Nemulţumit că nicio instituţie nu se autosesizează la articolele pe care le-am scris, am trimis o sesizare la Fisc, prin care am reclamat „suspiciuni de ilegalitate” la o firmă şi am solicitat să analizeze „oportunitatea declanşării unui control” la societatea respectivă.
După câteva zile mi s-a comunicat că petiţia mea, transmisă pe mail, nu poate fi luată în consideraţie pentru că nu am menţionat „datele de identificare complete, respectiv adresa poştală„.
Am transmis şi adresa poştală.
După alte câteva zile mi s-a spus că Direcţia de Finanţe sesizată „este deschisă şi receptivă la sesizările cetăţenilor, în vederea identificării şi sancţionării încălcărilor legislaţiei în vigoare”… dar că, „potrivit Codului de Procedură Fiscală, aprobat prin Lg.207/2015, cu modificările şi completările ulterioare, programarea unei acţiuni de inspecţie fiscală se face cu respectarea prevederilor art.121 din actul normativ invocat”
Am căutat pe net art.121 şi am găsit ceva pe site-ul ANAF, unde spune că:
Selectarea contribuabililor/plătitorilor ce urmează a fi supuşi inspecţiei fiscale este efectuată de către organul de inspecție fiscală competent, în funcție de nivelul riscului. Nivelul riscului se stabilește pe baza analizei de risc
Am dedus că Fiscul, prin Direcţiile/Administraţiile aferente, are un plan, o programare pentru inspecţiile fiscale, bănuiesc că pe câteva luni, sper că planul nu e multi-anual, dar aproape sigur e că nu contează dacă apare „un Gigel” ca mine cu o reclamaţie/sesizare.
Altfel spus, instituţia sesizată nu analizează ceea ce a reclamat cineva (eu, în cazul de faţă), ci are un plan de controale… în funcţie de nu ştiu ce. Şi nu se abate de la acel plan, conform principiului „idei puţine, dar fixe„.
Am transmis sesizarea respectivă şi la ANTIFRAUDĂ. Cei de acolo încă nu mi-au comunicat dacă i-am deranjat sau nu! (sursa foto: fanatik.ro)