Pe lângă faptul că au o contribuţie importantă la defrişarea pădurilor româneşti, italienii care controlează societatea ROWO SA Sovata (CUI: 14424790) creează şi alte probleme economiei noastre, în special prin faptul că nu îşi achită obligaţiile financiare către partenerii de afaceri. Nici impozit pe profit nu plătesc, în 11 ani din cei 14 de când activează în România reuşind să raporteze pierderi considerabile.
Şi pentru că legislaţia noastră este foarte permisivă cu cei mai puţin oneşti în afaceri, indiferent dacă sunt români sau străini, macaronarii de la fabrica de mobilă (şi cherestea) din Sovata s-au gândit să profite din plin şi, pe 16 septembrie 2016, au solicitat protecţia Legii 85/2014, menţionând în documentaţia depusă la Dosarul nr.610/1371/2016 „că se confruntă cu o situaţie economică dificilă, ajungând la concluzia că se impune o reorganizare a societăţii în urma căreia să fie achitate datoriile restante, conform unui program de plată şi restructurarea operaţională şi financiară a societăţii, însoţită de lichidarea unor bunuri din patrimoniu„.
Debitoarea susţine în cererea introductivă că are datorii pe termen scurt în cuantum de 9.399.483,07 lei şi pe termen lung în cuantum de 12.392.102,74 lei la VENETO BANCA şi 774.095,12 lei la BRD SOGEALEAS, reprezentând credite pe termen lung, respectiv contracte de leasing financiar.
Judecătorul sindic Ionela Speranţa BULIGA de la Tribunalul Specializat Mureş – magistrat care nu mai figurează pe portalul ANI cu declaraţie de avere din 2012 – a admis cererea pe 30 septembrie 2016 şi, la propunerea debitoarei, a numit CITR FILIALA CLUJ SPRL în funcţia de administrator judiciar provizoriu, cu o remuneraţie iniţială de 3.000 lei.
Data de 9 noiembrie 2016 a fost stabilită drept termen limită pentru înregistrarea cererilor de admitere a creanţelor, iar tabelul preliminar al creditorilor trebuie publicat în BPI până cel târziu pe 21 noiembrie 2016. Prima şedinţă a Adunării Creditorilor a fost programată pe 28 noiembrie 2016, ora 14:00, la sediul administratorului judiciar (Cluj-Napoca, Calea Dorobanţilor nr.48, et.3).
Interesant este faptul că judecătorul sindic a ţinut să precizeze în sentinţă că „administratorul judiciar va întocmi şi va depune lunar – în prima zi de marţi a fiecărei luni – un raport cuprinzând descrierea modului în care şi-a îndeplinit atribuţiile, precum şi o justificare a cheltuielilor efectuate cu administrarea procedurii sau a altor cheltuieli efectuate din fondurile existente în averea debitoarei. Raportul se depune la dosarul cauzei, iar un extras se publică în Buletinul Procedurilor de Insolvenţă, la termen fiind prezentată dovada publicării„.
Următorul termen de judecată în Dosarul nr.610/1371/2016 este programat pe 27 octombrie 2016, când se va dezbate raportul cu propunerea de continuare a perioadei de observaţie sau de intrare în faliment. (sursa foto: rowosa.ro)