Anca Liana CRISTIAN (ANOVA INSOLVENCY): Încă o incompetentă (sau ticăloasă?) care a ajuns practician în insolvenţe. NU a primit actele contabile de la AUTO TODY-FAMILY TVL, nu găseşte cele 14 vehicule din evidenţele oficiale… aşa că a propus închiderea procedurii de faliment. FĂRĂ cerere de atragere a răspunderii! Fiscul are creanţă garantată!

AUTO TODY-FAMILY TVL SRL Podu Iloaiei (CUI/CIF: 26664843) a intrat direct în faliment, la cererea creditorului Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice (AJFP) Iaşi, conform deciziei pronunţate de Tribunalul Iaşi pe 5 octombrie 2023Dosarul nr.3603/99/2023.

Tabelul definitiv prezintă o masă credală de 128.341,88 lei, cel mai generos „sponsor” fiind, desigur, Fiscul – o creanţă teoretic garantată de 113.674 lei şi una bugetară de 4.372 lei.

În Raportul privind cauzele insolvenţei/falimentului, lichidatorul jdiciar ANOVA INSOLVENCY IPURL (Anca Liana CRISTIAN) spune foarte clar că nu a primit documentele financiar contabile ale debitoarei… motiv pentru care „nu dispune la momentul întocmirii prezentului raport, de suficiente date pentru a determina cauzele care au dus la apariţia stării de insolvenţă a debitoarei şi nici nu se pot identifica persoanele cărora le-ar fi imputabilă apariţia acestei stări”.

Această afirmaţie arată că Anca Liana CRISTIAN ori nu cunoaşte prevederile la zi ale Legii 85/2014… ori le cunoaşte şi «şe şterge la fund cu ele»!

Prin Decizia nr.14/2022 a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie privind examinarea recursului în interesul legii, publicată în Monitorul Oficial, Partea I nr.902 din 13 septembrie 2022, s-a stabilit că în interpretarea şi aplicarea unitară a dispoziţiilor art.169 alin.(1) lit.d) teza a doua din Legea nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care pârâtul nu predă documentele contabile practicianului în insolvenţă, după prealabila notificare, se prezumă relativ întrunirea tuturor condiţiilor necesare atragerii răspunderii patrimoniale pentru fapta prevăzută de art.169 alin.(1) lit.d) din aceeaşi lege.

În aceste condiţii, se pune întrebarea dacă Anca Liana CRISTIAN este (doar) incompetentă sau este vorba (şi) de ticăloşie. Eu votez pentru a doua variantă (sau o combinație între ele)… din motivele prezentate în continuare.

În cel mai recent raport de activitate, ANOVA INSOLVENCY IPURL precizează că „societatea figurează cu un număr de 14 vehicule înmatriculate în evidenţa automată, respectiv: Auto marca YAMAHA YBR125 RE03 1, Certificat nr.1002810395; Auto marca HONDA CB 500 XA PC46 22, Certificat nr.100495370S; Auto marca MERCEDES-BENZ 0405RH, Certificat nr.100376173S; Auto marca HONDA CB500 PC26, Certificat nr.100333530S; Auto marca HYUNDAI GETZ TB, Certificat nr.100325513S; Auto marca RENAULT SYMBOL B LBTE, Certificat nr.100324931S; Auto marca HONDA HORNET PC 36 1 4, Certificat nr.100316753S; Auto marca KEEWAY RKV K69-1, Certificat nr. 100310243S; Auto marca FORD FIESTA JH1 F6JB1, Certificat nr.100302141S; Auto marca HENRA 2000, Certificat nr.100302140S; Auto marca RENAULT LB07CF CLIO, Certificat nr.100297228S; Auto marca MAN SILENT 18.224, Certificat nr.100292874S; Auto marca DAEWOO MF484/MATIZ, Certificat nr.100324932S; Auto marca FORD FIESTA JH1 F6JB1, Certificat nr.100290444S”… plus „un număr de 24 vehicule radiate în perioada 10.06.2010 – 08.02.2022″.

