Clienţii (agenţiilor partenere) OMNIA TURISM sunt nişte PRIZONIERI; de ce mai există APC-România, InfoCons sau ECC România?

0

Am scris despre scandalul OMNIA TURISM SRL încă de la început (da, mă laud cu asta)… şi am rămas foarte surprins de faptul că publicaţii economice respectabile nu au tratat subiectul (decât tangenţial). Asta în condiţiile în care au avut articole generoase în cazul PARAVION, agenţie care nu are turişti ţepuiţi.

M-am „infiltrat” şi într-un grup de păgubiţi, am întrebat şi în stânga, şi în dreapta… şi pe unde am mai ştiut/crezut că pot obţine o părere competentă. La sesizările primite de la cititori (pe site, pe Facebook sau direct), am găsit răspunsurile de mai jos. Sunt convins că aceste răspunsuri nu sunt complete şi chiar m-aş bucura ca ANAT-ul domnului Alin BURCEA să transmită completări/corecturi. Ar fi OK ca şi Ministerul Turismului sau ANPC (Autoritatea pentru Protecţia Consumatorilor) să vină cu precizări, dar nu am mari speranţe.

Pachetele turistice achizionate direct de la OMNIA sau de la agenţiile partenere sunt pentru anul 2018 (de obicei vara sau toamna anului viitor); persoanele care au cumpărat astfel de pachete nu au motive să reclame că au fost înşelate pentru că OMNIA încă nu a intrat în insolvenţă, iar partenerii… o scaldă! Teoretic, aceste persoane pot beneficia de serviciile achiziţionate.

Să zicem că în cazul clienţilor direct OMNIA situaţia este aproape clară; deja se depun cereri de despăgubire la societatea de asigurări. Asta înseamnă că vor recupera doar un mic procent din suma platită – de la OMNIASIG. Teoretic şi ceva de la masa credală. Doar teoretic.

Care e situaţia clienţilor agenţiilor partenere

Înţeleg că sunt/au fost două tipuri de contracte încheiate între parteneri şi OMNIA:

  • contract clasic – agenţia parteneră vinde în nume propriu produse/pachete OMNIA şi îşi asumă obligaţiile contractuale faţă de cumpărător/turist
  • contract de mandat – agenţia parteneră vinde în numele OMNIA produse/pachete ale acestei agenţii şi pasează TOATE OBLIGAŢIILE faţă de turist către OMNIA

Prin urmare, în funcţie de contractul pe care l-au încheiat, cumpărătorii vor fi despăgubiţi de OMNIA (în baza poliţei de asigurare, că altă variantă nu mai este) sau de agenţia parteneră.

Din surse demne de toată încrederea am aflat că, în urmă cu maxim două luni, s-a pus în aplicare o operaţiune de schimbare a contractelor clasice în contracte de mandat… tocmai pentru că se bănuia că va fi o problemă cu OMNIA. Important nu e dacă agenţiile partenere au făcut această şmecherie/golănie cu OMNIA, ci dacă şi contractele turiştilor au fost modificate în acest sens.

Aceleaşi surse demne de toată încrederea mi-au spus că, foarte probabil, agenţiile partenere vor încerca să invoce aceste contracte de mandat… deşi nu au încheiat aşa ceva! Prin urmare, păstraţi cu grijă contractele încheiate şi nu accepaţi o propunere de modificare… teoretic în avantajul Dumneavoastră!

Înţeleg din mesajele primite de la cititori că agenţiile partenere OMNIA nu răspund concret la întrebările clienţilor, ci o scaldă: „să vedem”, „facem tot posibilul”, „nu suntem noi de vină”… şi tot aşa.

Una dintre agenţii, căreia i-am adresat şi nişte întrebări clare, referitoare la situaţia clienţilor (nu îi dau numele azi, poate încă nu a realizat că trebuie să dea nişte răspunsuri concrete), a trimis un fel de notificare la clienţi, prin care… nu le spune nimic. Formulări de genul „am iniţiat şi întreprindem toate demersurile necesare pentru lămurirea acestei situaţii” sau „întotdeauna ne-am desfăşurat activitatea în mod corect şi onest faţă de clienţii noştri” nu rezolvă nimic, ci doar îi enervează pe cei care au avut încredere în firma/agenţia respectivă. Mai mult, aceeaşi agenţie se promovează pe Facebook şi AdWords cu oferte pentru vacanţa de 1 Decembrie şi pentru Revelion!

Sunt cetăţean european şi am drepturi. Pe bune?!

Vă mai amintiţi de reclama „Sunt cetăţean european şi am drepturi„. Eu mi-am amintit şi am avut neobrăzarea de a întreba pe Facebook şi, pentru că nu sunt un tip foarte diplomat, îmi permit să întreb şi aici:

de ce nu s-a oferit nicio mare asociaţie de protecţie a consumatorilor să ajute păgubiţii OMNIA TURISM? Şi mă gândesc în principal la APC România, InfoCons sau ECC România. Nu am speranţe prea mari de la ANPC, această instituţie ştie doar să aplice amenzi

Şi când spun „mă gândesc” nu mă aştept ca aceste asociaţii să le returneze banii păgubiţilor, ci doar să îi îndrume cumva, pentru că şi aceşti (potenţiali) turişti sunt consumatori. Greşesc?! De ce să fie lăsaţi pe mâna unor cuculişi?! Să ştiţi (mă adresez şefilor acestor asociaţii, cu sau fără titluri de doctor) că subiectul OMNIA e de succes şi la TV, chiar dacă nu puteţi număra E-urile! (sursa foto: saatchigallery.com)



LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.