Am un obicei să mă uit peste etichetele/ambalajele care anunţă premii pentru cei care cumpără produsul respectiv.

Şi zilele trecute am constatat că unele sortimente de pâine PANIFCOM au aplicate (pe pungă, nu direct pe pâine!) un abţibild rotund/circular cu o rază de 6,5-7 cm care anunţă cumpărătorii că:

Este Paştele din nou, un Logan primeşti cadou!

Cine nu-şi doreşte un Logan… moka?
Sar peste sloganul complet idiot, sper că e meritul unei agenţii!

Teoretic, răzuieşti chestia aia, numită în regulament timbru, pe alocuri şi card, şi vezi dacă/ce ai câştigat.

Mi-a fost destul de greu să înţeleg la ce se referă această loterie publicitară – aşa e numită/definită prin lege, iar acţiunile de acest gen sunt reglementate prin acea lege. De care nu cred că au aflat cei de la PANIFCOM.

Noroc că am întrebat pe FB-ul Grupului PANICOM (da, e un Grup de firme PANIFCOM, nu e doar o brutărie necăjită)… şi am ajuns la următoarea constatare principală:

  • Prin această campanie (loterie publicitară, repet), Grupul PANIFCOM oferă clienţilor câştigători… 200 de pixuri personalizate PANIFCOM cu o valoare unitară de 0,9 lei! Adică sub un leu, ca să nu existe confuzii!

Partea şi mai jenantă, că nu îi pot spune amuzantă, e altă: cine a câştigat un pix de 0,9 lei (după ce răzuieşte)… trebuie să sune la un număr de Orange (e cu tarif normal, mă mir că nu e cu suprataxă), ca să fie programat pentru ridicarea premiului. Şi să sune doar în intervalul 9-15. Mai rău ca la bugetari!

NU, nu e glumă, aşa scrie în regulament!

OK, mai există şi alte premii: 1.500 de pâini (2,38 lei bucata), 50 de vouchere eMag de 100 lei… şi un autoturism Dacia Logan de 33.280,96 lei.

Pentru pâini şi vouchere (nu am înţeles de ce o brutărie din Iaşi oferă drept premii vouchere eMag, probabil sunt la juma de preţ, am văzut că oferă şi alţii) trebuie programare. Ca la pixuri.

Pentru Logan, DACĂ va fi acordat ca premiu, există o altă surpriză:

  • câştigătorul trebuie să plătească impozitul aferent; nu se precizează care e valoarea impozitului, dar e undeva la 1.500 euro

Unii o să sară de cur în sus: ai câştigat un Logan de 7.000 de euro şi mai faci mofturi?!

NU, nu e vorba de mofturi, că regulamentul oferă o “ieşire”: timbrul câştigător poate fi vândut unuia care e dispus să plătească impozitul.
E vorba doar de organizare, de organizator. Firmele care se respectă plătesc şi impozitul pentru astfel de EVENTUALI câştigători. Nu e cazul aici.

Ca nişte concluzii:

  • consider că timbrul de pe pâine nu respectă prevederile legii care reglementează loteriile publicitare (promit că voi depune o sesizare la Protecţia Consumatorilor)
  • premiile sunt în bătaie de joc – nu doar ca valoare, ci şi ca modalitate de ridicare
  • aştept să văd cum se va respecta această prevedere din regulament: “Organizatorul loteriei publicitare este obligat să facă publice numele câstigătorilor şi câştigurile acordate”

Regulamentul LOTERIEI PUBLICITARE este pe site, dar nu cred că o să-l găsiţi, motiv pentru care l-am ataşat la acest articol.

Dacă vă interesează, firma care oferă clienţilor PANIFCOM premii de 0,9 lei se numeşte AGROPAN IMPEX SRL Iaşi (CUI/CIF: 15576550), este controlată de Ştefan HOLICOV şi în 2017 (pentru 2018 încă nu a depus bilanţul) a obţinut un profit net de 1.455.476 lei.

DOCUMENT ATAŞAT:
REGULAMENT concurs PANIFCOM – Paşte 2019



SUPERVIZOR.ro On April - 3 - 2019

Leave a Reply