Falimentul BIBERLAND VICTORY: Lichidatorul judiciar VICTORIA PUIU (fostă COŢOFANĂ) a luat un evaluator „de pe strada ei”… iar acesta a stabilit după câteva zile că marca AFTERHILLS valorează UN MILION; evaluarea lui SORIN CRĂCIUNESCU este atât de bună că nu s-au găsit amatori nici la 50%, iar acum se propune reducerea preţului până la 35%; PUIU şi CRĂCIUNESCU sunt parteneri/asociaţi în ECOJUST

 

Înfiinţată în iulie 2016 sub numele BIBERLAND VICTORY SRL, rebotezată AFTERHILLS SRL… pentru ca în 2020 să revină la numele iniţial, actuala societate BIBERLAND VICTORY SRL Iaşi (CUI/CIF: 36328743) a organizat trei ediţii ale festivalului AFTERHILLS (ultima a fost în 2019), iar această activitate a generat pierderi (contabile) de peste 16 milioane lei.

BIBERLAND VICTORY SRL a intrat direct în faliment (la propria cerere) pe data de 16 iunie 2021 (Dosarul nr.2490/99/2021), iar tabelul definitiv prezintă o masă credală de 13.853.294,47 lei, sumă (mult) mai mică decât valoarea datoriilor din bilanţul aferent exerciţiului financiar 2020 – 17.070.704 lei.

Această diferenţă poate avea drept cauze neînscrierea la masa credală a unor creditori care au realizat că nu au nicio şansă de a-şi recupera banii (cum ar fi persoane care au cumpărat bilete la „Afterhills 2020”) sau/şi existenţa în contabilitate a unor facturi emise de firme fantomă (se practică prin zona HO.RE.CA şi de organizări evenimente!).

Cel mai mare creditor este Bogdan Mihai GHEORGHIU (foto), cunoscut drept patronul de la FRATELLI Iaşi, cu suma de 13.410.000 lei, demn de semnalat fiind faptul că fostul asociat majoritar este înscris în tabel cu o creanţă (teoretic) garantată.

Lichidatorul judiciar CII PUIU VICTORIA (fost CII COŢOFANĂ VICTORIA), practician propus de debitoare, a descoperit că BIBERLAND VICTORY SRL deţine 13 case de marcat şi marca AFTERHILLS.

Pe data de 13 octombrie 2021, Adunarea Creditorilor APROBĂ „contractarea serviciilor unui evaluator care să evalueze marca individuală, combinată constând în denumirea AFTERHILLS”… „bun ipotecat în favoarea creditorului garantat”. Trebuie remarcat faptul că a fost vorba de o aprobare „de principiu”, normal/legal fiind ca Adunarea Creditorilor să aleagă ulterior oferta cea mai avantajoasă.

Într-un raport de activitate din 26 octombrie 2021, lichidatorul judiciar susţine că „la data de 18.10.2021, a transmis pe cale electronică adresa nr.62/15.10.2021 ce vizează selecţia de oferte privind evaluarea bunurilor mobile ale debitoarei BIBERLAND VICTORY SRL”. Nu se precizează cui a fost transmisă „adresa”, dar sigur a ajuns la cineva, că pe 12 noiembrie 2021 a fost evaluată marca… la 1.000.000 lei. Se spune că este „valoarea de piaţă” şi «evaluatorul a considerat că valoarea de lichidare / vânzare forţată într-un interval de 3-6 luni este redusă în comparaţie cu valoarea de piaţă cu 25%». Casele de marcat au fost evaluate la 59 lei/bucata… şi nu pot fi vândute decât firmelor autorizate să comercializeze astfel de bunuri!

Probabil dintr-o scăpare, este menţionat (într-un singur loc) «CRĂCIUNESCU Sorin – evaluator autorizat ANEVAR», dar nu se precizează nicăieri cum a fost selectat şi care a fost oferta/solicitarea financiară a acestuia. Culmea este că Adunarea Creditorilor (Bogdan Mihai GHEORGHIU, mai exact) a votat – în decembrie 2021 (după ce lucrarea a fost făcută) – „avansarea sumelor necesare plăţii serviciilor de evaluare şi cheltuielilor de procedură”.

Lichidatorul judiciar CII PUIU VICTORIA are sediul declarat în Iaşi, str. Fundac Armeană nr.6B, bl.C1, ap.2, iar evaluatorul Sorin CRĂCIUNESCU… tot în Iaşi, str.Fundac Armeană nr.6B, bl.C1, ap.2. Cred că e clar cum s-a efectuat selecţia de oferte! Mai exact, cei doi sunt parteneri (asociaţi) în ECOJUST SRL Iaşi (CUI/CIF: 39023530), firmă care derulează „activităţi de consultanţă pentru afaceri şi management” şi care în 2020 a înregistrat un profit net de 209.595 lei… la o cifră de afaceri de 252.324 lei (81,5%).

În ceea ce priveşte evaluarea efectuată de Sorin CRĂCIUNESCU, trebuie subliniat faptul că până acum au fost organizate câte 3 licitaţii cu preţurile de pornire de 1.000.000 lei, 750.000 lei şi 500.000 lei (exclusiv TVA!)  și nu s-a interesat nimeni. Pentru data de 24 mai 2022 este convocată Adunarea Creditorilor… „în vederea adoptării unei noi strategii de vânzare”. Mai exact, se propun câte 6 licitaţii pentru 45%, 40% şi 35% din preţul de evaluare. Parcă zicea marele specialist că valoarea de lichidare / vânzare forţată ar putea să scadă cu 25%!

NOTĂ:
Voi sesiza instanţa şi ANEVAR cu privire evaluarea mărcii AFTERHILLS în cadrul procedurii de faliment BIBERLAND VICTORY SRL Iaşi.