Ieri, 15 ianuarie 2020, SOCIETATEA NAŢIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFĂ „CFR – MARFĂ” SA (CUI/CIF: 11054537) a depus la Tribunalul Bucureşti o cerere de intrare în procedura de concordat preventiv, demers juridic care a dus la constituirea Dosarului nr.969/3/2020.
Conform Legii 85/2014, concordatul preventiv este „un contract încheiat între debitorul în dificultate financiară, pe de o parte, şi creditorii care deţin cel puţin 75% din valoarea creanţelor acceptate şi necontestate, pe de altă parte, omologat de judecătorul-sindic, contract prin care debitorul propune un plan de redresare şi de realizare a creanţelor acestor creditori, iar creditorii acceptă să sprijine eforturile debitorului de depăşire a dificultăţii în care se află”.
Concordatul preventiv este o procedură total lipsită de transparenţă (spre deosebire de insolvenţă/faiment) – nu se publică nimic în BPI, iar eu nu am auzit până acum de nicio firmă care să fi parcurs cu bine procedura (toate au trecut la insolvenţă), dar… încercarea moarte n-are! Mai ales că e pe banii creditorilor!
SOCIETATEA NAŢIONALA DE TRANSPORT FEROVIAR DE MARFĂ „CFR – MARFĂ” SA a încheiat ultimii 11 ani (2008-2018) cu pierderi importante, care totalizează 2,5 MILIARDE LEI, iar pentru anul 2018 a raportat 5.813 angajaţi, pierderi de 158 milioane lei, la o cifră de afaceri de 716,16 milioane lei şi datorii de 1,2 MILIARDE LEI. (sursa foto: clubferoviar.ro)