problema e cu răspunsul!
Mi s-a comunicat că petiţia mea a fost transmisă „spre competentă soluţionare”… primăriei reclamate, urmând ca aceasta să ne comunice – mie (am datele de contact în copia sesizării, nu au fost blurate) şi prefecturii/prefectului – „constatările efectuate şi măsurile dispuse”.
Am citit de mai multe ori hârtia respectivă, am zis că mi-a scăpat ceva. Cum ar putea instituţia/primăria reclamată să recunoască o eventuală ilegalitate?!
Considerând că nu e normal ca o instituţie reclamată să analizeze reclamaţia mea, am solicitat un ajutor, un punct de vedere, de la foşti prefecţi.
Iar răspunsul a fost aproape la fel:
Corpul de control al prefectului verifică astfel de petiţii. Are loc o corespondenţă cu primăria, se solicită documente, iar la final se dă un răspuns din partea Instituţiei Prefectului
Se pare că mie îmi revine onoarea de a primi un răspuns de la primăria reclamată, nu de la instituţia sesizată!