E plin netul de reclame la ZILELE ELEFANT, aşa că m-am gândit să le fac un cadou celor de la magazinul online elefant.ro („mallul online al familiei tale!”, după cum se prezintă) şi să trec în revistă rezultatele financiare obţinute până anul trecut (inclusiv).
Societatea care deţine şi administrează elefant.ro se numeşte ELEFANT ONLINE SA Bucureşti (CUI/CIF: 26396066), a fost înfiinţată în 2010 sub numele UNIVERSAL ONLINE PROMOTION SRL, cu sediul în Voluntari (Ilfov), dar s-a rebranduit şi mutat în Capitală după numai câteva luni, şi este deţinută de 3 offshore-uri din Cipru, Olanda şi Luxemburg, cu menţiunea că MILLENNIUM GOLD RESOURCES LTD (Cipru) figurează ca acţionar majoritar – 60%.
În cei 9 ani de activitate (2010-2018), ELEFANT ONLINE SA a înregistrat doar pierderi… din ce în ce mai mari de la an la an. Per total, minusul cumulat al celor 9 ani este de 89.285.777 lei.
Este adevărat că şi cifra de afaceri a crescut an de an, dar cu preţul majorării pierderilor şi datoriilor, şi astfel s-a ajuns ca anul trecut să fie înregistrate capitaluri proprii negative de -9.584.936 lei.
Probabil o să apară vreun afliat sau blogger isteţ care să motiveze pierderile prin faptul că firma derulează investiţii. O fi făcând investiţii, inclusiv în magazinele/showroom-urile deschise prin marile oraşe, dar acestea trebuie să ducă la reducerea pierderilor şi, în cele din urmă, la profit, nu la găuri din ce în ce mai mari.
Dincolo de aceste rezultate din bilanţ, trebuie să precizez că documentele oficiale ale companiei arată că, la ora actuală, capitalul social se ridică la 59.395.600 lei (12,57 milioane euro la cursul actual), iar valoarea de piaţă/garanţie a acţiunilor ELEFANT ONLINE SA este de 19,82 milioane euro (evaluarea a fost făcută prin august 2017). Zic că nu trebuie să le plângem de milă celor care deţin magazinul online… şi e bine să nu uităm că avem de-a face cu 3 offshore-uri! (sursa foto: ziaruldebuzau.ro)