Pentru că agentul economic a fost declarat INACTIV din aprilie 2019, lichidatorul judiciar ar fi trebuit să verifice – CU AJUTORUL ALTOR INSTITUŢII, desigur – cum au fost radiate cele 24 de vehicule… într-o perioadă pentru care nu există documentele contabile.

Ce face marea specialistă Anca Liana CRISTIAN?! Zice că „bunurile mobile constând într-un număr de 14 autoturisme existente scriptic în patrimoniul debitoarei, nu au fost identificate faptic în cursul procedurii de către lichidatorul judiciar” (virgula îi aparţine! – n.r.), REAMINTEŞTE că „nu a identificat motivele imputabile care au dus la apariţia stării de insolvenţă a debitoarei şi nu se pot identifica persoanele cărora le-ar fi imputabilă apariţia acestei stări”, PRECIZEAZĂ că „nu se intenţionează a se atrage răspunderea organelor de conducere ale debitoarei”… şi propune închiderea procedurii simplificate de insolvenţă a debitoarei! Mă mir că nu a cerut şi decontare pentru servicii de contabilitate!

Fără documentele prevăzute de lege, cu 24 de radieri suspecte, cu 14 vehicule neidentificate… şi cu o creanţă garantată reprezentând 88,57% din masa credală, ANOVA INSOLVENCY IPURL (Anca Liana CRISTIAN) propune fără jenă (ca să nu zic cu nesimţire) să se îngroape această golănie! Specialist în insolvenţe… pe lista celor agreaţi de Fisc!

Înfiinţată în 2010, AUTO TODY-FAMILY TVL SRL este societatea prin intermediul căreia a funcţionat mai mulţi ani şcoala de şoferi AUTO TODY-FAMILY (din Iaşi). După cum precizează şi lichidatorul judiciar, firma a fost deţinută şi administrată de Victor TODIRAŞCU până în octombrie 2020… când a fost trecută pe numele „necăjitului” Dănuţ ARHIP.

Desigur, şcoala de şoferi funcţionează fără probleme… pentru că mai există firmele AUTO TODY FAMILY JUNIOR SRL (CUI/CIF: 36698185, administrator Victor-Teodor TODIRAŞCU) şi AUTO TODY FAMILY DRIVER SRL (CUI/CIF: 41615240, administrator Vasile ARHIP), ambele cu sediul social în oraşul Podu Iloaiei. Prima este activă din 2016, dar a doua a fost înfiinţată în 2019 şi a preluat activitatea de la AUTO TODY-FAMILY TVL SRL. Nu ar fi de mirare ca acele 14 vehicule să se regăsească la aceste două societăţi!

În ceea ce îl priveşte pe Dănuţ ARHIP, patronul din acte al debitoarei, acesta ar putea să se mai laude cu falimentul TODY FAMILY SRL Podu Iloaiei (CUI/CIF: 17759235)… o ţeapă finală de 309.230 lei, cu 307.084 lei partea Fiscului. Societatea a fost înfiinţată în 2005 şi a intrat sub incidenţa Legii 85/2014 în decembrie 2013, moment în care ARHIP era unic asociat şi administrator.

Totuşi, Fiscul a formulat cerere de atragere a răspunderii personale împotriva lui Victor TODIRAŞCU , considerând că acesta a fost «administrator al debitoarei în perioada creării debitelor». Cumva, istoria se repetă! (sursa foto: facebook.com/todirascu.victor)

CITIȚI ȘI:
UBER NORD-EST: Lichidatorul judiciar MARKA’S (Simona CHIRILĂ) chiar şi-a propus să îngroape ţeapa de 8,43 milioane lei trasă Fiscului de firma lui Florin Adrian HOPŞA, Şeful RAR Neamţ şi consilier judeţean; practicianul ignoră o decizie a ÎCCJ… şi a propus închiderea procedurii de faliment; AJFP Iaşi (încă) nu a depus cerere de atragere a răspunderii